24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Wij hebben een vast internet abonnement van 150gb per maand. Als wij hierover gaan op het einde van de maand kunnen we verdersurfen aan een downloadsnelheid van 1mbps tot de vernieuwing in het begin van de maand.
Nu is het zo dat de downloadsnelheid nog altijd maar 1mbps is, ondanks dat ons data volume op 02/02/2023 vernieuwd is.
Proberen contact opnemen met Telenet, maar daar is het zo druk dat er nergens op geantwoord wordt.
Het probleem: Onze modem zendt maar 1mpbs uit, zowel via wifi als via UTP. We hebben de modem al verschillende keren gereset, maar helaas zonder resultaat. Ook de diagnose in de telenet app ziet geen problemen.
Hoe kunnen we deze fout oplossen? Ligt het aan de modem of is er een probleem in de software?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem zendt niet meer dan 1mbps downloadsnelheid?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter
Kijk eens in je Telenet app hoeveel surf volume je hebt gebruikt. Als die nog altijd niet op 0 staat dan surf je idd tegen verlaagde snelheid maar als die wel op 0 staat is je Telemeter gerest en zou je dus met volledige snelheid moeten kunnen surfen.
Als al je stappen niks helpen vrees ik er toch voor dat de klantendienst je moet helpen want meer kun je niet doen.
Maar kijk eerst eens je Telemeter na.
De telemeter staat sinds 02/02/2023 terug op 0, dus zouden we terug 150gb kunnen verbruiken aan onze volle snelheid. Helaas is dit nog altijd 1mbps, dus is er ergens in de software iets niet mee veranderd vermoed ik. Hopelijk gaat de klantendienst morgen wel eens meewerken 😏
@Ex-Netweter
Het heeft niks met software te maken het probleem ligt hem achterliggend in je profiel.
Via de klantendienst dienen ze alles te resetten en ik vrees er voor dat als hun dat niet meer kunnen doen dat de achterliggende dienst dit moet doen. Ze gaan dan een dossier op maken en door sturen naar de achterliggende dienst en die dienen je profiel weer correct te zetten.
Veel suc6 met bellen voor hen, vandaag voor 1x voor gehad dat ik exact 59min. 56sec (was om 15u) in wacht stond. Heb uit mizerie afgelegd. Al de mensen dat de laatste weken aan klagen zijn vanwege lange wachttijden of zelfs geen respons meer krijgen, is overal precies aan doorsijpelen. Is eerste x ik het zelf meemaak.
Ook krijg je om vijf voet excuse bandje dat alles langer duurt vanwege overzetten nieuw systeem, en dat terug bellen niet gedaan wordt. Je moet echt blijven wachten of je hebt niets 🫤
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Het fundamentele probleem is dat je een vast internetabonnement hebt met een datalimiet.
Datalimieten en smalband zijn prehistorisch.
Neem onbeperkt internet en je probleem is opgelost, als dit bij Telenet te duur is, zijn er providers die dit aanbieden voor 35 euro/maand.
Telenet moet de dienst aanbieden die ze verkoopt. Gaan beweren om een duurder abonnement te nemen of om naar een andere leverancier te gaan komt in feite neer op 'victim blaming'. Het probleem is de dienst die Telenet levert en niet het soort abonnement van de klant.
@Ex-Netweter Datalimieten en smalband zijn prehistorisch.
Betalen voor 100Mbps(hoger kunnen ze niet) bij de koper aanbieders ,waar jij op aanstuurt ,en zelf klant bent en de meerderheid maar 30Mbps (haalt) krijgen,omdat ze ver weg wonen van de Ropkast (internet verdeler) is ook prehistorisch.En hun snelheid zoals 'n kaartenhuisje ineen zakt.35 euro veel te DUUR.
@Ex-Netweter
Waarom een duurder abonnement ? en waarom weer al eens bij iemand anders ?
Als het volume op is en men is tevreden om aan een verlaagde snelheid te surfen is het goed maar men verwacht wel dat zodra de nieuwe maand begint en de teller op 0 staat dat men weer aan volledige snelheid kan surfen en dat is wat TS wil. Ze hebben niet de vraag gesteld of men een duurder een abonnement kan krijgen met onbeperkt surfen of een andere provider.
Topicstarter verbruikt blijkbaar meer dan 150 GB per maand. Geen slachtoffer, maar dader. Dus volgt er een straf van Telenet: smalband.
Ik geef ter info nog eens het advies mee van Telenet zelf:
Ons advies
Verbruiken jij en je gezin samen meer dan 5 GB per dag of 150 GB per maand? Dan raden we een onbeperkt downloadvolume aan.
bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet-tv/
@Ex-Netweter Topicstarter verbruikt blijkbaar meer dan 150 GB per maand. Geen slachtoffer, maar dader. Dus volgt er een straf van Telenet: smalband.
Jou koper provider deelt zelf nog zwaardere straffen uit.Tot 100Mbps,(daar komen ze lang niet aan)en de meerderheid haalt maar 30Mbps,niet eens mijn Telenet 40Mbps upspeed.Dat is mensen bedriegen,en daar wil jij ze naar toe lokken.
15 euro zou nog veel te duur zijn,dan 35 euro wat jij aanhaalt.
Niet binnen te geraken klantendienst volgens TS starter
Suzy kun je mischien de TS verder helpen.Jij bent Telenet medewerkster.
Even ter verduidelijking: Wij komen de meeste maanden ruim onder de 150gb, maar soms gebeurt het dat we meer hebben en dan zitten we max 1-2 dagen aan 1mpbs. Dit vinden wij totaal niet erg, want we krijgen waarvoor we betalen en als we toch meer willen kunnen we altijd voor €5 - 25gb bijkopen.
Nu is het punt dat de telemeter gereset is dus we terug 150gb kunnen verbruiken, maar dit aan een snelheid van 1mbps, wat bijna onmogelijk is om iets te doen. Dus wil ik dit graag opgelost zien.
We vinden het gewoon erg dat we niet binnen geraken in de klantendienst met ons probleem.
De Netweters kunnen je met dit probleem niet helpen. Ik kan dan alleen maar aanbevelen dat je je dataverbruik nauwgezet in de gaten houdt en zorgt dat je nooit over 150 GB per maand gaat.
Je internetverbinding op smalband zetten is een maatregel van Telenet en alleen Telenet kan hier een oplossing bieden.
Als communicatie met Telenet niet lukt: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
@Ex-Netweter
Je blijft het slachtoffer van een gebrekkige dienstverlening als schuldige aanwijzen. Dat is de wereld op zijn kop. Smalband is geen straf!
De vraagsteller heeft een bewuste keuze gemaakt. Deze keuze heeft een aantal consequenties, waar de vraagsteller ook geen bezwaar tegen maakt. De verlaging van de snelheid is trouwens geen straf, maar gewoon de uitvoering van een contract. Een contract is een verbintenis tussen twee partijen. Beide partijen zijn dus gebonden door deze overeenkomst.
Het advies van Telenet is een commerciëel advies. Een advies is geen verbintenis. Het is aan de individuele klant om de overweging te maken of dit advies overeenstemt met de behoeften. De behoeften dekken niet alleen de voordelen (hogere snelheid, want geen smalband), maar ook de nadelen (hogere prijs). De vraagsteller heeft zijn argumenten om zijn abonnement te behouden. Deze argumenten zijn persoonlijk en hoeven dus noch aan jouw, noch aan mijn neus gehangen te worden.
rafb keert eens voor de deur van je eigen koper provider.
Goedkoop 35 euro is dat de reden waarom ze .... uitstel van betaling hebben aangevraagd.
Op jou geliefd fora zitten genoeg mensen,met hun handen in de haren afwachtend wat de uitspraak wordt in maart.
Ps.Bij jou koper provider zetten ze ook mensen op smalband die de grens van 100GB passeren.Nog 50GB eerder dan bij Telenet.