Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi
Vanavond was het weer zo ver ... plots kunnen we met 3 iPhones, 1iPad en 1 MacBook niet meer op onze WiFi. verleden maand ook al enkele dagen van die fratsen gehad. Enkele maanden geleden ook al. Telenet Helpdesk brengt totaal geen oplossing. De enige mededeling die ik te horen krijg is: herstart de modem eens ... of bent u zeker dat u het juiste wachtwoord hebt.
Ik ben het stilaan beu aan het worden.
de komende weken hebben de kinderen online examens, en wil ik eigenlijk waarvoor ik betaal : stabiele verbinding ! Zowel mijn echtgenote als ik zijn ook nog steeds Van thuis uit aan het werk en hebben de verbinding dus ook nodig
Alle toestellen zien de SSID, maar blijven hardnekkig zeggen “Onjuist wachtwoord”. Dat duurt dan enkele dagen, en plots is het probleem weer verdwenen, even plots als het kwam.
Ik kan niet begrijpen dat men bij Telenet niet wil snappen dat toestellen het WiFi wachtwoord onthouden, en dat men maar blijft proberen om het probleem door te schuiven naar ons.
Nog iemand die dit soort fratsen heeft voorgehad ? En oplossingen gekregen ? Graag hoor ik dan de welke ...
Demodem en de 2 AP’s herstarten bieden soms even een oplossing, maar die blijft meestal geen uren duren of het is opnieuw van dat.
En voor iemand het vraagt : we hebben 1 SSID op 2,4 GHz. 5 GHz is uitgeschakeld. De kanalen zijn mooi manueel ingesteld zodat ze niet overlappen en er normaal een juiste handover is. Dit werd met de nodige software uitgemeten en ingesteld en er zijn ook geen stoorzenders in de buurt.
Zelf denk ik gewoon dat de modem het soms opgeeft en het vroeg of laat definitief gaat opgeven maar een nieuwe krijg ik niet, want als Telenet het op afstand nakijkt blijkt voor hun alles in orde ...
Bedankt alvast voor de hulp !