Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Vanaf vandaag kunnen we de nieuwe WiFi-uitbreiden bestellen, de 360 graden WiFi pods

de pods worden samen geleverd met de nieuwste modem (Fast)

te bestellen via deze link of in de Telenet-app (na update) 

https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/360wifi.html

F32D86FE-A4E7-4A07-ABD8-D00A70D20CD2.png

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 360 WiFi pods is vanaf vandaag beschikbaar

115 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@Ex-Netweter  schreef:


Ik lees het volgende over Telenet 360° Wifi:


De wifi-pods maken gebruik van artificiële intelligentie:

Zo leren de wifi-pods altijd bij dankzij het gebruik van alle andere toestellen van hetzelfde merk (Plume). Ze krijgen regelmatig software updates op basis van problemen of mogelijke verbeteringen.
We informeren jou als klant juister dankzij nieuwe functionaliteiten in de Telenet-app voor Telenet 360° Wifi. Zo sturen we een bericht als je jouw wifi kan optimaliseren en hoe je dit kan doen. We sturen ook een bericht als de wifi-pods plots offline zijn of te ver van elkaar staan.
Onze technische medewerkers krijgen extra inzichten in jouw wifi-netwerk, om je zo ook beter te kunnen helpen.

Ik begrijp dat dit Telenet 360° Wifi-systeem data verzamelt over het thuisnetwerk van de klant waarbij artificiële intelligentie (lokaal op de modem of in de cloud?) al deze data analyseert om beslissingen te nemen of (commerciële) voorstellen te doen aan de klant om je Wifi-ervaring te optimaliseren.

Waar vind ik het bijhorende privacy-beleid? Welke data wordt er precies verzamelt en verwerkt, wie heeft toegang tot welke gegevens van het Wifi-netwerk van de klant? Welke beslissingen neemt Telenet of Plume op basis van deze data?
Weet die artificiële intelligentie bijvoorbeeld dan om hoe laat en hoelang ik met een tablet in mijn slaapkamer naar Netflix kijk?
Graag wat meer info @Moderator 


@Ex-Netweter we hebben dit nagevraagd en onderstaande antwoord teruggekregen. We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

De technische inzichten die de techniekers inwinnen vallen onder het huidige privacybeleid en hebben als enige focus het service-aspect te verbeteren op basis van louter technische data.

Die inzichten omvatten onder andere:

  • Welke toestellen verbonden zijn en hoe ze geconnecteerd zijn (op welke frequentie, op welk kanaal) en waaraan een kwaliteitsscore van het wifi-signaal wordt toegekend op basis van signaalsterkte, verbruik van een toestel en andere technische parameters.
  • Het detecteren van parallelle wifi-netwerken (andere wifi-netwerken in de buurt met een sterk signaal die mogelijk je eigen wifi-signaal verstoren) en “evil twin”-netwerken (andere wifi-netwerken in de buurt met dezelfde netwerknaam).
  • Of alle wifi-pods online zijn, of ze te ver uit elkaar staan en op die manier kunnen detecteren of een wifi-pod meer of minder optimaal werkt.
  • Een ‘incident’-tijdlijn om te kunnen analyseren wanneer een klant met bepaalde toestellen problemen heeft ervaren.

De data van het wifi-systeem wordt enkel gebruikt om het wifi-systeem de juiste keuzes te laten maken qua optimale topologie (welke frequentie en kanalen, optimale verbinding tussen wifi-pods en modem, optimale verbinding tussen toestellen en modem en/of pods, …) en de klant proactief te informeren van mogelijke problemen en bijhorende oplossing.

De verzamelde data wordt niet commercieel gebruikt en bevat geen enkele informatie over de content die er door de klant wordt geconsumeerd. Telenet heeft geen toegang tot de inhoud die verstuurd wordt over het wifi-netwerk. Meer informatie over de verwerking van persoonlijke data door Telenet kan nagelezen worden in het Telenet Privacybeleid op https://www2.telenet.be/residential/nl/juridische-info/alles-over-jouw-privacy.html


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Johnboy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
π-DAY! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Op 29/3 heb ik drie pods besteld, dadelijk een bestelnummer gekregen maar tot op heden nog niks ontvangen.

drie keer contact opgenomen via whatsapp en telkens antwoord dat er vertraging is en dat ik binnen enkele een track en trace zal ontvangen.

Telenet , wacht dan toch om het te communiceren tot je voorraad hebt . Jullie zouden ondertussen toch al wat ervaring moeten hebben

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

En is er nu een verschil waar je ze gaat halen?

 

De bestelling via de website, geeft die op het einde constant dat er iets is mis gegaan.  En later terug komen. 

3 eur en 3 maand gratis. 

 

De App, daar heeft hij aan 3 eur maar nergens iets erbij van 3 gratis maanden. 

 

Telenet shop.. Daar kunnen ze deze meegeven, 3 eur per pod.... Maar die medewerker zei dat de 3 gratis maanden enkel een online reclame is en niets met de shops te maken heeft 

0 Likes
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Hallo,

Werkt de wifi van de nieuwe modem nu samen met de pods (mesh) of word de wifi van de modem nog steeds uitgeschakeld bij installatie? Wel handig om te weten voor het aantal pods.

In de testfase las ik dat de wifi van de modem werd uitgeschakeld of dit werd aanbevolen om te doen omdat deze niet samenwerkte met het mesh systeem van de pods, is dit dus al veranderd?

Graag duidelijkheid hierover.

Alvast bedankt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Voor zover ik begrijp is de modem/router onderdeel van het mesh systeem. Dus niet uitschakelen. Allen weinig nut als die modem/router in een kelder staat. In een ideaal scenario (bij gebruik van het Wifi Mesh systeem) staan modem/router en satelieten op max. 7m van elkaar om een ideale verbinding te hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Op de afbeelding zie je ongeveer hoe zo'n Mesh Wifi systeem werkt. Bij een standaard woning met een aansluiting zoals zovele zie je dat er veel naar de buren gaat. Dit is gebaseerd op een afstand van 7 meter in een woning van 8 op 12m. Die 7 meter kan minder zijn, ook in de hoogte naargelang de hindernissen, maar kan ook meer zijn als er weinig hindernissen zijn. Een smartphone die zich in de gecombineerde zone 2 en 3 bevindt zal de sterkste connectie kiezen, hettij IPod 1 of Ipod 2. Data zal de minst drukke weg kiezen van Ipod 1 naar Modem of IPod 2 naar modem of indien nodig van IPod 1 naar Ipod2 of omgekeerd en dan naar de modem..  Dit geld ook in de hoogte. Dit is een gemiddelde situatie. Hoe centraler je kan werken hoe meer winst je maakt.

Mesh_systeem.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Bedankt voor de heldere uitleg. Dan ga ik binnenkort de modem inruilen en 2 pods halen om uit te testen. 

0 Likes
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Hoe zit het met het aanmelden van 'slimme' toestellen die enkel 2,4ghz ondersteunen. Het scheiden van de kanalen zou niet meer mogelijk zijn. Heb ook gelezen dat je bij installatie kan kiezen om je huidige psw en ssid over te nemen zodat bestaande toestellen automatisch opnieuw verbinden, maar wat dus als je in de toekomst nog toestellen wil verbinden die enkel werken met 2,4ghz.

Want met de huidige setup moet ik 1 wifi netwerk uitschakelen in de instellingen om deze te kunnen installeren. 

 

Alvast bedankt 

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

@RafVlems 

 

SSID, enz worden gewoon mee overgenomen naar de nieuwe modem.  Ik moest niets herinstalleren/configureren voor mijn slimme toestellen.

Nu kan je inderdaad de 2.4ghz en 5ghz niet meer splitsen.  Dat was mijn grootste zorg. 

En toestellen die enkel de 2.4ghz gebruiken (of nieuwe) kan je zonder problemen gewoon toevoegen (heb er ook zo enkele) 

RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Goed om te horen, toen ik mijn huidige toestellen wou installeren had ik eerst niet door dat ik het netwerk moest splitsen. Ik ging ervan uit 1 wi-fi netwerk maar blijkbaar toch nog niet zo'n slim systeem als het nieuwe mesh zodat het wel kan nu.

0 Likes
RafVlems
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

De nieuwe modem met 1 POD ondertussen in gebruik. 

Qua signaal enorm verbeterd , overal in huis vol of 3/4 ontvangst, maar.... snelheid is drastisch verlaagd via wifi nu. En dit ook via de bekabeling van onze laptops/tv. Je merkt dit echt goed bij het laden van webpagina's, YouTube. Aan wat zou dit kunnen liggen?

 

De POD is draadloos ingesteld, ik vraag me ook af als deze bekabeld zou worden aangesloten of dit de snelheid ten goede zou komen via wifi, maar hoe moet je de POD opnieuw configureren? 

Maar de laptops en tv zijn rechtstreeks op de modem aangesloten dus waaraan hier de trage snelheid ligt....? 

Advies is altijd welkom.

POD en modem zijn circa 6m van elkaar verwijderd, en geven geen storingen aan.

 

 

0 Likes
RobertVanesch
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Kan ik de Telenet 360° modem ook krijgen zonder de Wifi-pods? Ik heb nl. al een Mesh Wifi-netwerk van TP-Link Deco!

met vriendelijke groeten,
Robert Vanesch

0 Likes

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag


@RobertVanesch  schreef:

Kan ik de Telenet 360° modem ook krijgen zonder de Wifi-pods?


Ja, alleen als je huidige modem defect is of als die de snelheidsspecificaties van je abonnement niet levert.

Maar er is toch geen praktisch nut om een perfect functionerende modem te vervangen?
Bovendien is voor jouw situatie een modem met Wifi nutteloos. Je hebt je eigen Wifi-systeem, dan is de CV8560E (zonder Wifi) een logischere keuze ter vervanging van een eventuele defecte modem.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 115
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Inderdaad je kan niet zomaar je modem verwisselen als je al zelf een mesh systeem hebt. Ik heb ook een TP Link mesh M4 systeem en vroeg het toen ook eerst.

Zolang je modem nog werkt, mag je niet gratis omwisselen, enkel als hij stuk is. Ik heb een CH8568LG modem, werkt perfect. Nochtans is er een technieker moeten langskomen want blijkbaar was er " iets " met mijn wifi. Nooit iets van gemerkt en of de technieker er iets aan gedaan heeft, weet ik ook niet, want hij heeft niets gezegd. Dat er iets mis was met de modem hadden ze blijkbaar gezien in Mechelen toen ik voor mijn tv box belde.

0 Likes
LanciaPhedra
Professional Beetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet 360° Wifi pods beschikbaar vanaf vandaag

Goeie vraag ! Kwam hierop al een antwoord ?

Luc

0 Likes