Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.

 

We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.

0 Likes
83 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Instellen netwerk wi-free lukt niet


@Friend  schreef:

Off topic : vond het raar dat ik hier nooit reacties kon quoten (zoals op andere fora) maar vond eindelijk hoe ik iemand kan taggen om zo per persoon te antwoorden. 😀 

Die mails met al die "badges" die men verdient per post zijn wel vervelend en onnodig. Ze zouden er iets mogen aan vast hangen zoals om de zoveel punten een maand gratis play ofzo, dan zou ik er het nut nog van inzien 😛

 


@Friend sommigen vinden het leuk, anderen krijgen er de kriebels van. Bedankt voor je eerlijke feedback! 😉 Wist je dat je zelf kan bepalen welke e-mails je ontvangt? Dit kan je aanpassen via de instellingen van je profiel op De Netweters (abonnement & bladwijzers > meldingsinstellingen).

 

Wil je iemand quoten? Dat kan. Wanneer je iemand wil quoten, klik je op beantwoorden bij de post die je wil quoten. Dan klik je op de ... knop om je editor menu uit te breiden en vervolgens klik je op deze knop (aanhalen) om de Netweter in kwestie te quoten: 

 

Quote regular member.png


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik heb daarnet telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van Telenet en mijn probleem uitgelegd.

Men heeft me aangeraden om bij EAP-methode te kiezen voor "Aka".

Ik heb gezegd dat ik geen simkaart heb van Telenet en dat volgens de informatie op hun website die instelling enkel werkt met een simkaart van Telenet.

Die mevrouw heeft me uitgelegd dat dit inderdaad zo staat op de website maar dat dit de voorkeur draagt bij systemen die op Androïd werken en ook met mijn simkaart zou moeten werken.

Wat ik raar vind aangezien het toestel je login en wachtwoord overneemt van je simkaart en dat lijkt me toch niet mogelijk als mijn simkaart niet van Telenet is?

Maar ik kan uiteraard niet zeggen dat het niet werkt op die manier zolang ik het niet uitgeprobeerd heb. Ik moet de komende dagen niet onmiddellijk ergens zijn waar ik het kan uittesten, zodra ik dat kan laat ik het hier zeker weten.

 

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Sib @louishufk  : kunnen jullie het eventueel ook eens proberen met bij de EAP-methode "Aka" aan te klikken?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Dat is al nagekeken en was niet mogelijk. Simkaart van proximus.

Dat is dus niet de oplossing.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ondertussen ben ik verder aan het denken waarom we niet gebruik kunnen maken van de optie systeemcertificaten gebruiken...

Onder geavanceerde wi-fi instellingen staat er een optie "Installeer certificaten".

Vandaar kan ik een certificaat opslaan, enkel zou ik niet weten vanwaar ik dat certificaat zou moeten halen 🙄

Het zou kunnen dat dit hier niets mee te maken heeft, toch lijkt het me niet onlogisch dat men pas een certificaat kan gebruiken als het geïnstalleerd is,

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Je kan hier eens "kijken". Als je iets doet, eigen verantwoordelijkheid.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=53272

https://support.globalsign.com/customer/en/portal/articles/1426602-globalsign-root-certificates

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufkbedankt voor de link.

Ik ga het morgen eens doorlezen en dan zien of ik er wat mee kan.

Of durf...

Je schrijft het zelf al "op eigen verantwoordelijkheid", dus het zal wel iets zijn die risico's zou kunnen inhouden en ik ben niet van plan om iets te forceren ofzo aan mijn smartphone.

Dan opteer ik liever voor de optie terugbellen naar Telenet 😉

In ieder geval goed dat je het aangeeft dat het niet zonder risico is.

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Die "aka" zal dus ook niet werken.

Mijn moeder heeft dezelfde smartphone als de mijne en we hebben het met haar toestel gecheckt ; bij EAP "Aka" geselecteerd en geen verbinding mogelijk met haar phone via Wi-free met onze router.

Was te verwachten, ook met jullie ervaringen.

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet


@Friend  schreef:

@louishufkbedankt voor de link.

Ik ga het morgen eens doorlezen en dan zien of ik er wat mee kan.

Of durf...

Je schrijft het zelf al "op eigen verantwoordelijkheid", dus het zal wel iets zijn die risico's zou kunnen inhouden en ik ben niet van plan om iets te forceren ofzo aan mijn smartphone.

Dan opteer ik liever voor de optie terugbellen naar Telenet 😉

In ieder geval goed dat je het aangeeft dat het niet zonder risico is.


@Friend 

Je moet niet te veel waarde hechten aan mijn waarschuwing. Ik ken daar gewoon niet genoeg van om er met vertrouwen aan te beginnen en ga een ander niet de problemen insturen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Daarnet heb ik terug telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van Telenet.

Ik ben ontgoocheld.

Het komt er eigenlijk op neer dat het probleem toestel gerelateerd is.

Als ik vernoem dat die certificaten blijkbaar te downloaden zijn antwoord men mij dat ze dit niet delen op hun website omdat het niet van bij hen komt en ze daarvoor hun handen niet in het vuur willen steken.

Op zich begrijp ik dat, willen ze voorkomen dat -aangezien die certificaten niet van hun website komen- mensen iets gaan downloaden en installeren waardoor ze achteraf eventueel problemen mee krijgen op hun smartphone.

Maar anderzijds ; als zij hun app weghalen en het daardoor onmogelijk maken voor een deel van hun klanten om nog te verbinden via Wi-free dan is het toch aan hen om daar een veilige oplossing voor te vinden.

Uiteindelijk stijgen de kosten van de abonnementen maar vallen er zaken weg, in mijn geval verbinden via Wi-free buitenshuis.

De dame die ik gisteren aan de lijn had zei me : "probeer het uit en indien het niet lukt belt u terug dan maken we een dossier op".

Dit is me niet voorgesteld vandaag en ik herinnerde me ook pas na het gesprek van vandaag dat die dame dat gisteren voorstelde.

Ik moest al veel moeite doen voordat de medewerker van vandaag begreep wat ik bedoelde met de instellingen die ik moest aanpassen aan het netwerk van Wi-free. Hij beweerde eerst dat het normaal moest volstaan om Wi-free via "mijn Telenet" in te schakelen.

Er zijn natuurlijk veel veranderingen op korte tijd en ik kan me voorstellen dat niet elke medewerker het nog kan volgen op de duur.

 

Maar dus kort samengevat het gesprek van vandaag :

- het probleem is toestelgerelateerd

- als die optie "gebruik systeemcertificaten" niet voorkomt op je toestel heb je pech

- ook vernam ik via deze medewerker dat ik me er niet druk moet om maken want Wi-Free zou binnen een aantal weken voorgoed verdwijnen bij Telenet (omwille van verbindingsproblemen).

Dus kunnen we binnenkort met of zonder systeemcertificaten sowieso niet meer verbinden buitenshuis met Wi-Free.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Hij weet niet hoe je wifree instelt maar weet wel dat het gaat verdwijnen. Sta mij toe om aan een en ander te twijfelen.

Terwijl ik dit typ wordt mijn modem teruggezet naar fabrieksinstellingen wegens een probleem. Dat geloof ik ook niet.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Het spookt daar ook al bij jou 🤣

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Instellen netwerk wi-free lukt niet


@Friend  schreef:

- ook vernam ik via deze medewerker dat ik me er niet druk moet om maken want Wi-Free zou binnen een aantal weken voorgoed verdwijnen bij Telenet (omwille van verbindingsproblemen).

Dus kunnen we binnenkort met of zonder systeemcertificaten sowieso niet meer verbinden buitenshuis met Wi-Free.


Dat zou me héél sterk verbazen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sib
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Heb de 'AKA'-functie ook al uitgeprobeerd, maar geen geluk gehad!

Ik vond ook die extra om certificaten toe te voegen, maar ik werd doorgestuurd naar sites om iets te downloaden en aangezien ik er niet genoeg van kende, heb ik dat dus ook niet gedaan.


Ik vind het een beetje stom dat het zogezegd 'toestelgerelateerd' is en geloof dat eerlijk gezegd ook niet. Tot 3 weken geleden raakte ik zonder problemen op de WiFree (dus écht wel WiFree - niet Homespot - én zonder ook maar iets van de app te gebruiken, want die had ik niet staan). Het lukte dus ooit wél, alleen weet ik niet wat de afgelopen 3 weken veranderd is...

En over het verdwijnen van die WiFree? Dat lijkt me echt wel sterk. We betalen hiervoor en er zijn toch echt heel wat mensen die dit gebruiken (ook op openbare plaatsen)? Dit verwijderen zou een slechte move zijn vanuit Telenet vrees ik, tenzij we ineens een heleboel 4G extra krijgen in onze bundel zonder daar extra voor te moeten betalen, maar helaas zitten onze telecombedrijven niet zo in elkaar...

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Sib  Ik kan nog begrijpen als ze zeggen dat het toestelgerelateerd is aangezien er bij de éne smartphone wel een mogelijkheid is om systeemcertificaten te gebruiken en bij ons niet. Maar het is Telenet die de app weggenomen heeft en ook de mogelijkheid om buitenshuis met wi-free te verbinden, dan is het ook aan hen om ons een oplossing te bieden zodat we daar opnieuw gebruik kunnen van maken met of zonder optie op ons toestel om systeemcertificaten te gebruiken. Dan lees ik van jou dat je tot 3 weken geleden nog kon verbinden, dan begin ik ook te twijfelen aan het nut van die systeemcertificaten. Komt daarbij nog eens dat ik wel kan verbinden van thuis uit, dus dan heeft hij geen systeemcertificaten nodig van thuis uit om te verbinden met wi-free. Dat vergat ik gisteren ook te vernoemen tegen die man van de klantendienst.

Ik vrees dat het weinig had uitgemaakt, denk dat hij me zo snel probeerde af te schepen omdat hij het zelf niet wist. En zijn collega aan wie hij het vroeg blijkbaar ook niet.

 

Toen ik verbaasd reageerde op het feit dat wi-free voorgoed zou verdwijnen met : "dus we betalen meer maar er worden ons opties afgenomen", kreeg ik het antwoord dat we al blij mochten zijn dat we het al die tijd gratis hebben gehad. "Gratis??, denk jij echt dat er nog iets gratis is? Alsof die kosten daarvoor niet ingerekend zijn in ons basisabonnement..", zei ik hem.

Maar het leidde eerder tot discussies dan tot oplossingen.

Mij frustreert dat enorm dat ik al 20 jaar ofzo vaste klant ben bij Telenet en als ik eens hulp vraag voor iets er niemand degelijk op de hoogte is en ze geen moeite doen om echt te helpen.

De clou is dat mijn smartphone ook bij Telenet gekocht werd.

 

 

0 Likes