Beantwoorden
jeltevdl1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Snelheid internet via UTP op powerline

Goeiedag allemaal,

 

Sinds gisteren zijn we overgestapt van een oeroud abonnement (whoppa) naar Yugo all in. Na enkele speedtests blijkt de snelheid via utp aan de modem zelf ok (+- 264Mb/s) Maar wanneer ik een test doe aan m'n powerline via utp heb ik een serieus verlies (+-114Mb/s) Hebben jullie enige ideeën of tips die ik kan doen om mijn snelheden op te drijven. De kamer waarin de powerline staat is nml een bureau waar mn desktop staat. 

Bedankt al!

Titel aangepast door @Tae-Yoon | vorige titel: Snelheid internet

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Snelheid internet via UTP op powerline

@jeltevdl1 

Je gaat daar niets aan kunnen doen.

Ik heb zelf ook pwl adapters en zie ook die vertraging.

Je kan eens een test doen met die pwl adapters door ze op elkaar te steken en dan een snelheidstest te doen. Dan heb je in elk geval geen vertraging ten gevolge van het electriciteitsnet.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid internet via UTP op powerline

@jeltevdl1  Wifi en PWL zijn alternatieven als je geen UTP hebt of kunt leggen. Maar alternatieven zijn meestal minder dan het origineel. Maar als je nog meer dan 100 Mbps hebt zal je bij normale werkzaamheden en zelfs bij videostreaming weinig of niets merken. Je zal het meestal wel merken als je uw bandbreedte moet delen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheid internet via UTP op powerline


@jeltevdl1  schreef:

Sinds gisteren zijn we overgestapt van een oeroud abonnement (whoppa) naar Yugo all in. Na enkele speedtests blijkt de snelheid via utp aan de modem zelf ok (+- 264Mb/s) Maar wanneer ik een test doe aan m'n powerline via utp heb ik een serieus verlies (+-114Mb/s)


De titel van jouw topic is nogal misleidend, want je vraag gaat helemaal niet over de snelheid van jouw "internet" (= OK), maar over de snelheid van jouw powerlines 🤔 ...

0 Likes
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Snelheid internet via UTP op powerline

100 mbits  vind ik voor PL heel behoorlijk; je vind toestellen in de markt die veel hogere doorvoersnelheden "beloven" maar in de praktijk wil ik dit nog zien, zeker wanneer je gebruik maakt van verschillende kringen in je elektriciteitsnetwerk.  (die dus elkaar connecteren in je elektriciteitskast) Persoonlijk maak ik enkel gebruik van wifi en via ac-protocol haal je met wat geluk 264 Mbits op de 5 Ghz band.  Veel succes !

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Snelheid internet via UTP op powerline

@jeltevdl1 eerst en vooral  moet je zorgen dat je powerline niet in een verlengblok zit, want dit is nefast voor de snelheid. Je kan altijd eens proberen om een ander stopcontact te proberen, direct in een stopcontact. Soms helpt dit om sneller internet te hebben via powerlines. 

Waarom zou je niet opteren voor een goed mesh netwerk systeem ? Daar kan je de sateliet router gebruiken met een lan poort en kan je ook uw pc aansluiten.

Natuurlijk is een kabel een betere optie maar voor het gemak zou ik kiezen voor een mesh systeem.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheid internet via UTP op powerline

@jeltevdl1 

 

Ik heb ook de pwl van Telenet en zonet eens getest. Vandaag is een goede dag en had ik een download van 115 Mbps. Doorgaans schommelt dat tussen de 70 en  90 Mbps.

 

Ik denk dat je dus niet mag klagen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes