24600
netweters
|
19056
gesprekken
|
20563
vragen
|
In mijn telenet zie ik dat de powerline zichtbaar en oké zijn, enkel op geen enkel toestel vinden we ze terug om op in te loggen.
Van alles reeds geprobeerd, maar niets lukt.
Het zijn nieuwe, de oude hebben het begeven .
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter
Waarom zou je daarop inloggen?
Je maakt een verbinding via de powerlines, niet met de powerlines.
Of je werkt via de wifi of een UTP aansluiting.
Als je de powerlines uitschakelt is er dan een verandering merkbaar wat wifi sterkte betreft?
Als je via UTP werkt wordt dan de verbinding verbroken bij ontkoppeling?
Als je een verschil ziet werken ze wel degelijk.
In mijn Telenet kan je de SSID's zien van je powerline (in de veronderstelling dat het de powerlines zijn van Telenet die je gratis kan huren). Is het SSID hetzelfde als van de HGW? Dan kan je geen verschil zien als je wil inloggen.
Bij onze vorige zagen we deze verschijnen. We moesten toen ook het paswoord ingeven.
Of deze inzitten of niet, ik zie geen verschil.
@Ex-Netweter hadden de oude powerlines een andere SSID (naam) dan het WiFi-netwerk dat je modem uitzendt? Indien ja, is het normaal dat je deze voorheen wel zag zien staan.
Bij Telenet nemen WiFi-boosters de SSID (naam) van het WiFi-netwerk van de modem over, om het voor klanten makkelijker te maken. Heb je dit liever niet, moet je het netwerk van de powerlines een andere naam geven.
Ja hadden de naam van de powerline
Hoe verander ik de naam ?
Als je dit leest, ga eens naar boven op deze pagina: klik daar op Mijn Telenet. Kies vervolgens onder Internet: je thuisnetwerk. Normaal zie je nu een afbeelding van de modem. Klik op het lijntje net iets lager de onderlijnde tekst: Wifi powerline (internet bijstation) - toesteldetails. Klik daarop. Klik vervolgens op Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord. Verander de naam van de SSID (je hebt twee keer een SSID, één keer voor 2,4 GHz en één keer voor 5 GHz). Vergeet niet om onderaan op Bewaar te klikken.
Dat is net het probleem, ik zie enkel modem staan
@Ex-Netweter
Normaal zou je onder de modem de de powerline adapters moeten zien staan. Je kan ze eens herladen.
Het hernoemen kan je doen onder expertinstellingen. Maar je moet wel een expert zijn om die gewijzigde namen te behouden. Na 10 min stonden, bij mij (dus geen expert) de originele namen terug in de instellingen. (en ik heb ze zeker bewaard)
Net telenet aan de lijn gehad, stond blijkbaar iets foutief bij hen. Nu recht gezet en het werkt.
Iedereen toch bedankt voor de hulp !