Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Wij hebben een vast internet abonnement van 150gb per maand. Als wij hierover gaan op het einde van de maand kunnen we verdersurfen aan een downloadsnelheid van 1mbps tot de vernieuwing in het begin van de maand.

Nu is het zo dat de downloadsnelheid nog altijd maar 1mbps is, ondanks dat ons data volume op 02/02/2023 vernieuwd is.

Proberen contact opnemen met Telenet, maar daar is het zo druk dat er nergens op geantwoord wordt.

Het probleem: Onze modem zendt maar 1mpbs uit, zowel via wifi als via UTP. We hebben de modem al verschillende keren gereset, maar helaas zonder resultaat. Ook de diagnose in de telenet app ziet geen problemen.

Hoe kunnen we deze fout oplossen? Ligt het aan de modem of is er een probleem in de software?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem zendt niet meer dan 1mbps downloadsnelheid?

 

 

 

0 Likes
63 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

(scarlet koper klant ,waar je nog sneller op smalband geraakt, ga je over de 100GB val je terug op 1Gbps smalband,of 20GB)

Dat was vroeger nu is het ook 3tb  de snelheid moet je geluk hebben  die hebben ze deze maand verhoogd waar het kan natuurlijk

dat komt door de prijsstijging

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

 

Nog sneller op smalband 1Mbps

internet Poco

 
Activering
€50
Wifi-modem (Bij de installatie inbegrepen)
inbegrepen
Maximum download
30 Mbps
Maximum upload
2 Mbps
Downloadvolume (/maand)
50 GB
Mailbox toevoegen
gratis
Extra internetvolume (+50 GB)
€3

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@robatoras 

Doet mij een beetje denken aan Turbonet van 20 jaar geleden ...😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 511
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter


@StefaanH  schreef:

@robatoras 

Doet mij een beetje denken aan Turbonet van 20 jaar geleden ...😋


Zo ben ik bij Telenet terecht gekomen: 1 jaar gratis Turbonet!

met8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Al 2 keer aan de lijn gehangen met Telenet (na half uur wachten). Probleem is sinds vrijdag gekend, en ze proberen het op te lossen. Ze hadden gedacht dat het vandaag opgelost zou zijn, maar tot nu toe blijkbaar nog steeds niets.

Hoe complex moet hun systeem zijn dat ze die klanten niet gewoon kunnen reseten? Zelfs geen proactief mailtje om ons in te lichten. Wel die klanten een half uur in wacht laten hangen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@met8 

Het systeem wordt veranderd naar een ander IT systeem daar zijn ze achterliggend allemaal mee bezig. Dus dat er bepaalde dingen nu niet werken of direct opgelost kunnen worden ligt daar ergens aan. Dus ja hoe complex kan een systeem zijn ? Bij veranderingen kan er wel eens wat mis gaan of bepaalde functies kunnen nu eenmaal niet werken. 

Heb je als klant niks aan hoor ik je denken voor mij moet het opgelost worden. Ja klopt enkel dient men te wachten dat de achterliggende dienst het kan oplossen. Een bepaalde verandering kan problemen met zich mee brengen en blijkbaar is dit er eentje van maar niet onoverkomelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter


@met8  schreef:

Hoe complex moet hun systeem zijn dat ze die klanten niet gewoon kunnen reseten?


Ja, zo'n systeem is inderdaad complex en dus is de kans groter dat het af en toe eens misloopt. Maar dat was jouw keuze. Je hebt jammer genoeg gekozen voor een complex abonnementssysteem met een datalimiet, een datateller, smalband, volume bijkopen, etc...

Je kan ook voor een eenvoudig abonnementssysteem kiezen: een onbeperkt vast internetabonnement waarbij deze problemen nooit zullen voorkomen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Ik heb hetzelfde probleem. Geen reset plaatsgevonden. Nog altijd aan verlaagde snelheid.

Telenet al meerdere keren gecontacteerd/proberen te contacteren. Wil niet baten. Vind het ook **bleep** dat je dan een callcenter medewerker te horen krijgt met een FAQ in de hand. Die persoon kan hier ook niets aan doen. 

Mij gaan ze zo wel niet meer hebben. Denk dat ik gewoon bij een andere provider een onbeperkt internet abo ga nemen (zonder tv).

Mijn vrouw zal er uiteindelijk wel aan wennen en de klein mannen kijken toch enkel paw patroll op youtube. 

 

Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Hier al dag 4 van de miserie... benieuwd of die knoeiers verwachten dat ik hier een hele maand voor betaal 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Dag4🙄

Zo te zien op Netweters breidt dit probleem zich dagelijks verder uit.

Iedere dag nieuwe slachtoffers.

Het duurt wel lang vooralleer het opgelost raakt.

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 511
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter


@Ex-Netweter  schreef:

 benieuwd of die knoeiers verwachten dat ik hier een hele maand voor betaal 


Dat hangt van jezelf af.

Als je dat vriendelijk vraagt aan de klantendienst zal je zeker een compensatie krijgen.

De persoon aan de andere kant van de lijn kan er niets aan doen dat jij problemen hebt.

Ik zou ook vloeken en tieren maar niet tegen de klantendienst want dat helpt toch niet. Eerder contraproductief....

0 Likes
Ex-Netweter
 

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

Daar heb je 100 % gelijk in. Heb dat ook op geen enkel moment gedaan. Als je ooit zelf even in een support functie gezeten hebt weet je dat wel. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@Ex-Netweter Telenet is inderdaad op de hoogte van het issue met "smallband" dat zich manifesteert bij sommige klanten. Ik heb gezien dat er dagelijks klanten worden vrijgegeven en er wordt gewerkt aan een oplossing. Volgens mij hebben @Ex-Netweter en @met8 dit gemeld via de klantendienst en werd hun klantendossier gelinkt aan dit probleem. Lijkt me best dat jij dit ook laat doen telefonisch of door een berichtje te sturen naar WhatsApp of Facebook Messenger. Stuur ook direct je gegevens mee, en zeg dat je geïmpacteerd bent door het gekende issue van smallband en of ze jouw dossier kunnen linken aan dit probleem, zodat het opgelost kan worden voor je. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

met8
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Niet meer dan 1Mbps downloadsnelheid na reset Telemeter

@Suzy 

Bedankt voor de opvolging Suzy.

Ondertussen dag 5, en nog steeds niet opgelost. Hopelijk gaan we niet weer het weekend in zonder oplossing.

0 Likes