24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Sinds net een week (zondag 16/08 is het plots begonnen), krijgen meerdere toestellen in mijn huis geregeld storingen om zich te verbinden met het WIFI netwerk van telenet.
Het valt me op dat dit voor meerdere apparaten gelijktijdig een probleem lijkt te zijn, dus ik denk niet dat prutsen aan de installingen van mijn laptop alleen het probleem zal oplossen.
Is hier een goede oplossing voor te vinden? Voor meer dan een jaar heb ik nog niet echt dergelijke internetproblemen tegen gekomen.
@Bleuranger kan je eens kijken of je in de instellingen bij de modem je netwerk kan splitsen ? Dus de 2.4 en 5 GH opsplitsen ? Moest je een eigen router gebruiken kan je ook eens zien of je die mogelijkheid hebt. Ook eventueel je wifi kanaal aanpassen kan je proberen of het een oplossing bied.
Ik gebruik de toestellen (modem / router / decoder) die geïnstalleerd zijn door Telenet.
Mijn PC settings geeft zelf geen modems.
Ik zou niet meteen weten hoe ik het netwerk moet opsplitsen.
@Bleuranger dan kan je inloggen op mijn Telenet en dan naar je modem instellingen gaan. Daar kan je dan je wifi netwerk opsplitsen in de twee netwerken zoals ik net heb aangegeven. Als je dan op opslaan drukt dan heb je twee netwerken en misschien kan het je probleem verhelpen.
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen
Ik denk dat ze al gesplitst is.
Wifi frequentie is nu "2.4 GHz & 5 GHz"
Ze zijn 'gesplitst' indien beide frequenties een verschillend SSID hebben. Kijk dat na in Mijn Telenet.
Ik denk dat ik ze nu gesplitst heb.
Dankjewel voor deze informatie.
Als ik de komende dagen geen nieuwe post hieronder plaatst heeft het gewerkt.
Anders zal er toch een andere oplossing moeten gevonden worden.
Het probleem is spijtig genoeg nog niet opgelost.
Netwerk is gesplitst in 2.4 GHz en 5 GHz, maar de IP op mijn laptop (2.4 GHz) valt nog steeds regelmatig weg. Mijn laptop vindt het 5GHz netwerk niet.
Ik ga mijn Playstation (op 5GHz) in het oog houden voorlopig.
Heb je de modem van telenet al eens herstart. Indien dit al is gebeurt en probleem blijft dan dit melden bij de helpdesk en eens vragen voor een nieuwe modem. Blijkbaar dan een probleem met je modem die de handshaking niet goed doet
Ik heb de laatste 6 maand identiek dezelfde problemen.