24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Wij hebben een vast internet abonnement van 150gb per maand. Als wij hierover gaan op het einde van de maand kunnen we verdersurfen aan een downloadsnelheid van 1mbps tot de vernieuwing in het begin van de maand.
Nu is het zo dat de downloadsnelheid nog altijd maar 1mbps is, ondanks dat ons data volume op 02/02/2023 vernieuwd is.
Proberen contact opnemen met Telenet, maar daar is het zo druk dat er nergens op geantwoord wordt.
Het probleem: Onze modem zendt maar 1mpbs uit, zowel via wifi als via UTP. We hebben de modem al verschillende keren gereset, maar helaas zonder resultaat. Ook de diagnose in de telenet app ziet geen problemen.
Hoe kunnen we deze fout oplossen? Ligt het aan de modem of is er een probleem in de software?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem zendt niet meer dan 1mbps downloadsnelheid?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier hetzelfde verhaal hoor. Naar mijn ouders moeten rijden om gewoon te kunnen werken. Denk niet dat we deze week nog op een oplossing moeten rekenen.
I have the same problem. How is it possible Telenet have not fixed this yet? I was lucky to get through twice to customer support yesterday who told me ‘they are working on it and will add my details to the file’ I had a good experience with the support staff, very polite and friendly. In the end it is not their fault so there is no need to become angry towards them. It seems more and more customers are being caught in this issue everyday. Come on Telenet SORT THIS OUT
You can't do more than wait, like many others
This problem has been going on for 2 months
@Bonny schreef:Come on Telenet SORT THIS OUT
Don't yell! It makes completely no sense to get angry at a company.
If you're unhappy with the service, just throw them out and take another supplier.
But where to, which provider offer you today with certainty, no problems.
Mention 'a provider that guarantees you today that you will not experience any problems.
which provider would you recommend
Vrees dat je gelijk hebt. Money talks I guess. Ook al gaat het om mijn schamele 60 EUR per maand.
Net gezien dat mobile vikings geen minimumsnelheid van 40 mbps kan garanderen in mijn straat. Wel balen.
Internet over koper lijn.
Met vectoring haal je in zone 1 en 2 vanaf de rop tot 400 meter max 90Mbps down en 32Mbps up
zone 3 en 4 haal je 60Mbps down 15Mbps up
zone 5 haal je 60 Mbps Down 10Mbps up.
Zone 6 haal je 30Mbps down en 2Mbps up
ROP without vectoring / LEX
Zone | Afstand tot ROP | Attenuation | Provisioning Profiel | Max DLM Profiel |
1 | < 400 m | < 0,4 | 30 Mbps / 10 Mbps | 70 Mbps / 10 Mbps |
2 | 400 – 700 m | < 0,7 | 20 Mbps / 6 Mbps | 50 Mbps / 10 Mbps |
3 | 700 – 1000 m | < 1,1 | 16,5 Mbps / 2 Mbps | 30 Mbps / 4 Mbps |
4 | 1000 – 1400 m | < 1,4 | 12 Mbps / 1 Mbps | 20 Mbps / 4 Mbps |
5 | 1400 – 1600 m | < 1,6 | 9,5 Mbps / 0,6 Mbps | 16,5 Mbps / 1 Mbps |
Met die gegevens haal je nooit bv bij netflix app zelf, geen 4j ultra of dolby kwaliteit, alleen hd. Laat staan dat je beetje gamer bent lagg jij of derest als hel. En als je beetje p2p torrent doet ben je bijwijze van spreken week bezig. Nog niet genoemd op piek tijden in je straat of de piek die je zelf creëert met wat volk thuis 🫤
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@DeLLiAnO schreef:
Met die gegevens haal je nooit bv bij netflix app zelf, geen 4j ultra of dolby kwaliteit, alleen hd.
Netflix 4K Ultra HD verbruikt 15 Mbps: https://help.netflix.com/nl/node/306
Dat is 7 GB per uur. Met Telenet Basic Internet kan je maar 21 uur per maand Netflix 4K kijken, dat is ocharme 42 minuten per dag.
Op 1 Mbps smalband kan je geen video streamen. Internet is dan quasi onbruikbaar.
Met een onbeperkte internetverbinding van 50 à 100 Mbps stream je zoveel je wil in de allerbeste kwaliteit met meerdere personen tegelijk.
Laat je niets wijsmaken.
Dit zijn officiele max proximus scarlet edpnet snelheden die je mag verwachten over hun koperlijn.
Laat je niets wijs maken 100Mbps.Haalt niemand. Zie barema's.
Scarlet poco met 50gb volume (hoe lang kan je ocharme Netflix kijken)🙄14 minuten per dag.Eens je volume opgebruikt is vlieg je onherroeppelijk op smalband aan 1 Gbps of volume bij kopen.
Wil je films kijken in 4K-resolutie, dan heb je volgens Netflix minstens 25 Mbps nodig, al neem je beter wat marge tot 30 Mbps.
Goed voor Telenetters. Aan 300Mbps of 1Gbps.
3TB vast volume tussen 17 en 24 uur,en volledig onbeperkt tussen 00 en 17uur.
Hoe verder je van de Rop woont hoe minder snelheid je haalt.Veel koper klanten halen maar 30Mbps.Zie barema.
Kunnen we ons hier focussen op het probleem van het onderwerp?
En kan het label "opgelost" eventueel ook verwijderd worden, want ondertussen dag 6, en nog steeds geen oplossing.
Heb zonet volgend bericht gehad via whatsapp:
Dag *****! Onze Idienst doet er echt alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Door een uitzonderlijk systeemfout duurt dit wat langer dan voorzien. Onze oprechte excuses hiervoor. Zodra dit is opgelost, zullen je diensten automatisch terug werken. *****
Nuja, maandag is het voor mij opgelost. Dan komt een installateur van de nieuwe provider. Hoop voor de andere mensen in het topic dat zij ook vlug terug kunnen surfen aan de snelheid die ze overeenkwamen.
Thanks for the information. There’s hope for us yet 😉
And now I am back to normal speeds. Looks like they have finally fixed it 😁