Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.

 

We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.

0 Likes
83 reacties
Dimitrivdk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friendzie mijn vraag hierboven, ik wist niet hoe ik je kon vermelden. Mijn toestel is ook een Samsung

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Dimitrivdk 

Mijn toestel is geen Samsung maar een Huawei (niet dat het van belang is 😉 )

 

Gewoon zoals ze vermeld staan op de site  Bij certificaatgegevens gekozen voor "niet opgegeven ".

Dus dezelfde instellingen dat ik in het begin gebruikte maar waarmee het niet werkte. Na meerdere keren Telenet gecontacteerd te hebben, heb ik uiteindelijk contact opgenomen via hun site onder de vorm van een klacht. En toeval of niet, kort daarna kon ik verbinden met wifree.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend @Dimitrivdk 

wifree heeft de rare gewoonte van niet in gang te geraken om enige tijd later zomaar te starten.

Wel niet proberen op je eigen netwerk. Daar is het normaal dat het niet werkt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufk 

Het is verschillend als het af en toe werkt of helemaal niet.

Dat was bij mij het geval en ik vermoed bij Dimitri ook.

Op mijn eigen netwerk werkt wifree trouwens ook, dat was al het geval voordat het probleem opgelost raakte voor netwerken buitenshuis.

En ik ben zeker dat het thuis werkt met mijn eigen netwerk want dat is in het verleden gecontroleerd geweest.

Dus niet alles wat op de website van Telenet vermeld staat klopt 😉

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Als het af en toe werkt kan je best niets aan je instellingen veranderen. Dan zijn de instellingen juist, maar er scheelt wat aan de omstandigheden of het toestel. (Dat laatste speelt mij wel eens parten). Dat je wifree kan gebruiken op je eigen netwerk geeft aan dat er iets niet in orde. Dat is dus niet iets om blij van te worden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufk 

Zolang werkt wat moet werken ben ik blij.

Waarom zou ik me storen aan het feit dat ik via wifree met mijn eigen netwerk verbinding kan maken zolang de rest goed werkt.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Zolang de rest goed werkt moet je u daar inderdaad niet aan storen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dimitrivdk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufk @Friend  bedankt mensen. Intussen op wifree geraakt. Dit was voor mij de oplossing: dus alle instellingen zoals op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/ staat vermeld voor mensen zonder telenetsimkaart:

 

  • Bij EAP-methode selecteer je TTLS
  • Onder Phase2-verificatie kies je voor MSCHAPV2Let op! Bij sommige toestellen vind je Phase 2-verificatie onder ‘geavanceerd’. - Bij mijn Samsung A50 staat dit inderdaad onder geavanceerd.
  • Kies onder CA-certificaat voor Systeemcertificaten gebruiken. - Bij mijn Samsung kon ik hier niet voor kiezen, dus koos ik voor 'niet valideren'
  • Vul het Domein in: authentic.telenet.be - Kreeg ik niet te zien bij mijn Samsung en kan ik dus niet invullen.
  • Bij Identiteit geef je je persoonlijke, Telenet- of internet-login in. Geef ook je wachtwoord in. Anonieme identiteit mag je openlaten. Klik op Verbinden. - Daar vulde ik telenet/gebruikersnaam in (in plaats van mijn e-mailadres waarvoor ik altijd de mededeling 'ongeldige aanmeldgegevens' kreeg, ook al klopten die aanmeldgegevens voor MijnTelenet) in mijn geval dus telenet/dimitrivdk. Door die telenet/ voor je gebruikersnaam te zetten wordt waarschijnlijk ook meteen je domein ook verduidelijkt.

@Suzygraag meegeven aan de helpdesk voor Samsungtoestellen, het werkt ook zo bij mijn dochter haar nieuwe A51 en mijn vrouw haar S8+.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Dimitrivdk bedankt om het te laten weten! 😁👍


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes