Beantwoorden
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

Vanavond was het weer zo ver ... plots kunnen we met 3 iPhones, 1iPad en 1 MacBook niet meer op onze WiFi. verleden maand ook al enkele dagen van die fratsen gehad. Enkele maanden geleden ook al. Telenet Helpdesk brengt totaal geen oplossing. De enige mededeling die ik te horen krijg is: herstart de modem eens ... of bent u zeker dat u het juiste wachtwoord hebt. 
Ik ben het stilaan beu aan het worden. 
de komende weken hebben de kinderen online examens, en wil ik eigenlijk waarvoor ik betaal : stabiele verbinding ! Zowel mijn echtgenote als ik zijn ook nog steeds Van thuis uit aan het werk en hebben de verbinding dus ook nodig

Alle toestellen zien de SSID, maar blijven hardnekkig zeggen “Onjuist wachtwoord”. Dat duurt dan enkele dagen, en plots is het probleem weer verdwenen, even plots als het kwam. 

Ik kan niet begrijpen dat men bij Telenet niet wil snappen dat toestellen het WiFi wachtwoord onthouden, en dat men maar blijft proberen om het probleem door te schuiven naar ons. 
Nog iemand die dit soort fratsen heeft voorgehad ? En oplossingen gekregen ? Graag hoor ik dan de welke ...


Demodem en de 2 AP’s herstarten bieden soms even een oplossing, maar die blijft meestal geen uren duren of het is opnieuw van dat. 

En voor iemand het vraagt : we hebben 1 SSID op 2,4 GHz.  5 GHz is uitgeschakeld. De kanalen zijn mooi manueel ingesteld zodat ze niet overlappen en er normaal een juiste handover is. Dit werd met de nodige software uitgemeten en ingesteld en er zijn ook geen stoorzenders in de buurt.

 

Zelf denk ik gewoon dat de modem het soms opgeeft en het vroeg of laat definitief gaat opgeven maar een nieuwe krijg ik niet, want als Telenet het op afstand nakijkt blijkt voor hun alles in orde ...

 

Bedankt alvast voor de hulp !

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

@scOOb 

Als dat door herstarten enkele dagen kan werken is het wel duidelijk dat er aan de modem wat scheelt. Ik zou opnieuw aandringen op vervanging. Je kan contact nemen met een service center en naar de modaliteiten vragen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

Ik vermoed eerder dat er een van de ap's moeilijk doet, ik heb al gemerkt dat vooral de witte cbn ap's van telenet soms toch wel eens durven vastlopen, vooral het wifi gedeelte dan. bij android toestellen blijft deze verbinden zonder dat het lukt en bij ios toestellen moet je dan indd vaak het wachtwoord ingeven en wilt deze het dan niet aannemen ook al is het correct. En meestal lost het resetten het dan op. Maar ik zou ze toch ook eerst eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

 

De volgende keer dat je dit voorhebt schakel je de ap's even uit en kijk of je bij de modem verbinding kan maken. Lukt het daar ook niet dan zal het probleem vermoedelijk aan de modem liggen.Ook eens kijken wat het zegt via utp als de wifi het niet doet. 

 

Edit: Ik zou tenslotte die 5 Ghz gewoon aanzetten, eventueel onder een andere ssid, maar het lijkt me zonde om op de tragere 2,4 ghz te werken als je ook gewoon de 5 ghz tot je beschikking hebt.

Joke2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

Hey, ik heb net hetzelfde probleen als Edit! Zoek al maanden naar oplossing. Ik ben absoluut geen pc kenner. Dus sorry, maar wat bedoel je met ap's?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

@Joke2  Ap is Acces Point. Van die extra kastjes die je in huis hebt voor bijvoorbeeld wifi uit te bereiden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joke2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

Ah, ok. Bedankt. Heb ik dus niet. 

Ik volg hier dus verder. Misschien komt er nog een andere oplossing...

0 Likes
scOOb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

Bedankt ! Hier kan ik wel iets mee ! Ga zeker je oplossing onthouden !

 

Na herstarten AP leek het plots weer te lukken. Het zijn idd. Van die witte AP’s die me destijds werden verkocht.

Ik zou denken dat ze dit intussen weten en met ‘n firmwareupdate dit probleem zouden hebben opgelost. UTP lijkt nooit een probleem te zijn. Imac staat naast UP en is bekabeld aangesloten en die schijnt geen last te hebben. Helaas heeft de MacBook Air geen directe aansluiting hiervoor.

 

De 5 GHz heeft weinig zin hier in huis. Door de wapening tussen de cellenbeton zitten we in een kooi van Faraday. Vandaar ook dat ik per verdieping 1 AP nodig heb. 

 

Ik ga dit alleszins nog eens aankaarten bij Telenet.  Mogelijk kan ik de AP’s omruilen.  Denk niet dat ze al zo oud zijn.

Tags (1)
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

@scOOb 

Het kost enkel een kleine moeite: Op één verdieping zet uw wifi 5 GHz aan en geef het een ander SSID dan dat van uw 4,2 GHz. Op de verdieping waar de 5 GHz verbind je hiermee en doe een speedtest. Zeker daar waar er slechts één muur is tussen het AP en je toestel. Doe op diezelfde plaats een speedtest als je verbonden bent met je 2,4 GHz wifi.

Als je na deze test enig nut ziet van de 5 GHz, kan je uw test uitbreiden naar elke verdieping.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

@scOOb even ter info, voor de MacBook Air is er ook een oplossing om je toestel via utp kabel aan te sluiten, in de apple store verkopen ze een verloop stukje dat van thunderbolt aansluiting (de bovenste aansluiting rechtsboven van het toestel) naar een utp kabel, gebruik dit al 3 jaar met veel plezier, snelheden haal ik perfect daarmee zoals op pc bedraad.

deze dus --> https://www.switch.be/885909561247


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DirkG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Plots op meerdere toestellen “onjuist wachtwoord” wifi

Beste, ik heb ook al een maand of 2 dezelfde problemen. Op de macbook wifi en op de Iphone ernaast geen. Ziet wel het netwerk maar melding "onjuist wachtwoord". Ook zelfde antwoorden bij telenet. En dan plots werkt alles weer. Inderdaad om gek van te worden. Eerst lag het aan de powerline. Deze allemaal weggehaald. Alles enkele maanden ok en dan weer hetzelfde. Probleem lag bij mij thuis terwijl er niets is gewijzigd. Ik heb het probleem nu al een maand of zes.

0 Likes