24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Beste specialisten
Bij een kennis van me, tevens Telenet Businessklant, waar men gebruikt maakt van een draadloze betaalterminal is overnight de SSID naam veranderd, met als gevolg dat alles wat aan de WiFi hangt natuurlijk moet worden aangepast waaronder de ook de betaalterminal.
Een betaalterminal is natuurlijk deel van de core business in deze tijden.
Enig idee door wat dit zou kunnen veroorzaakt zijn ?
@toot Dit kan alleen gebeuren als je dit zelf doet of er een factory reset is uitgevoerd op uw device.
Zijn deze terminals direct gekoppeld op de Telenet router of zit er nog een device tussen?
De SSID kan je aanpassen onder "mijn telenet" instellingen, tenzij je een eigen router hebt die het signaal zou uitzenden, dan moet je op de beheerpagina van de router inloggen en daar onder wifi settings je SSID aanpassen.
wat meer info:
Toen ik er aan kwam en keek op de ipad via welke WiFi ze geconnecteerd waren was dit
telenet-ababa, ik kon er op connecteren (met hun username/password) maar had geen internet.
Ben ik dus in mytelenet gaan kijken, en daar stond dat voor hun de WiFi met SSID telenet-12345 geconfigureerd stond.
Als oplossing heb ik dus alles aan telenet-12345 gehangen.
Het is dus mogelijk als Telenet remote de factory settings terug zet dat de WiFi een andere naam krijgt. juist ?
BTW: de betaalterminal hangt direct aan de Telenet router,
Je kan dat ook onbewust doen door, bijvoorbeeld in de telenet app, bij een test, te accepteren dat het net terug naar 1 netwerk gezet wordt. Al je aanpassingen verdwijnen dan als sneeuw voor de zon.
Waarom niet gewoon de SSID in Mijn Telenet terug aanpassen naar telenet-ababa ipv elk toestel afzonderlijk instellen naar telenet-12345? Dat is toch veel gemakkelijker. Voor toestellen die via kabel verbonden zijn maakt zo'n SSID overigens niets uit.
juist dat kon ik ook doen ...
Maar hoe komt het dat die router 2 WiFi connecties aanbiedt ?
staat misschien op 2,4Ghz en 5Ghz niet gekoppeld