Beantwoorden
Merel2709
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Powerlines storen het streamen

Ik gebruik al een tijd powerlines om vooral in de dochter haar slaapkamer WiFi te hebben. Sinds kort gebruik ik een streamingdienst en zorgde de powerlines voor haperingen. Getest zonder powerlines en in orde nu. WiFi dan wel zeer pover in slaapkamer. Als ik de modem en powerline nu uit de stekkerblok haal en in de muur stop zou dat al enig soelaas brengen? 

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines storen het streamen

@Merel2709  een powerline werkt nooit goed met een stekkerblok samen. Doordat de powerline het signaal moet geven en de andere stekkers ook nog in dat blok zitten werken nooit goed samen. Dus het beste is je powerline in een rechtstreeks stopcontact te steken. 

Heb je de powerlines van Telenet of zijn deze van jezelf? Eventueel kan je een gratis setje bekomen via Telenet moest je die nog niet hebben. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wat-is-wifi-powerline


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines storen het streamen

@Merel2709 

 

Er zijn tegenwoordig veel powerlines (o.a. die van Telenet) die een doorvoer stopcontact hebben. Je verliest dus geen stopcontact door die powerline.

De bedoeling is inderdaad dat een powerline nooit in een verdeeldoos / stekkerblok  geplugd wordt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel2709
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Powerlines storen het streamen

De powerline in de muur en de modem in de stekker in de powerline kan dat? Zijn de powerlines van telenet trouwens. 
Alvast bedankt. 

Steven 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines storen het streamen

@Merel2709  dat kan perfect !! daar zal je geen probleem mee veroorzaken. Dus ga je gang. Zou er eerder voor kiezen om er een stekkerblok eerst te zetten en daar de modem in steken. Dus powerline in het vast stopcontact - stekkerblok en dan de modem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel2709
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Powerlines storen het streamen

Hoi,

 

Heb powerline in de stekker,dan stekkerblok met modem. Tv,soundbar en mijn streamingbox zitten apart nu. Ben benieuwd.

 

Steven

0 Likes
Merel2709
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Powerlines storen het streamen

Dat lost het ook niet op zo te zien. Na gisteren de ganse dag zonder powerlines te gebruiken geen enkele hapering te hebben gehad is het nu na 5 minuten weer van dat. De powerlines zijn echt nodig om WiFi in de dochters slaapkamer te hebben maar weet niet hoe het nog op te lossen nu.

 

Steven

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Powerlines storen het streamen

Ik vermoed dat het niet het powerline gegeven op zich is wat het probleem veroorzaakt, maar wel het wifi signaal.  Je hebt immers geen probleem met wifi in de slaapkamer, maar wel met de wifi in de ruimte die normaal de powerlinewifi niet gebruikt).

Ik vermoed dat het wifi signaal van je Telenet modem en dat van de powerline adapter elkaar storen.

Via Mijn Telenet kan je de kanalen van beide toestellen instellen (staat normaal op automatisch).

 

Ik stel voor om dit voor beide toestellen eens vast te configureren.

Voor de 2,4Ghz band kan je best kiezen uit kanaal 1, 6 of 11 (deze overlappen nooit met elkaar).

Zet bijv het kanaal van je Telenet modem eens op 11 en dit van de powerline adapter op 6.

Gebruik kanaalbreedtes van 20Mhz.

 

Voor de 5Ghz band zou ik alles voorlopig op automatisch laten staan.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Merel2709
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Powerlines storen het streamen

Ik denk dat het even de zender zelf was waar het haperde want nu al uren in orde. Ik ga toch eens kijken naar wat je zei. Bedankt 

 

Steven 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Powerlines storen het streamen

Als je zo’n powerline uitzet en weer aan, en de kanaalkeuze staat op automatisch, dan zal

hij soms een goed kanaal kiezen, en soms een minder ideaal kanaal.

Vandaar mijn suggestie om dit vast te configureren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes