24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds een paar dagen ziet mijn laptop het telenet netwerk niet meer. Mijn andere laptop ziet het netwerk wel, en kan vlot connecteren. Mijn eerste laptop ziet andere telenet -netwerken (van de buren), maar niet het mijne. Mijn eerste laptop kan ook connecteren via wifi op ander netwerk (tethering op mijn gsm). Ik belde naar telenet helpdesk, die me niet verder hielp, omdat het probleem volgens hen op mijn eerste laptop zit. Ik heb al een paar uur gezocht en geprobeerd, zonder succes. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
1 laptop wel, andere niet, dus lijkt het wel aan de laptop gelinkt natuurlijk.
de logische vragen: is er een update van de laptop geweest ?
Indien niet, wat is de wireless kaart die je gebruikt en niet meer werkt (merk/type/versie)? Kan zijn dat je die moet upgraden. welke modem heb je in gebruik, teneinde te weten welke wifi versie er in gebruik is?
heb je nog andere wifi accesspunten in huis,indien ja: welke ?
F@stmodem kan, interop issue kan, maar laat ons eerst afwachten naar de input van diegene die het gelogd heeft hier alvorens conclusies proberen te trekken.
Er is wat info missing om maar iets van nuttige info te kunnen geven denk ik.
@joris1 Recent zijn er updates voor Intel wifi gepusht. Daarom vraag ik me af: zit er toevallig een Intel wifi-kaart in de laptop? In dat geval kun je het beste de driver opnieuw installeren. Dit geldt ook voor andere merken, maar ik weet dit specifiek omdat ik zelf een Intel wifi-kaart heb in mijn laptop.
Zie je trouwens andere wifi-SSID's of helemaal geen wifipunten? Ik vraag dit omdat als je wel enkele wifi-SSID's ziet maar de jouwe niet, het kan betekenen dat de ingebouwde wifi-kaart bijvoorbeeld alleen 2.4 GHz ondersteunt en geen 5 GHz, terwijl jouw wifipunt 5 GHz uitzendt. Indien je er totaal geen ziet, kan het zijn dat er iets aan je driver ligt van je wifikaart of dat je laptop in vliegtuig modus staat. Dit kan ook wel eens gebeuren. 😉
Oudere wifikaarten ondersteunen dus geen 5Ghz of 6Ghz.