Beantwoorden
smopypop
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party!

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

Hallo, heb vandaag mijn oude modem vervangen met de nieuwe die ik opgestuurd kreeg. Heb ook een Giga internet abonnement (tot 1000 Mbps) maar krijg nog niet eens 2 Mbps met de nieuwe modem. Wat is hier fout gegaan?

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Oude modem vervangen met CH8568LG

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

@smopypop 

Graag wat meer info. Hoe ziet je opstelling eruit, welk toestel... Beetje weinig om inzicht te krijgen.

Heb je de coax kabel gecheckt of vervangen die bij nieuwe modem zat? Is/zit de verbinding tussen de NUI en modem goed? Al eens je modem gereset?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
smopypop
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party!

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

Zit er normaal een nieuwe coax kabel in het pakket? Heb deze modem (wireless modem CH8568LG) gratis opgestuurd gekregen na het veranderen naar giga internet abonnement. Allesinds alles zit goed aangesloten, coax kabel deet het goed bij de oude modem, ook meerdere keren gereset via de knop en uit het stopcontact te houden voor 15s. In de bijgeleverde starters gids stond ook dat alle instellingen hetzelfde hoorden te blijven, toen ik mijn vroegere modem verving bleef het wifi netwerk dezelfde naam en wachtwoord houden. Dit is bij deze wel niet het geval.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

@smopypop 

Die snelheid die je gemeten hebt , 2 Mbps , met kabel rechtstreeks gemeten of is dat via wifi ? 

Je dient het met kabel te meten die snelheden dan pas kun je zeggen of het goed is of slecht. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

Is de configuratie van jou nieuwe modem goed verlopen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

De nieuwe EuroDOCSIS 3.1-technologie waarmee de nieuwe modem werkt is storingsgevoeliger en verstuurt data over andere frequenties dan de vorige versie EuroDOCSIS 3.0.

Wellicht wijzen de lage datasnelheden op storingen op bepaalde frequenties op de coaxkabel.

Welk type coaxkabel gebruik je tussen de NIU (netwerkverdeler) en de Telenet-modem?

Telenet garandeert uitsluitend optimale resultaten met FRNC6 of FRNC TRI6. (Vroeger PVC6)

Welk type aftakkabel gebruik je tussen het aftakpunt in de straat en de NIU?

Telenet garandeert uitsluitend optimale resultaten met PE6 of PE TRI6.
Voor langere afstanden heb je dikkere coaxkabels nodig, alle informatie daarover vind je in de Telenet-werfbrochure.

Om zeker te zijn dat het om een signaalprobleem met de coaxkabel gaat, moet je Telenet contacteren om een modemtest te laten uitvoeren.
Telenet kan dan zien of er storingen zijn op de frequenties die jouw EuroDOCSIS 3.1-modem gebruikt.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

@smopypop als je je snelheid getest hebt aan de modem zelf met een CAT5E of hoger en je haalt deze snelheid is er inderdaad iets mis.

In veel van de gevallen ligt het aan de coax die binnenkomt of aan de coax splitter/versterker die niet optimaal werkt. 

De kabels (Coax en internetkabel) zou ik in ieder geval eens uittrekken en terug insteken. 

Zeker de modem zonder stroom zetten voordat je dit doet. Moest het dan niet werken kijk toch eens even op deze site : https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/ik-heb-een-probleem-met-mijn-draadloze-internetve...

Dit gaat over wifi problemen maar het eerste stuk zou je eens moeten lezen en proberen.

Moest het dan niet werken toch even uw Telenet modem laten testen door Telenet.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
smopypop
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party!

Snelheidstesten niet optimaal na modemwissel

Vandaag even bij een Telenet-winkel binnen geweest, blijkbaar was er iets foutgelopen tijdens het opstarten. De modem heeft zichzelf in een soort maintenance modus gezet, zou tegen morgen opgelost moeten zijn! Bedankt allemaal voor de hulp.