24779
netweters
|
152645
antwoorden
|
20726
vragen
|
Sedert mijn nieuwe (witte modem) varieert de signaalsterkte heel erg. De Telenet speedtest idem:
living waar modem hangt downloadsnelheid van 30 tot 90 Mbps. Boven maximum 10 Mbps. Uploads +/- 14 Mbps. Dit heb ik getest met mijn laptop en smartphone.
Draadloos printen (printer staat in mijn bureau boven) lukt al helemaal niet meer wegens te zwak signaal. Met mijn vorige modem had ik dit probleem helemaal niet.
Telenet zal mij een gratis powerline bezorgen.
Is het mogelijk dat er iets mis met die nieuwe modem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke modem had je eerst,en welke formule heb je nu.
@Voordeke Bekijk eens op mijn Telenet op welk wifi kanaal dat je zit. Misschien drukt het signaal van je buren uw signaal weg en heb je daarom slechte snelheid.
Om beter ontvangst te hebben zou je misschien beter je eigen mesh router zetten, dit geeft altijd goede snelheden en kan je zelf instellen.
Heb geen buren in de onmiddellijke omgeving. Kanaal staat op automatisch en is 1.
Wacht de powerline af om te zien of er boven beterschap is en ik opnieuw draadloos kan printen.
Gisteren in de nabijheid van de modem varieerde de downloadsnelheid tussen 30 en 90 Mbps.
Zopas 3 metingen gedaan: 142.3, 123.5, 108.9 downloadsnelheden. Upload 14.3
Zet eens één netwerk af in Mijn Telenet en geef een aander SSID aan het 5 GHz signaal.
Powerline PG 9073 geïnstalleerd. Nu overal in huis zeer goede ontvangst, maar mijn draadloos printprobleem met mijn laptop beneden is nog altijd niet opgelost, scannen lukt wel, maar prints worden in een wachtrij geplaatst.
Hieronder een samenvatting van het probleem. Ondertussen al bedankt voor de antwoorden die ik kreeg.
HP OfficeJet Pro 6960 All-in-One
Draadloos printen op mijn laptop lukt niet meer, sedert de Windows 10 update eind juni.
Voordien geen probleem.
Situatie:
Laptop in living waar ook de witte Telenet-modem staat.
Bureau boven staat mijn desktop (hier zijn er geen problemen) en de HP-printer.
Draadloos aan: GELUKT
Draadloos functioneert: GELUKT
Signaalsterkte: Zeer laag
Signaalkwaliteit: Slecht
Connectiviteit:
Verbonden: GELUKT
Netwerk:
Netwerknaam (SSID) gevonden: GELUKT
Instellingen:
Printerinstellingen komen overeen met instellingen draadloze router: GELUKT
Geen filter: GELUKT
Kanaal: 6
Beveiliging: GELUKT
Idem: als 1) MAAR nu:
Signaalsterkte: Uitmuntend
Signaalkwaliteit: Goed
Met "HP Print en Scan Doctor" opnieuw fouten gerepareerd. Windows 10 update gedaan.
Scannen lukt, printen nog altijd NIET (wachtrij).
Een interne testpagina via de laptop doorsturen lukt wel!
DE HP 6960 PCL-3 (netwerk) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met de recentste driver: printen lukt nog altijd niet, scannen wel!
I
Tot een enkele jaren geleden had ik een hp printer-scanner. Ik meen me te herinneren dat als je verbinding wil maken met Wifi en er meer dan een toegangspunt was met hetzelfde ssid, je een optie had: verbinding maken met het ssid met een welbepaald mac-adres of niet.
Dank voor uw antwoord.
Mac-adres is nog altijd hetzelfde.
IP-adres is veranderd. Voordien 192........1 en nu 192........2
Ik heb een netwerkcontrole voor de 192 ......1 gedaan en krijg de melding: "Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn, maar het apparaat of de bron (192.......1) reageert niet.
Als ik http://192.....2 inklop lukt het wel.
De oplossing: heb mijn laptop met een UTP-kabel rechtstreeks met de modem verbonden.
"HP Print en Scan Doctor" gestart: er werden netwerkfouten hersteld en het probleem was opgelost.
Draadloos had ik dit ook al gedaan maar dat lukte toen niet.
Allen bedankt voor jullie antwoorden.