Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Ik krijg de instellingen voor het netwerk wi-free niet goed op mijn gsm. Er zouden certificaten moeten gebruikt worden en een domeinnaam ingevuld worden, maar bij ca certificaten kan ik enkel (niet opgegeven) kiezen. Ook kan ik nergens een domeinnaam invullen. Ook niet onder geavanceerde instellingen. Hoe komt dit? De rest (tlls, enz is correct ingevuld) thuis kan ik verbinden met wi-free, buitenshuis niet (krijg dan melding "toegang tot het netwerk ontzegd". Mijn phone werkt op Android 5.1 Lolipop.

 

We betalen altijd maar meer, er wordt van alles aan het netwerk verbeterd, krijgen enkel voorstellen om duurdere pakketten aan te kopen nooit kortingen of cadeautjes maar daarentegen gaan we er eerder op achteruit dan vooruit.

0 Likes
83 reacties
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Geen idee of dit ook van belang is : mijn simkaart is van Proximus, al mijn abonnementen (tv, telefoon, internet) zijn bij Telenet. Betwijfel of dit een probleem kan vormen aangezien voordien (toen homespot Telenet nog bestond en we voor Wi-free al die gegevens niet moesten aanpassen bij het netwerk), er geen probleem was om verbinding te maken met wi-free en homespot buitenshuis. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Wifree is gekoppeld aan uw internet abo, niet aan de provider van gsm. Dat kan het probleem dus niet veroorzaken.

Wat je voorheen geschreven hebt blijft in mijn gedachten spelen. Thuis kan je aanmelden aan wifree, elders niet. Dat is niet logisch. Als alles normaal werkt moet hij thuis weg van wifree en naar privé netwerk.

Misschien iets van dit: http://www.topbijdragers.nl/geen-wifi-nexus-lollipop-5/

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Bedankt voor de link, ga deze eens goed doornemen.

 

Maar voordat Telenet homespot wegviel kon ik thuis ook altijd met wi-free en Homespot verbinden. Het enige wat nadien veranderde zijn die gegevens die moeten aangepast worden bij het netwerk.

Omdat ik daar geen mogelijkheid krijg bij ca-certificaten om "certificaten gebruiken" aan te klikken heb ik eerder de neiging te geloven dat het daaraan ligt.

 

Op mijn smartphone vind ik wel : Instellingen -> wifi -> menu -> geavanceerde instellingen -> installeer certificaten

Dan krijg ik een venster "openen vanuit"

Moet ik daar soms niets aanpassen?

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Ik ben daar ook eens gaan zoeken maar het heeft mij niet geholpen. Als je niet weet wat je nodig hebt vind het dan maar.

Nog wat leesvoer: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Telenet-app-geen-waardige-vervanger-voor-TelenetMobile/m-p/...

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend Als je thuis verbinding kan maken met Wifree, ben je dan zeker dat deze verbinding niet gebeurt op de Wifree van de buren?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@janne_man  @Friend 

Als dat het geval zou zijn is er weer een andere tegenspraak. Waarom zou dat bij de buren wel lukken en elders niet? Ik vraag mij af of lolipop geen te oud OS is. Vanaf waar werken de Telenet apps met grote zekerheid.(om het woord "altijd" niet te gebruiken)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@louishufk Het is niet alleen de vraag vanaf wanneer, maar ook tot wanneer. 

Mijn reactie was eigenlijk bedoeld als een onrechtstreeks vraag. Als iemand beweert dat die thuis altijd op Wifree kan, dan geloof ik. Als die zelfde persoon beweert dat dit op de HGW is die bij hem staat, dan twijfel ik. Ik kan en wil dat niet uitsluiten, maar durf wel twijfelen. 

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

100% zeker ben ik dat niet. Van de ene buren weet ik zeker dat ze bij Proximus zijn, de andere weet ik niet.

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Wat is HGW?

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Voordat Telenet Homespot wegviel ging dat dus wel. Kan het dan toch dat de OS te oud is?

Ik bedoel ik kon buitenshuis zonder problemen vroeger op Wi-free en Telenet Homespot en nu Homespot weggevallen is zou het niet meer kunnen. Komt dat dan enkel door die instellingen?

 

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Om vroeger te verbinden met Wi-free of Homespot had ik ook die app nodig. Telenet mobile, geloof ik?

Maar met het verdwijnen van Homespot verdwijnde die app dan ook. Om nu te verbinden met Wi-free buitenshuis is er geen app nodig van telenet toch, of vergis ik me daarin? Het zou dan wel raar zijn aangezien ik die app niet nodig heb om van thuis uit te verbinden met Wi-free.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend 

Er is geen app meer als hulp. De hulp is wat je vindt in de links die gegeven zijn in vorige posts.

Je kan wat experimenteren met de in te vullen velden, maar het zou moeten gaan met wat door Telenet voorgesteld wordt.

Maar hou er rekening mee, het is niet de bedoeling dat wifree werkt in de buurt van het eigen netwerk.

 

Je schrijft" Het zou dan wel raar zijn aangezien ik die app niet nodig heb om van thuis uit te verbinden met Wi-free."

Het is nog veel eigenaardiger dat je van thuis uit "kan" verbinden met wifree. Ik weet niet of het kan: maar je hebt toch niet uw eigen netwerk de naam wi-free gegeven?

 

Wat is HGW? zie https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Wat-betekend-HGW-modem/td-p/60932


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellen netwerk wi-free lukt niet


@Friend  schreef:

Wat is HGW?


Dat staat voor Home GateWay, het gecombineerde toestel modem en router in één dat je van Telenet in huis hebt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Instellen netwerk wi-free lukt niet

Misschien start ik later nog een nieuw topic ”verbinden via wi-free op eigen modem”.

Daarmee is mijn probleem natuurlijk nog niet opgelost.

Mijn vast netwerk heb ik niet veranderd van naam. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Instellen netwerk wi-free lukt niet

@Friend

 

Je kan dat makkelijk zien aan hand het MAC-adres. Dat van de HGW en TelenetWifree lijken op elkaar, bij mij toch. Hier verschilt het maar 2 letters. Het MAC-adres kan je achterhalen door te verbinden met HGW/TelenetWifree en dan in de instellingen van WiFi op je smartphone kijken.

 

Via een app als WiFiAnalyzer (open-source) van VREM Software Management kan je trouwens achterhalen of er meerdere punten met TelenetWifree zijn.

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.