Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.

 

We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.

0 Likes
83 reacties
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ok...heb dit net getest : via smartphone eerst verbonden met vast thuis netwerk en mac-adres genoteerd, nadien verbonden met Wi-Free en mac-adres is identitiek hetzelfde.

Op zich stoort het me totaal niet dat ik thuis kan verbinden met Wi-Free, integendeel op het eerste verdiep heb ik meestal een betere verbinding dan met mijn vast netwerk.

Maar zou dat dan kunnen de oorzaak zijn dat ik buitenshuis niet kan verbinden via Wi-Free en wat kan ik er dan aan veranderen?

0 Likes
Sib
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik heb een gelijkaardig probleem.

 

Thuis raak ik met gemak op mijn eigen WIFI-netwerk, maar ook op het WiFree-netwerk - wel geen idee van wie dit is, maar het lukt met de aangegeven stappen die Telenet vooropstelt.

 

Ga ik echter thuis weg (naar familie,...) en wil ik me daar op het WiFree-netwerk aanmelden, dan lukt het niet. Ik probeerde alle mogelijke zaken al, maar het blijft maar niet lukken. 
Bij CA certificaten kan ik enkel uit 'niet valideren' kiezen. Ik kan dus geen domein ingeven zoals Telenet zelf voorstelt. Mijn WIFI blijft maar laden, zonder dat het lukt...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel keuze heb bij die certificaten?

 

Smartphone: Samsung Galaxy S6, Android 7.0, BASE-simkaart

Tags (1)
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Sib @Friend 

Ik heb net het risico genomen en heb wifree van men toestel verwijderd. Terug beginnen aanmelden en gewoon het hele proces zonder probleem doorlopen. Maar ik ben thuis en kan me dus niet aanmelden.

Misschien heb je contact genomen met telenet, maar ik zou het toch nog eens (of meer) doen.

Er is daar echt iets mis.

 

Nokia 6.1 android 9

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik begon te denken dat ik een alleenstaand geval was 😉

Interessant dat het jou niet lukt met een Samsung, het probleem ligt dus al zeker niet bij Huawei.

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Vrijdagavond heb ik een mailtje verstuurd naar Telenet.

Zaterdagmiddag belde me iemand van Telenet op. Was op dat moment met iets bezig en ze zouden me terugbellen. Ik heb gevraagd om mijn probleem te behandelen via mail ; wil op dat moment ook de voorgestelde stappen kunnen uitvoeren met mijn smartphone indien nodig.

Als ik morgen geen mail krijg zal ik zelf eens telefonisch contact opnemen.

Bedankt om het ook eens te proberen met jouw verbinding Louis.

Hier heb ik momenteel nog de juiste oplossing niet gevonden maar wel is me duidelijk via jullie reacties dat het feit dat ik kan verbinden van thuis uit met Wi-Free blijkbaar toch een belangrijk gegeven is om mee te delen aan Telenet.

Als ik de oplossing heb (hoop dat deze er is...) kom ik zeker terug om deze te delen.

Intussen zijn alle reacties nog welkom.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

 

Normaal gezien zou dat MAC-adres moeten verschillen. Kan je het nog eens nakijken? Desnoods met de app WiFiAnayzer dat ik al voorstelde? Tnx!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Ik heb de bezitter van een Samsung galaxy j6 (of zoiets) android 9 zover gekregen om wifree eens in te vullen. De volgorde is totaal anders als bij telenet getoond en er ontbreken verschillende vakken.

In het kort: totaal mislukt.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sib
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Bedankt, @louishufk, maar ik verwijderde de WiFree al meer dan 20 keren en probeerde telkens de gegevens opnieuw in te vullen en toch bleef het niet lukken bij de WiFree van mijn familie (en ik wachtte echt wel een halfuur, maar hij bleef maar 'laden' zonder dat ik verbinding had). 
Op de WiFree van thuis lukt het dus wel (zelfs zonder zo'n certificaat), maar daar ben ik natuurlijk niets mee aangezien ik dan gewoon surf op mijn eigen WIFI-netwerk.

Ik vrees dus dat er niets anders zal opzitten dan contact op te nemen met Telenet...

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@sb  Heb de hele serie letters en cijfers overgeschreven toen ik het vergeleek. Ben dus 100% zeker ; beide mac-adressen zijn identiek.

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufk  : heeft deze gebruiker uiteindelijk dan toch nog een oplossing gevonden?

Bij mij is de volgorde identiek maar, zoals ik reeds vernoemde, ontbreekt dat keuzevak bij ca-certificaten en het vak om het domein in te vullen.

 

 

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Off topic : vond het raar dat ik hier nooit reacties kon quoten (zoals op andere fora) maar vond eindelijk hoe ik iemand kan taggen om zo per persoon te antwoorden. 😀 

Die mails met al die "badges" die men verdient per post zijn wel vervelend en onnodig. Ze zouden er iets mogen aan vast hangen zoals om de zoveel punten een maand gratis play ofzo, dan zou ik er het nut nog van inzien 😛

 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Nee, niet verder gezocht.

Wat ik daaruit leer is dat er bijna evenveel invulvarianten zijn als toestellen. Met wat geluk vind je het nodige op je toestel, anders pech.

De bij u ontbrekende vakken waren er bij hem ook niet.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet


@Friend  schreef:

Off topic : vond het raar dat ik hier nooit reacties kon quoten (zoals op andere fora) maar vond eindelijk hoe ik iemand kan taggen om zo per persoon te antwoorden. 😀 

Die mails met al die "badges" die men verdient per post zijn wel vervelend en onnodig. Ze zouden er iets mogen aan vast hangen zoals om de zoveel punten een maand gratis play ofzo, dan zou ik er het nut nog van inzien 😛

 


@Friend Zoals je ziet kan je wel aanhalen. In de editor, menu uitbreiden en aanhalingstekens selecteren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufk  : "anders pech"? We betalen ervoor en we hebben er ook niet om gevraagd dat Telenet Homespot zou wegvallen en daardoor de verbinding (ik bedoel hiermee de intstellingen van het netwerk helemaal aangepast moeten worden).

Als Telenet iets verandert moeten zij er ook voor zorgen dat alle gebruikers kunnen blijven gebruik maken van hun diensten.

Maar hierover ga ik me nog niet over uitspreken dat dit zo niet is aangezien er nog een oplossing uit de bus kan vallen als ik straks contact opneem met hen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Er moet en zal ook wel een oplossing komen. Als je er een vindt kan je dat hier dan geven?

Dank

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes