Beantwoorden
Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Hallo,
Mijn tablet (SM-tab 4 7.0) wil sinds kort geen verbinding met Wifi maken, en als dat wel lukt is dat maar van korte duur. Het probleem kan niet aan de router liggen want andere apparaten kunnen foutloos verbinding maken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tablet terug verbinding kan maken?
0 Likes
13 reacties
gebruiker
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Dag Guillaume,

 

Ik heb dat probleem ook gehad met verschillende oudere Android toestellen, en ik heb het volgende gedaan:

 

  • mijn.telenet.be
  • mijn internet
  • (menu links) draadloze instellingen > instellingen
  • beveiliging
  • draadloos beveiligingsprotocol: WPA/WPA2 PSK (auto)

Probeer eens met die instelling af te wisselen (Het kan zijn dat het een 10-15 minuten duurt voordat uw galaxy tab deze instellingen heeft doorgekregen en toegepast).

 

Vermoedelijk is er een probleem in de draadloze communicatie tussen oudere Android versies (4.x) en WPA/WPA2.

 

Wat je nog kunt proberen is:

 

  • WPS aanzetten (via mijn.telenet > draadloze instellingen  - of gewoon de WPS knop van voor op uw modem indrukken) 
  • indien je MAC-filtering aan hebt, controleer of het MAC adres van uw galaxy tab in de lijst van toegestane toestellen staat
  • herstart uw modem (via mijn.telenet)
  • manueel een IP + gateway + DNS toewijzen aan het netwerk op je Android.
  • zet de spaarmodus uit op uw galaxy tab
  • van WiFi kanaal veranderen
  • (link) deze stappen bekijken

 

Veel succes!

 

Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Beste,
Bedankt voor het antwoorden op mijn vraag, maar spijtig genoeg heeft het niet geholpen. Het probleem ligt bij het apparaat. We hebben ook nog andere android apparaten die dit probleem niet vertonen. Het is eigenlijk de tablet van mijn kleine broer en die wil absoluut geen hardreset doen omdat hij dan al zijn games kwijt is.
Het kan inderdaad aan de software versie liggen(android 4.4.4) zonder internet kan ik geen software update doen.
Heb je een mogelijke oplossing?

Dank bij voorbaat
0 Likes
Casper
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! My smart Valentine Say what?! Alles op zijn plek!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

een mogelijke oplosing is om gewoon je router is te herstarten ondaks dat er nog andere aparaten blijven werken. goedkopere routers hebben soms een tamelijk laag maximum aantal gebruikers.

 

dit is niet zowizo een oplosing maar zeker het proberen waard

0 Likes
TheBelgianButch
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Toen ik mijn tablet had (wat een Samsung was), had ik een reset gedaan. Dit kan mogelijks ook werken.

 

http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/hoe-reset-ik-mijn-android-tablet/

0 Likes
Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Bedankt voor je antwoord, heb een reste gedaan maar probleem nog steeds niet opgelost.
0 Likes
Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Bedankt voor je antwoord, maar het heeft niet mogen baten. Mijn tablet kan nog steeds met geen enkel Wifi netwerk verbinding maken.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Probeer eens tijdelijk ZONDER beveiliging (instellen op de router). Dan weet ge al of het aan het beveiligingsprotocol ligt of niet. Daarna natuurlijk rap weer beveiligen Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Bedankt voor je antwoord, maar jammer genoeg biedt dit geen oplossing. Er is nog steeds geen enkele mogelijkheid om Wifi aan te zetten op mijn apparaat.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Misschien een rare vraag, maar als je in de settings van je tablet gaat, en daar bij "wifi" kijkt, zie je dan eigenlijk de beschikbare netwerken staan (wifi ON uiteraard) of zie je daar helemaal niks? Ik bedoel dus niet simpelweg bovenaan wifi aanzetten, maar echt in het "settings" menu gaan duikelen, daar naar "wifi" gaan en dan daar kijken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Je ziet de beschikbare wifinetwerken, maar na 2 seconden zie je niets meer. Opnieuw proberen lukt niet, want dan gaat Wifi op off
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Tja, dit kan twee kanten uit: hardware en software. Ofwel is de ingebouwde netwerkkaart naar de filistijnen ofwel heeft android een knak gekregen. Het laatste zou simpel op te lossen zijn met een reset, maar ik heb begrepen dat zulks  geen aanvaardbare oplossing is wegens verlies van data.

 

Dan weet ik het helaas ook niet meer. Misschien dat iemand weet heeft van een backup maken via usb, of dit mogelijk is op een tablet .... Dan zou een reset wel kunnen en nadien de data terugzetten. Maar ja, een tablet is geen PC ...Man Verdrietig


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken


@StefaanH schreef:
Dan weet ik het helaas ook niet meer. Misschien dat iemand weet heeft van een backup maken via usb, of dit mogelijk is op een tablet .... Dan zou een reset wel kunnen en nadien de data terugzetten. Maar ja, een tablet is geen PC ...Man Verdrietig

Normaal gezien kan je data (afbeeldingen, filmpjes, ...) van je tablet (via USB kabel) kopiëren naar je PC. Verder ben je met Android in staat om een backup te maken en die bijvoorbeeld op Google Drive te zetten (tenminste, als je daar een goed gevoel bij hebt). Android is ook zo ingesteld dat als je een harde reset doet en terug registreert met je (Gmail) account, dat dan al je geïnstalleerde apps automatisch opnieuw geïnstalleerd worden.

 

Misschien dat je gesprekken in Messenger (SMS) en WhatsApp verliest, maar wat maakt dat uit als het terug werkt. Een goede voorbereiding voor de backup is uiteraard ook mooi meegenomen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guillaume007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SM-tab 4 wil geen verbinding met Wi-fi maken

Automatische back-up stond ingeschakeld en ik heb ook een sd-kaart. Heb een reset gedaan in de hoop om opnieuw Wifi te hebben, maar te vergeefs. Inloggen lukt ook niet omdat er geen Wifi verbinding is. Ik zal een naar een herstelpunt gaan. Toch bedankt voor je antwoord.
0 Likes