24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hallo, heb vandaag mijn oude modem vervangen met de nieuwe die ik opgestuurd kreeg. Heb ook een Giga internet abonnement (tot 1000 Mbps) maar krijg nog niet eens 2 Mbps met de nieuwe modem. Wat is hier fout gegaan?
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Oude modem vervangen met CH8568LG
Opgelost! Ga naar oplossing.
Graag wat meer info. Hoe ziet je opstelling eruit, welk toestel... Beetje weinig om inzicht te krijgen.
Heb je de coax kabel gecheckt of vervangen die bij nieuwe modem zat? Is/zit de verbinding tussen de NUI en modem goed? Al eens je modem gereset?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Die snelheid die je gemeten hebt , 2 Mbps , met kabel rechtstreeks gemeten of is dat via wifi ?
Je dient het met kabel te meten die snelheden dan pas kun je zeggen of het goed is of slecht.
Is de configuratie van jou nieuwe modem goed verlopen.
De nieuwe EuroDOCSIS 3.1-technologie waarmee de nieuwe modem werkt is storingsgevoeliger en verstuurt data over andere frequenties dan de vorige versie EuroDOCSIS 3.0.
Wellicht wijzen de lage datasnelheden op storingen op bepaalde frequenties op de coaxkabel.
Welk type coaxkabel gebruik je tussen de NIU (netwerkverdeler) en de Telenet-modem?
Telenet garandeert uitsluitend optimale resultaten met FRNC6 of FRNC TRI6. (Vroeger PVC6)
Welk type aftakkabel gebruik je tussen het aftakpunt in de straat en de NIU?
Telenet garandeert uitsluitend optimale resultaten met PE6 of PE TRI6.
Voor langere afstanden heb je dikkere coaxkabels nodig, alle informatie daarover vind je in de Telenet-werfbrochure.
Om zeker te zijn dat het om een signaalprobleem met de coaxkabel gaat, moet je Telenet contacteren om een modemtest te laten uitvoeren.
Telenet kan dan zien of er storingen zijn op de frequenties die jouw EuroDOCSIS 3.1-modem gebruikt.
@smopypop als je je snelheid getest hebt aan de modem zelf met een CAT5E of hoger en je haalt deze snelheid is er inderdaad iets mis.
In veel van de gevallen ligt het aan de coax die binnenkomt of aan de coax splitter/versterker die niet optimaal werkt.
De kabels (Coax en internetkabel) zou ik in ieder geval eens uittrekken en terug insteken.
Zeker de modem zonder stroom zetten voordat je dit doet. Moest het dan niet werken kijk toch eens even op deze site : https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/ik-heb-een-probleem-met-mijn-draadloze-internetve...
Dit gaat over wifi problemen maar het eerste stuk zou je eens moeten lezen en proberen.
Moest het dan niet werken toch even uw Telenet modem laten testen door Telenet.
Vandaag even bij een Telenet-winkel binnen geweest, blijkbaar was er iets foutgelopen tijdens het opstarten. De modem heeft zichzelf in een soort maintenance modus gezet, zou tegen morgen opgelost moeten zijn! Bedankt allemaal voor de hulp.