Beantwoorden
Leslie1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Philips hue bridge is niet te vinden in het netwerk

Hallo, ik heb een router d’link dir-615/TN en zen modem Motorola Surfboard sbv6120 (docsis 3.0 digital voice modem) van telenet (10j geleden geïnstalleerd).

 

ik heb mijn hue bridge kunnen installeren en is mooi verbonden met mijn philips hue app. Echter als ik die wil koppelen met mijn google nest hub dan krijg ik “er is geen bridge op uw netwerk te vinden” in het online account van philips. 

omdat ik de instellingen van mijn ‘router’ wou bekijken (er werd gezegd dat het mss aan de instellingen van upnp of zo zou liggen) kom ik niet op de login pagina van de router. 

Via de support van d’link kom ik te weten dat mijn ‘router’ eigelijk een wlan accesspoint is. 


(I took a look into the Manual of the DIR-615/TN - this has no NAT 😕
This kind of DIR-615 has no Internet Port. Instead it has a LAN-Port 0
And it doesn't has a Router Mode, this DIR-615/TN is working like a pure WLAN Access Point.)

 

hoe kan ik mijn hue bridge vindbaar maken voor het koppelen aan mijn google nest hub? 

 

thanks!!!

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Philips hue bridge is niet te vinden in het netwerk

@Leslie1  Je hebt een modem only en inderdaad geen router. Netjes de kabels losmaken en meenamen naar een Center zou ik zeggen en omruilen voor een CV8560E. Dat is een modem/router van Telenet maar waar je ook uw eigen router kunt aanhangen en configureren zodat die een publiek IP adres krijgt.

Deze modem router heeft geen Wifi aan boord.  Je kunt eventueel je bestaande d-link gebruiken maar dit zou ik niet doen. Ik zou eerder vragen om de gratis AP van Telenet te krijgen.

Zelfs zonder eigen router kan je via "Mijn Telenet" al je NEST en Hue toestanden gebruiken.

Welke NEST producten gebruik je nu? Want Nest heeft ook zijn Wifi Router, je hebt die misschien al. https://store.google.com/product/nest_wifi  En dan moeten we je anders op weg helpen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Philips hue bridge is niet te vinden in het netwerk

@Leslie1  Hetgeen dat @igvfer  zegt is volledig juist. 

Je moet hiervoor een router hebben. In de router settings kan je ook een instelling hebben waar je andere devices op het netwerk niet kan "zien", dus dit mag natuurlijk niet aanstaan als je deze router instelt, anders zal je de hue bridge niet vinden. 

Alle devices die elkaar moeten zien of moeten gevonden worden moet in hetzelfde netwerk segment zitten, anders lukt dit niet.

Veel succes!

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Philips hue bridge is niet te vinden in het netwerk

@Leslie1  Eventjes een tekening gemaakt hoe het bij jou zou kunnen zijn.

Dus zeker die Dlink naar de recyclage verwijderen en ook uw modem gaan omwisselen. Al uw toestellen zullen dan in het netwerk 192.168.x.0 zitten en een overeenkomstig IP adres hebben.

NestWifi.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Leslie1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Philips hue bridge is niet te vinden in het netwerk

Super bedankt voor de antwoorden! ik had al zo'n vermoeden 😉 Dan maar hop naar de telenet winkel :)!