42179
netweters
|
18606
gesprekken
|
20097
vragen
|
Hallo allen,
sinds afgelopen week toch maar overgestapt naar mesh wifi daar blijkbaar ons stroomnetwerk niet voldoet voor powerlines, en onze muren zo dik zijn dat wifi ernstig gestoord wordt.
Nu heb ik super goede wifi in huis, volgens speedtest boven de 200 Mbps. download en upload 19 Mbps
Echter kan ik niet meer via wifi bellen? Zoals whatsapp videobellen?
Moet ik mijn 2.4 ghz en 5.0 ghz beiden zelfde naam aanhouden?
hopelijk dat jullie kunnen helpen?
Btw ik heb een switch achter witte router( zonder wifi) van telenet hangen, en ook getracht direct om de eerste node aan router van telenet te hangen geprobeerd.
Titel gewijzigd door FilipD (mod) | Vorige titel: Linksys velop mesh wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
@regeri als het ook daadwerkelijk de Linksys Velop mesh wifi is dan moet dit perfect werken. Heb ook deze Mesh in huis en heb geen enkel probleem met het bellen via wifi. Je hoeft ook niks van netwerken te splitsen. Je velop regelt ook de 2.4 GHZ en de 5 GHZ dus daar moet je niks aan doen. Je netwerknaam mag eigenlijk niks daarmee te maken hebben want je gsm zal zelf overgaan naar het andere netwerk. Voor de beste werking ervan is het bij Mesh wel een aanrader om overal dezelfde naam te gebruiken. Als ik aan het bellen ben kan ik me overal door het huis bewegen zonder verlies van gesprek.
oke thanks 🙂
Maar nu het videobellen, is me een raadsel. Ik zelf gebruik een huawei p30 pro, en mijn vrouw een iphone 11, en beiden niet mogelijk om video te bellen.
Als je een mobiele app gebruikt, controleer dan of de app toestemming heeft om je microfoon/camera te gebruiken. Dit controleer je in de instellingen van jouw telefoon.
Als je connectie hebt maar geen videobellen kan doen ligt het soms aan de bandbreedte van je wifi of de sterkte. Heb je alles al herstart ? Soms helpt dit ook.
Succes!
@regeri schreef:Moet ik mijn 2.4 ghz en 5.0 ghz beiden zelfde naam aanhouden?
Je kan altijd eens proberen en ze een verschillend SSID geven.
Als elk AP beide signalen uitstuurt, zie ik niet veel voordeel om ze beiden eenzelfde SSID te geven. Zelfs op relatief korte afstand is het signaal van de 2,4 GHz sterker dan dat van de 5 GHz. Zelfs dan kan het best zijn dat je verbinding op 5GHz vel sneller is dan op 2,4 GHz.
Je moet niet een algemene regel verwachten og geloven dat het ene (één SSID) beter is dan het andere (meerdere SSID's). Doe de nodige speedtesten en maak je eigen keuze.
Nou, ik kan weer via wifi bellen. Eigenlijk was t gewoon heel simpel. Het wifi netwerk op gsm vergeten en dan weer opnieuw aanmelden 🥴 en hij doet t weer.
Bedankt iig voor t meedenken allen.