Goedeavond beste Netweters,
Al jaar en dag tevreden internet klant bij Telenet maar sinds enkele weken krijgt ons thuis wifinetwerk het soms moeilijk. Random uitval modem met netwerkhoppen van allerlei toestellen tot gevolg. Had toen naar de helpdesk gebeld en men zag daar idd (te)veel reboots vd modem en men zei dat dat ik mijn oude witte originele modem (Docsis 3.0 CH7465LG-TN) kon inruilen voor een nieuwer model. Nu komt het...
Beneden op het gelijkvloers in de berging de Modem met 1 powerline 9082. Verder in het gelijkvloers 1 Wifi powerline 9083 en buiten in het tuinhuis idem 9083.
Op de 1e verdieping ook Wifi powerline 9083 en op zolder een Telenet Accespoint AP7465CE-TN (Voor wifi en de bedrade Playstation).
Voor de duidelijkheid, alles heeft dus bijna 10 jaar perfect gewerkt.
Op de vraag of mijn Powerlines en Accespunt (die ik allemaal aangekocht heb) konden blijven dienen kon de medewerker mij niet met zekerheid vertellen. Ik ben niet van plan om een arsenaal Pods te huren..... Natuurlijk nu weer enkele dagen stabiel zonder uitval en weinig hinder maar ik ben ondertussen zelf gaan kijken in de specs van de nieuwe modem F@ST3896LG-TN.
Daar staat wel degelijk bij dat deze compatibel is met 360° wifi, Boosters en AP's.
En natuurlijk kreeg ik vandaag een Telenet email met de mededeling dat mijn standaard internetverbinding eerstdaags wordt ge-upgrade naar 500mb/s ipv de nu 300mb/s.
(Zelfs op de powerlines haal ik nu 240 tot 280mb/s dus ik ben wss één van de weinigen die daar echt tevreden mee is/was. Wel enkelfasige aansluiting hier.
Kan ik deze met zekerheid gaan omruilen en worden mijn SSID en dergelijke standaard ingeladen in de nieuwe? Het zou een hele opdracht worden om alle toestellen opnieuw te koppelen.. van AC's tot camera's/lampen, Plug in Accu,...noem maar op. Ik weet dat het ooit wel eens zou moeten maar liever nu niet als het mogelijk is.
Alvast bedankt!