Beantwoorden
KS64
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Beste, ik krijg bij aanmelden op TelenetWiFree steeds verkeerd wachtwoord,

optie EAP method is niet beschikbaar, ook gebruiker kan ik niet ingeven

heb al meermaals reset van netwerkinstellingen gedaan

hoe krijg ik die EAP method te zien?

hoe weet ik voor welke gebruiker ik het wachtwoord moet ingeven?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: aanmelden TelenetWiFree

0 Likes
37 reacties
Ex-Netweter
 

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Posting verwijderd door gebruiker wegens niet meer relevant.

0 Likes
KS84
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Goeiemorgen allemaal,

 

Ik zit met hetzelfde probleem, ik krijg geen mogelijkheid om een gebruikersnaam in te geven of een EAP-methode te kiezen. Ik heb de stappen (proberen) volgen op de website van Telenet maar gezien ik geen EAP-methode kan kiezen, noch gebruikersnaam kan ingeven geraak ik er natuurlijk niet.

Ik heb dit geprobeerd op een Android apparaat, een IOS-toestel en een Windows laptop dus heb wel verschillende toestellen kunnen testen. Bij allemaal krijg ik geen mogelijkheid om een gebruikersnaam in te geven. Ik probeer dit niet thuis dus daar ligt het ook niet aan. Er is hier ook een 'Proximus Public Wifi' en als ik daar op tik/klik krijg ik wel de mogelijkheid een gebruikersnaam in te geven (uiteraard kan ik daar dan niet inloggen). Wi-Free staat ook aan op de Modem.

Ik weet dus helemaal niet meer waar het aan zou kunnen liggen en wat ik over het hoofd zou kunnen gezien hebben.  

 

Gezien dit onderwerp nog recent en actief is wou ik hiervoor niet onmiddellijk een nieuw topic starten. 

 

Bedankt alvast voor de hulp!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Ja @StefaanH, ik ben daar zeker van.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree


@janne_man  schreef:

Ja @StefaanH, ik ben daar zeker van.


OK, ik geloof u wel hoor. Dus, een vraag aan @Moderator : zijn die regels veranderd? Ik heb dus altijd geweten dat je niet op je eigen WIFree kon inloggen. Wel enkel van het hier op Netweters te lezen, want aangezien ik een eMTA modem heb, heb ik geen eigen WIFree en heb het dus nooit zelf kunnen testen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

@StefaanH 

Ik wilde nog eens een speedtest doen als ik aangesloten ben op TelenetWifree, maar ik krijg nu geen verbinding meer. Het zal terug wachten zijn tot ik me elders eens verbindt met Wifree en daarna nog eens controleren als ik thuis ben.

In principe is er geen reden om thuis op Wifree te gaan, want de snelheid is trager (en dat wilde ik nu juist eens controleren om te te vergelijken met de normale snelheid volgens mijn abonnement). Dat is vroeger nog gebeurt dat het op zeker ogenblik niet meer ging en dan dacht ik ja dat is normaal als je thuis bent. Maar nadat ik terug extern verbinding gemaakt had met Wifree ging het thuis ook terug zonder problemen. Ofwel is deze diagnose correct, ofwel zit er een toeval in dat iemand bij Telenet de beperking opgeheven heeft en een hele tijd later de beperking terug gezet geweest is. Toeval dat ik dan verkeerd geïnterpreteerd heb. Zoals ik al gezegd had, gebruik ik de Wifree zelden. Het moet al een dag zijn dat ik 's ochtens geen tijd heb om mijn papieren dagblad te lezen en dat ik het onhandig vind om mijn tablet mee te nemen. In dat geval haal ik mijn dagblad binnen op mijn smartphone. De helft van de tijd lukt dat niet op mijn smartphone via mijn normale wifi en dan gebruik ik Wifree om mijn dagblad binnen te halen. Sinds enige tijd heb ik wel opgemerkt dat ik nog een ander alternatief heb voor mijn  dagblad en dat is een vpn gebruiken.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Dat is momenteel nog steeds niet mogelijk, of in elk geval niet de bedoeling. Je toestellen zullen de voorkeur geven aan je eigen wifi-netwerk.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

@Lieselot91 

Wanneer ik uw antwoord combineer met dat van @janne_man dan is de situatie eigenlijk: het is niet de bedoeling dat je op uw eigen WiFree inlogt en het zou eigenlijk niet mogen kunnen, maar in sommige gevallen lukt het dus wel.

Kunnen we het zo samenvatten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Bij mij is dat het geval ik werk via mijn eigen wifi free met een smartphone.

Vliegtuig modus kan vaak het problrem zijn zo las ik op het web ivm android smartphone. Dat had ik ook en ook zo opgelost. Of het voor iphone ook zo is ? Weet ik niet aangezien ik die niet heb,

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Bij mij lukt dit in elk geval niet, maar zo te zien bij sommigen wel. Al kan het misschien in die gevallen een Wifree-netwerk zijn dat van een andere modem afkomstig is dan de eigen modem.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Bij mij is het mijn eigen WiFi Free die ik gebruik op mijn Android Smartphone. Ik niet welk type telefoon jij gebruikt ? 

Als dat ook een Smarthphone is , probeer dit eens want zo is het bij mij welk gelukt.

Gs naar je WiFi stettings daar eerst je WiFi Free van je eigen modum weggooien. De andere die ziet mag je zo laten.

Dan ga je naar de optie Vliehtuig Modus , en die zet je UIT !

Nu terug naar je wifi , je nu terug aaenmelden. Als het goed is zou dit moeten lukken.? Je moet alleen je telenet log in + wachtwoord ingeven en verder niets. 

Dan telefoon herop starten , en naar vliegtuig modius gaan , en terug aanzetten. Nu zou je op het telenet wifi netwerk van je eigen modem moeten ingelogd zijn. Op voorwaarde dat de instelling in de modem aanstaat natuurlik.

Aangrzien ik nie met iphone werk , weet ik niet of deze truck daar ook op werkt ? Dat zal je moeten uittesten.

Laat eens weten of het nu wel werkt ?

Met deze url link had ik het opgelost (vliegtuig modus) misschien kan dat je helpen ? Ps je eigen wifi aanzetten had ik ook gedaan maar niet wegegooid. Toen ik deze truck toepaste ook het proberem waard ?

https://www.cyclonis.com/nl/hoe-de-fout-kan-geen-verbinding-maken-op-uw-android-telefoon-te-reparere...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Omdat jij schreef dat je geen speed test kunt doen heb ik het voor jouw even gedaan , en het is een opmerkelijk verschil in beide dus eigen wifi (niet vamuit de modem) staat op zolder en naar de router ligt er dikke kabbel (geen dunne)

Maar eigen router die tegen het plafond van de zolfer hamgt en met verlengde 3 wifi antennes (voor 2,4 en 5 ghz)

Ik zit in woonkamer met de smathphone. Aan de voorzjjde en router hamgt aan de achterzijde.

Nu heb ik eerst op het eigen wifi netwerk op 3 websites een test gedaan , 1) telenet speed test , 2) ookla in Nederland daar staat bij wereldwijd en 3) google speed test wifi en internet. Ook met eigen wifi en wifi free telenet.

Eesrt eigen wifi netwerk op 2,4 ghz (20 mhz) kan 6. Router is Linkdys AC 900 (Belkin)

- Telenet Speed Test (eigen wifi)

PNG = 43 , Jitter = 106 en ms geen notie

Down = 14,7  en up = 9,3

- Ookla

Ping = 17 ms en down = 19,26 en up = geen vermelding.

- Google Speed Test - wifi free

Png = 57 en Jitter = 250 em Down = 13,7 en Up = 1,7

Met eigen wifi

17 ms , down 9,39 , up 1,5

Nu internet eigen wifi

15 ms , down 13,6 , up 1,48

Met WiFi Free

7 ms , down 8,39 , up 1,50

Geeft aan voor beide dat snel is , locatie Brussel (Telenet ooOokla u met WiFi Free

Png 57 , jitter 250 , down 13,7 en up 1,7

Nu heb enkele dingen door elkaar gehaald dus deze google testen wifi en imternet , met eigen wifi en wifi free zal ik eens opnieuw moeten over doen. Die hou je te goed.

Ookla down 14,02 wifi free dus

Test is gedaan even na 20;35 op zomdag 30 april 2023 , en mijn locatie is Gent (rand) de wifi free zit aan de overkant van  de straat op een hoek ongeveer 60 a 80 m schat ik vogelvlucht. De modem van het wit model (heb geen nieuwe modem)

Ik hoop dat nuttig is voor jouw ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

off topic

Neem het absoluut niet verkeerd op, maar met zulke prestaties zou ik toch eens heel de installatie kritisch nakijken. Ik meen dat met deftige powerlines die ook 5 Ghz aankunnen je betere prestaties zou hebben. (Je kan nu niet meer een gratis huur bekomen bij Telenet voor een stel powerlines, spijtig, ik had het u gegund)

In een oudere post lees ik dat de specificaties voor Wifree 20 Mbps down en 2 up is.

Als je de keuze hebt tussen 2,4 en 5 GHz kies dan het 5 GHz signaal dat veel sneller is dan dan dat van 2,4. Als je een speedtest doet, houd dan ook rekening met het toestel dat je gebruikt (wat dat toestel aankan).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Ja ik neem dit zeer kwadelijk en ben er totaal niet mee opgezet met jouw commentaar waar haal jij eigenlijk het lef vandaan om mij te beledigen , ik hoef dit echt niet te nemen nog te aanvaarden. Ik vindt je zeer arogant.

Ik hoef geen powerline die het lichtnet als QRM antemne gebruikt en waarvan de snelheid laag is , als jij dit gebruikt dan stoor je de boel bij elkaar. Alleen je hebt er geen besef van ? 

Ik heb er geen enkele schuld aan dat mijn snelheid volgens u eggo norm te laag is ? Ik gebruik de zaken zoals ik ze hebt. 

Punt uit en nu maak ik aan  U geen woord meer vuil want ik wens me niet te verlagen tot uw ... Gedoe vul de rest zelf in. Jij hebt totaal geen enkel respect voor zij zoals ik die andere trachten te helpen , ge moest uw schamen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

Jij laat memsen zelfs niet eens in hun waarde , wou dat er een negeer knopje bestond hier het zou rap gedaan zijn mee u.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Melding 'fout wachtwoord' bij aanmelden WiFree

@Ex-Netweter 

Kunnen we het een beetje beleefd houden ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.