Beantwoorden
Kristof
Freshman Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Modem aansluiten op wandcontactdoos mogelijk?

Hallo iedereen,

Hier staat de modem momenteel boven op een slaapkamer, vanaf de Niu in de garage gaat een kabel door 2 plafonds naar de zolder, dan van zolder terug naar beneden in een slaapkamer. Vanaf daar gaat het met powerline naar beneden in living voor digitale tv, soms zijn er wat blokjes op tv.

Zou het een optie zijn om modem in living te plaatsen?

Kan de modem eigenlijk aan de wandcontactdoos aangesloten worden?

Anders moet er een nieuwe kabel van Niu komen en terug beginnen boren door muren, wat we niet zien zitten.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Modem op wandcontactdoos?

6 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Op de kabel zelf wel niet op wanddoos zelf  dat geeft storing

Beter een nieuwe kabel zonder onderbrekingen trekken

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Kristof 

De modem moet aan de NIU aangesloten zijn je opstelling is dus NIU ---> Modem. 

Wandcontactdoos ---> modem kan dus niet. 

Je modem heeft het inkomende signaal nodig en dat inkomend signaal is de NIU want de NIU is aan gesloten aan je TAP buiten en de TAP waar verder de straat in voor je Telenet signaal te krijgen. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kristof
Freshman Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De modem is inderdaad verbonden met de Niu. Modem staat 2 verdiepingen hoger op slaapkamer. Van modem gaat het met powerline terug naar beneden in living naar de digicorder.

Ik zat nu te denken om wanneer ik een nieuwe tv box neem om dan met wifi pods te werken ipv van powerline, is dat niet beter? 1 pod boven mss en 1 in buurt tv box en die pod met utp aansluiten op tv box?

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Kristof  schreef:

Ik zat nu te denken om wanneer ik een nieuwe tv box neem om dan met wifi pods te werken ipv van powerline, is dat niet beter? 1 pod boven mss en 1 in buurt tv box en die pod met utp aansluiten op tv box?

Als je de nieuwe TV Box IP neemt, dan heb je in de Living géén coax meer nodig voor TV.

Je zou dan perfect jouw modem in de Living kunnen zetten, en jouw TV-Box via een netwerkkabeltje aansluiten op de modem (of via WiFi). Om de modem in de Living te kunnen zetten moet je het volgende doen:

1. De coax kabel van de NIU naar de Living aansluiten op de CM uitgang van de NIU (nu zit deze op één van de TV uitgangen (DS1..4).
  2. In de living de wandcontacdoos verwijderen en de coax kabel direct verbinden met de modem (met de nodige koppelstukken). Kijk eens hoe ze het gedaan hebben in de slaapkamer.

Om storingen te vermijden, moet dit laatse wel op een goede (prefessionele) manier uitgevoerd worden, het best met F-connectiren

Kristof
Freshman Beetjesweter

Bedankt, is mss wel een oplossing.

Ik heb daar allemaal weinig verstand van, en ouders nog minder.

Daarom overweeg ik ook om nieuwe modem en tv box door een technieker te laten installeren, ja dat zou ik eventueel nog zelf kunnen. Maar deze zou dan ook kunnen kijken naar de opstelling en of deze eventueel beter kan en of er een pod ofzo moet zijn. Als hij dat wil doen natuurlijk. 

Ja weet dat dit wel wat kost, maarja ben je wat geruster ook.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Vaste prijs 85 euro komt er iemand langs

Maar de modem komt op de zelfde plaats waar hij nu zit is gemakkelijk voor hun de installatie naast elkaar niet de beste maar wel gemakkelijk

De pods worden gehuurd hij zal zien hoeveel je er nodig hebt