Beantwoorden
JVdR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

Beste,

 

Oude configuratie : WIGO 35 (all inernet) met Modem : CH7465LG-TN (WIFI) naar 3 acces points.

Download snelheden via Wifi en bedraad tussen de 200 à 300 mbps via de telenet speedtest.

 

Sinds gisteren nieuwe modem CV8560E en gigaspeed boost pakket. De nieuwe modem geinstalleerd en laten opstarten, erna de 3 acces points opnieuw opgestart. Nu download snelheden bedraad tussen 800 à 900 mbps via de telenet speedtest. ECHTER is het wifi signaal een ramp geworden : 70 à 90 mbps via de telenet speedtest.

 

Hoe komt dit, hoe los ik dit op om terug de "verwachte" hoge snelheden te halen.

Al verschillende malen alles spanningsloos gezet en opnieuw opgestart, dit brengt géén oplossing.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Overstap naar gigaboost en nu wifi problemen

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

@JVdR als ik me niet vergis heeft de CV8560E geen ingebouwde wifi. Je gebruikt nu misschien wifree van Telenet ipv je eigen internet vandaar dat je snelheid zo traag is. Het beste is dan je eigen router te gebruiken zodat je deftige wifi hebt. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JVdR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

Kristof,

 

 

Ik heb sinds een paar dagen het gigaboost pakket.

De modem is via cat6 UTP kabels verbonden met 3 Wifi acces points van Telenet.

Plug je een pc in via een utp kabel op elke acces point haal ik snelheden van 800 tot 950 mbps.

Verbind ik de pc echter via Wifi met de acces point dan haal ik hooguit 250 mbps op 2 acces points, op 1 slechts 70 mbps.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

@JVdR 

Weet dat je via wifi nooit geen 900 Mbps zal halen via wifi het zal altijd minder zijn dan dat je via de kabel haalt. 

 

Je zegt dat je de acces point's al herstart hebt en heb je al eens gekeken om eventueel het kanaal aan te passen van de wifi op het acces point , dacht dat dit ook mogelijk is. Probeer wel te vermijden dat de wifi kanalen elkaar niet storen van de Ap's vandaar de aanpassing.

 

Eventueel kan je ook eens proberen je wifi kanalen op te splitsen van je AP dus in de 2.4 en de 5 Ghz en dan nog eens een test doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

@patrick37 ik haal 950mbps op mijn wifi 6 mesh systeem. Dus het is mogelijk maar niet met de router van Telenet of een wifi 5. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

@kristofDW 

Heb zelf ook wifi 6 met Mesh wifi en haal 650 download op wifi bekabeld wel 950 Mbps.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

@patrick37 dan heb je pech😉 het hangt af van waar je sateliet staat en hoe ze verbonden zijn en natuurlijk hoeveel stoorzenders er zijn.

Maar uw snelheid is natuurlijk ook niet slecht😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met wifi-snelheid sinds Speedboost + CV8560E

@kristofDW 

Ik weet het en heb er zelfs eentje naast me staan 🙂

Maar over 650 ga ik niet klagen over wifi , en het zal sneller kunnen zeker weten. Maar ik heb het enkel in Bridge staan omdat ik anders safespot niet kan draaien. Dus eigenlijk heb ik niks in afgesteld staan. 

 

Moest ik zeker weten dat de antivirus erin goed is en mijn toestellen beveiligd waren dus alles wat er op wifi hangt zou ik direct de router modus gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes