Beantwoorden
Bleuranger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Sinds net een week (zondag 16/08 is het plots begonnen), krijgen meerdere toestellen in mijn huis geregeld storingen om zich te verbinden met het WIFI netwerk van telenet.

  • Mijn werklaptop (gelukkig) en mijn nintendo switch zijn meestal in staat verbinding te houden
  • Mijn GSM schakelt vaak over naar het 4G netwerk wanneer het geen verbinding kan maken met mijn wifi netwerk. Als ik dan probeer in te schakelen op het huis netwerk, dan timet die uit met het configureren van het IP adres
  • Mijn Playstation heeft ook deze voorbije week meestal een time out wanneer die het IP adres probeert op te halen.
  • Mijn laptop heeft geregeld verbinding met het netwerk, maar geen internet. Error: Wifi heeft geen geldige IP configuratie. Voor mijn laptop lukt het dit te omzeilen soms door de verbinding te herstarten, maar soms vervalt de verbinding weer na een korte tijd of lukt het uren aan een stuk niet om verbinding te maken met internet.

Het valt me op dat dit voor meerdere apparaten gelijktijdig een probleem lijkt te zijn, dus ik denk niet dat prutsen aan de installingen van mijn laptop alleen het probleem zal oplossen.

Is hier een goede oplossing voor te vinden? Voor meer dan een jaar heb ik nog niet echt dergelijke internetproblemen tegen gekomen.

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

@Bleuranger  kan je eens kijken of je in de instellingen bij de modem je netwerk kan splitsen ? Dus de 2.4 en 5 GH opsplitsen ? Moest je een eigen router gebruiken kan je ook eens zien of je die mogelijkheid hebt. Ook eventueel je wifi kanaal aanpassen kan je proberen of het een oplossing bied. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bleuranger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Ik gebruik de toestellen (modem / router / decoder) die geïnstalleerd zijn door Telenet.

Mijn PC settings geeft zelf geen modems.

 

Ik zou niet meteen weten hoe ik het netwerk moet opsplitsen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

@Bleuranger  dan kan je inloggen op mijn Telenet en dan naar je modem instellingen gaan. Daar kan je dan je wifi netwerk opsplitsen in de twee netwerken zoals ik net heb aangegeven. Als je dan op opslaan drukt dan heb je twee netwerken en misschien kan het je probleem verhelpen. 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wireless-modem-instellen


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bleuranger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Ik denk dat ze al gesplitst is.

Wifi frequentie is nu "2.4 GHz & 5 GHz"

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

@Bleuranger 

Ze zijn 'gesplitst' indien beide frequenties een verschillend SSID hebben. Kijk dat na in Mijn Telenet.

0 Likes
Bleuranger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Ik denk dat ik ze nu gesplitst heb.

Dankjewel voor deze informatie.

 

Als ik de komende dagen geen nieuwe post hieronder plaatst heeft het gewerkt.

Anders zal er toch een andere oplossing moeten gevonden worden.

0 Likes
Bleuranger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Het probleem is spijtig genoeg nog niet opgelost.

Netwerk is gesplitst in 2.4 GHz en 5 GHz, maar de IP op mijn laptop (2.4 GHz) valt nog steeds regelmatig weg. Mijn laptop vindt het 5GHz netwerk niet.

 

Ik ga mijn Playstation (op 5GHz) in het oog houden voorlopig.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Heb je de modem van telenet al eens herstart. Indien dit al is gebeurt en probleem blijft dan dit melden bij de helpdesk en eens vragen voor een nieuwe modem. Blijkbaar dan een probleem met je modem die de handshaking niet goed doet

Stefan Groenen
0 Likes
DirkG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Hoort wie klopt daar? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Sinds kort WiFi-problemen op sommige toestellen

Ik heb de laatste 6 maand identiek dezelfde problemen. 

0 Likes