Beantwoorden
Corry
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mijn laptop geraakt niet op Telenet WIfree

Ik kocht recent 2 nieuwe laptops (Acer) Beide werken perfect op wifi, maar 1 van de 2 geraakt niet ingelogd op TelenetWifree. Ik krijg telkens de vraag naar een windows gebruikersnaam en paswoord, maar weet totaal niet wat dit kan zijn. De IT'er waar we de computers kochten is een rampzalig mens, hij kent er zelf niets van en beweerd dat TelenetWifree al jaren niet meer bestaat. Iemand die kan helpen?

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mijn laptop geraakt niet op Telenet WIfree

@Corry 

Op volgende link vind je hoe je je moet aanmelden.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

Nog een link waar er over gepraat wordt.

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Instellen-netwerk-wi-free-lukt-niet/m-p/93696#M8557

Bijkomende opmerking: wifree kan je normaal niet gebruiken op je eigen netwerk. Om te testen kan je best op een vreemd netwerk aanmelden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Mijn laptop geraakt niet op Telenet WIfree

Goedendag

 

Enkel een opmerking over Wi-free, normaal zou je thuis niet op Wi-free kunnen.

Bij ons meld hij zich soms automatisch aan op Wi-free ipv het thuisnetwerk!!!

Normaal zou dit niet mogen zijn, maar ja.

 

Tomy 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Mijn laptop geraakt niet op Telenet WIfree

@Tomy1974 

Bij wat spelen met wifi verbindingen op mijn pc heb ik ook gemerkt dat wat normaal niet kan soms probleemloos gaat. Anderzijds lukt het soms niet waar het het wel zou moeten. Zoiets maakt het leven soms spannend.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn laptop geraakt niet op Telenet WIfree

@Corry 

De vraag naar een windows gebruikersnaam heeft niets vandoen met Wifree.

Mogelijk wel met het één of ander 365 product van Microsoft of One Drive. Het is ook zo dat Microsoft graag heeft dat elke gebruiker inlogt met een Microsoft account, zo graag zelfs dat je bij de installatie van Windows er bijna niet buiten kan.

De installatie van beide toestellen zal iet of wat anders verlopen zijn of achteraf aangepast.

0 Likes