Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

Beste netweters, 

even de situatie schetsen.

Mijn dochter heeft in haar zaak een Sonoro Stream radio staan, hier is ook de mogelijk om internet radio mee af te spelen. 

Ikzelf heb thuis de One Up formule en op mijn modem  staat de optie WiFree geactiveerd. 

Ik heb nu al een aantal keer de Sonoro radio proberen te verbinden met het Telenet WiFree netwerk dat zichtbaar is als ik een scan doe van de netwerken in de buurt. 

Als ik het netwerk selecteer moet ik een code ingeven, hier heb ik al mijn gebruikersnaam proberen te selecteren en ook mijn paswoord maar het toestel neemt geen van beide aan. 

Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik toch verbinding kan maken met het WiFree netwerk van Telenet met de Sonoro stream? 

Misschien even vermelden dat mijn dochter geen Telenet abonnement heeft in haar zaak, er staat ook geen Telenet modem. 

Als ik in haar zaak verbinding probeer te maken via mijn iphone via Telenet WiFree lukt dit wel. 

Maar ik denk dat het toch mogelijk moet zijn om te verbinden aangezien mijn WiFree thuis op mijn modem geactiveerd staat, of zie ik dat verkeerd? 

Alvast bedankt voor de feedback. 

0 Likes
10 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

@fieldoxide 

Wi-Free vereist authenticatie (protocol WPA2 Enterprise): EAP-TTLS, MSCHAPv2, goedgekeurd certificaat, ...
Dit is geen gewone WiFi beveiliging met alleen een WPA2 paswoord.

En dat wordt dus wordt niet ondersteund door de WiFi Client van jouw radio volgens mij.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

Bedankt voor de info. 

Heb jij soms weet van radio's ( inclusief internet radio) die dit protocol wel ondersteunen? 

Als ik het goed heb is de enige optie dan dat mijn dochter een internetabonnement afneemt bij Telenet? 

0 Likes
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

Beste,

 

 

Dit gaat niet werken aangezien je met de WiFree moet inloggen met je login en paswoord van Telenet op een pagina die je dan toegang geeft tot internet. De radio heeft geen scherm voor dit te doen en kan enkel verbinden met een wifi toegangspunt.

 

 

 

 

0 Likes
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

Beste,

 

Ze kan van haar GSM een Hotspot maken en de radio daar mee verbinden. Dan kan ze de radio gebruiken.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

Opgepast met SABAM als ze in haar zaak radio speelt. Als ze enkel radio speelt in een prive vertrek van de zaak dan kan dit waarschijnlijk zonder dat SABAM problemen maakt.

Probeer eens met uw GSM, op de plaats van de radio, een verbinding te maken met Telenet WiFree. Als dit lukt en niet met de radio dan kent de radio waarschijnlijk het protocol om te verbinden met WiFree niet. Dit protocol is verschillend als om te verbinden met een gewone WiFi.

Verbinden met WiFree gaat zonder paswoord maar om een internet verbinding te krijgen moet men een gebruiksnaam en paswoord ingeven.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

@Janneke_Dust  Ze speelt nu muziek af via Spotify via de 4G functie in haar iPhone en dat lukt wel met de Sonoro.  

Als ik me niet vergis is ze geconnecteerd via bluetooth rechtstreeks naar de Sonoro. 

Het verbruik op een maand is wel aanzienlijk via 4G maar gelukkig heb ik een One plus met twee gsm abonnementen.  

Sabam is geen probleem aangezien ze net haar jaarlijkse bijdrage heeft betaald. 

 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

@Enio  Wordt deze data dan via 4G opgebruikt of via draadloos internet? 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

Het verbruik gaat dan altijd via 4G, dat de verbinding naar de radio via bluetooth of een draagbare hotspot gaat blijft hetzelfde.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree


@Janneke_Dust  schreef:

Het verbruik gaat dan altijd via 4G, dat de verbinding naar de radio via bluetooth of een draagbare hotspot gaat blijft hetzelfde.


Dat is niet altijd waar. In mijn foon bvb kan ik bij het maken van een hotspot kiezen tussen exclusieve WiFi of gedeelde WiFi.

In het tweede geval heb ik dus nog steeds WiFi ter beschikking voor mijn foon zelf na het activeren van de hotspot. Ik zou dus met mijn foon kunnen aanloggen op een WiFree en dat via een hotspot met WiFi doorspelen naar een radio.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Sonoro Stream verbinden met Telenet WiFree

wifree onderbreekt bij mij elke 120 minuten ongeveer even dus voor radio is dit niet ideaal? dan stopt het voor bepaalde tijd met afspelen. of zou het dit niet mogen doen en staat de wifree modem te veraf? 

0 Likes