Beantwoorden
tjeuten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Netgear access point omruilen

hoi,

 

ik heb in 2014 een Telenet Netgear access point (zwart model) gekocht. Ondertussen heb ik sinds vorig jaar een nieuwe witte HGW modem, en twee witte access points (één gratis en één waarvoor ik dus 2€/maand betaal). Door de config van ons huis heb ik echt wel die in totaal dus 3 access points nodig. Nu vind ik dat de zwarte trager gaat dan de witte, en van de zwarte begint ook de voeding te lossen merk ik... van zodra je ook maar een beetje aan het toestel komt merk je dat hij z'n voeding verliest en moet je er weer aan draaien achteraan tot hij weer aan springt. Mijn vraag is dus, 1) wat is de garantieperiode van die Netgear AP's en 2) bestaan er bij Telenet omruil voorwaarden opdat ik deze Netgear AP zou kunnen omruilen tegen een nieuwe witte, zonder daarbij weer extra 2€/maand te voor moeten betalen ? Alvast bedankt.

0 Likes
3 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Netgear access point omruilen

Aangezien je je netgear AP hebt aangekocht zal dit niet gaan, je hebt 2 jaar garantie op een aangekocht acces point, dus je garantie zal al wel verlopen zijn. Als je een wit acces point wil zal je het dus niet kunnen omruilen, maar zal je er gewoon een extra moeten huren.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Netgear access point omruilen

@tjeuten 

De normale garantie periode voor zulke toestellen is 2 jaar. Daar zit je ruim boven. Je gaat hoogst waarschijnlijk geen aanspraak kunnen maken op enige toeschietelijkheid van Telenet i.v.m. dit toestel.

Maar als je een nieuwe witte wil hebben ga je toch moeten contact nemen met Telenet, dan kun je de zwarte wel ter sprake brengen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Netgear access point omruilen

Hallo,

Net zoals @Cos_95 & @louishufk denk ik dat je het acces point inderdaad niet zal kunnen ruilen (gratis), omdat je garantie verlopen is.

 

Als je naar Telenet gaat ga je normaal gezien die huur van €2p/m aangerekend krijgen voor een extra acces point, wat misschien wel een mogelijkheid is dat je een tweedehands (aangekocht) acces point koopt van iemand. Deze witte acces points zijn een tijd terug nog verkocht geweest (dacht voor €65), maar wees er dan wel zeker van dat die persoon zijn acces point aangekocht heeft.

Ik heb er mij een tijd terug ook 2 tweedehands aangekocht, daar je tegenwoordig verplicht bent om te huren ben ik maar gaan kijken naar tweedehands. Nadeel is wel dat deze tweedehands toestellen vaak geen garantie meer hebben.

 

Of je kan anderzijds ook gewoon een acces point van een ander merk aankopen en handmatig configureren.

 

M.v.g.

Jonas