Beantwoorden
Taahz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige sites laden niet

Hallo community!

 

Ik ondervind nu al enkele dagen problemen bij het surfen,
verschillende sites weigeren te laden en geven de Connection_timed_out foutmelding, andere laden uitermate traag of deels.

 

Bv. : netweters.be en youtube.com = geen probleem; rottentomatoes.com en vrtrnws.be = bereikbaar, maar met gedeeltelijke functionaliteit (geen beeldmateriaal zichtbaar op homepage e.d.); imdb.com = niet bereikbaar

 

Ik gebruik Google Chrome (andere browser bv Edge werken niet beter) op een Acer Laptop met Win10 met de meest recente update (voor zover ik weet).
Ik surf via wifi (Telenet Wifi-powerline), maar ook via LAN in de powerline geen succes.

PS4 maakt gewoon connectie met internet en heeft schijnbaar geen problemen.

Ook even via 4G gecheckt naar bereikbaarheid van de sites in kwestie.

 

Eerste reactie was natuurlijk Dr Google, die bracht me bij threads op o.a. deze site en van de aangeraden tips & tricks probeerde ik onderstaande al:

 

PC + Modem: Uit-Unplugged-Aan

Google Chrome: 'Opruim'-fuctie gebruikt + teruggezet naar standaardwaarden

Ip6 uitgeschakeld in netwerk instellingen (weer ingeschakeld want alle connectiviteit weg)

via Opdrachtprompt: IPconfig Renew, Release, etc.

 

Iemand een idee?

Graag zo simpel mogelijk uitleggen, ik moet helaas bekennen dat ik een netwerk-leek ben 🙂

 

Thanks!

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sommige sites laden niet

@Taahz kan je ons zeggen of je een aangpaste DNS gebruikt of een standaard configuratie?

Welke virusscanner gebruik je ? want als er bepaalde delen van de site niet geladen worden, kan het zijn dat deze een link hebben naar een verdachte site en gewoon niet weergegeven worden.

Dus graag even een beetje meer uitleg ivm virusscanner, chrome versie, welke setup van je wifi,.... Hoe meer info hoe beter 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Taahz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige sites laden niet

@kristofDW 

 

Ik heb DNS niet aangepast (zou niet echt weten hoe) dus ik vermoed de standaard instelling.

 

 

Qua anti-virus softw. heb ik AVAST antivirus & Hitman Pro (free version) anti...malware is dat, zeker?

 

 

mbt het deels laden, concreet voorbeeld: vrtnws.be (met basic en "social media plugins" cookies toegestaan) geven geen foto/filmpjes weer op de homepage.

Toen ik vanmorgen van m'n werk thuiskwam werkte alles zoals gewoonlijk; waren de sites, waar ik problemen mee had, bereikbaar (ik dacht dat het te wijten was aan de Modem On/Off handeling), later op de dag (bij posten van mijn vorig bericht) was het terug naar af.

 

 

Chrome = Versie 87.0.4280.141

Windows build= 19041.685

 

 

Qua set-up:
Telenet modem staat beneden, waar m'n ouders een PC aan hebben hangen.
Ik werk (boven) al een tijd met de Telenet powerline (type PG-9072LG-TN); m'n PS4 is daaraan geconnecteerd via ethernet-kabel en voor m'n laptop maak ik gebruik van de WiFi.
Als hieromtrent meer info nodig is, gelieve dan specifiek te zijn ivm wat u nodig heeft.

 

(Ik heb nog niet kunnen bevestigen of PC beneden dezelfde problemen heeft; omdat het probleem zich nog maar van dit weekend voordoet, ik de afgelopen dagen de nachtshift heb gedraaid en daardoor amper gelijk met mijn ouders thuis was).

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sommige sites laden niet

@Taahz Kan zijn dat javascript geblocked is in chrome.Daardoor laden deze afbeeldingen niet juist en zijn dus niet zichtbaar

Je kan eens een kijkje nemen op volgende site : https://support.google.com/adsense/answer/12654?hl=nl

Kan ook zijn dat het geblocked is door je Avast viruscanner. Dit staat meestal onder content blocking of iets dergelijks.

Probeer eens dezelfde site te openen met bijvoorbeeld internet explorer en zie of het daar werkt. 

Zo heeft dit niet te maken met de site maar wel met de browser. 

Veel succes!

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Sommige sites laden niet

Avast is de laatste jaren meer en meer 'bloated' geworden. Al de extra 'tools' schakel je beter uit, zodat je alleen de 'shields' overhoudt.

 

Het zou me dus niet verbazen mocht Avast de boosdoener zijn. Schakel die eens op van uit en kijk of dat een verschil uitmaakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes