24757
netweters
|
152453
antwoorden
|
20708
vragen
|
Dag Guillaume,
Ik heb dat probleem ook gehad met verschillende oudere Android toestellen, en ik heb het volgende gedaan:
Probeer eens met die instelling af te wisselen (Het kan zijn dat het een 10-15 minuten duurt voordat uw galaxy tab deze instellingen heeft doorgekregen en toegepast).
Vermoedelijk is er een probleem in de draadloze communicatie tussen oudere Android versies (4.x) en WPA/WPA2.
Wat je nog kunt proberen is:
Veel succes!
een mogelijke oplosing is om gewoon je router is te herstarten ondaks dat er nog andere aparaten blijven werken. goedkopere routers hebben soms een tamelijk laag maximum aantal gebruikers.
dit is niet zowizo een oplosing maar zeker het proberen waard
Toen ik mijn tablet had (wat een Samsung was), had ik een reset gedaan. Dit kan mogelijks ook werken.
http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/hoe-reset-ik-mijn-android-tablet/
Misschien een rare vraag, maar als je in de settings van je tablet gaat, en daar bij "wifi" kijkt, zie je dan eigenlijk de beschikbare netwerken staan (wifi ON uiteraard) of zie je daar helemaal niks? Ik bedoel dus niet simpelweg bovenaan wifi aanzetten, maar echt in het "settings" menu gaan duikelen, daar naar "wifi" gaan en dan daar kijken.
Tja, dit kan twee kanten uit: hardware en software. Ofwel is de ingebouwde netwerkkaart naar de filistijnen ofwel heeft android een knak gekregen. Het laatste zou simpel op te lossen zijn met een reset, maar ik heb begrepen dat zulks geen aanvaardbare oplossing is wegens verlies van data.
Dan weet ik het helaas ook niet meer. Misschien dat iemand weet heeft van een backup maken via usb, of dit mogelijk is op een tablet .... Dan zou een reset wel kunnen en nadien de data terugzetten. Maar ja, een tablet is geen PC ...
@StefaanH schreef:
Dan weet ik het helaas ook niet meer. Misschien dat iemand weet heeft van een backup maken via usb, of dit mogelijk is op een tablet .... Dan zou een reset wel kunnen en nadien de data terugzetten. Maar ja, een tablet is geen PC ...
Normaal gezien kan je data (afbeeldingen, filmpjes, ...) van je tablet (via USB kabel) kopiëren naar je PC. Verder ben je met Android in staat om een backup te maken en die bijvoorbeeld op Google Drive te zetten (tenminste, als je daar een goed gevoel bij hebt). Android is ook zo ingesteld dat als je een harde reset doet en terug registreert met je (Gmail) account, dat dan al je geïnstalleerde apps automatisch opnieuw geïnstalleerd worden.
Misschien dat je gesprekken in Messenger (SMS) en WhatsApp verliest, maar wat maakt dat uit als het terug werkt. Een goede voorbereiding voor de backup is uiteraard ook mooi meegenomen.