24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Ik gebruik een iPhone 12.
Als ik bij instellingen Wifi ga, krijg ik de TelenetWiFree connectie niet te zien. Zelfde verhaal op de iPhone van mijn vrouw.
De parameter staat aan op de instellingen van mijn Telenet modem. Verder vind ik niets wat ik nog moet aanpassen in de documentaties.
Ik probeer dit nu bij mij thuis. Of zie ik het TelenetWiFree netwerk enkel in de lijst verschijnen als ik buiten bereik van mijn modem ben?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt in ieder geval niet aanloggen op uw eigen WiFree. Je hoeft niet buiten bereik van uw eigen router te zijn want je kan wel op de WiFree van uw buurman aanloggen (in de veronderstelling dat die mens ook Telenet heeft en WiFree niet heeft uitgeschakeld natuurlijk).
Bedankt.
Lijkt me duidelijk. Ben vandaag nog weg geweest. Op 2 plaatsen gecheckt of er TelenetWiFree in de lijst voorkomt. Niks. 🙂
Veel reclame van Telenet, voor "beperkte service".
Ik ga het nog verder proberen in de komende weken.
Groeten. Jef
Ik weet niet of het nog zo is maar als je de wifi uitschakelt op je etigen router, krijg je ook geen wifree op een ander.
Ik meen dat er in "mijn telenet" 2 aanpassingen kunnen zijn. Het is natuurlijk ook zo dat wifree gebaseerd is op de modems van andere Telenet gebruikers. Als er geen in die straat zijn heb je natuurlijk niets.
Dat klopt niet. Het zijn er 3. Je kan de WiFi uitschakelen op je modem en toch nog toegang hebben tot TelenetWiFree. Er is een aparte instelling voor Wi-Free en Draadloos. Als die opstaan heb je toegang tot TelenetWiFree.
Wat jullie beschrijven heeft invloed over het wel of niet kunnen verbinden met een beschikbaar wifree netwerk.
De vraag hiet betreft echter het scenario dat het wifree netwerk niet zichtbaar is.
Welk type Telenet modem gebruik je - liefst even foto of type-nummer vermelden.
Zie je enkel thuis het wifree netwerk niet, of is het nergens zichtbaar? Afhaneklijk waar je woont, moet je tijdens een korte wandeling door de gemeente toch meestal wifree op verschillende plaatsen kunnen vinden.
Je moet het onderscheid maken tussen "Wi-Free zien in de netwerklijst" en "kunnen aanloggen op Wi-Free"
Wi-Free Hotspot zien:
Inloggen op een Wi-Free Hotspot:
@Jef6 schreef:Veel reclame van Telenet, voor "beperkte service".
Ik ga het nog verder proberen in de komende weken.
Dat klagen is niet nodig, het scheelt echt niet aan Telenet, maar aan jou 🤔...
Hou rekening met bovenstaande puntjes, het zal je wel lukken
Je gaat er iets te vlot over wanneer je spreekt van klanten die hun WiFi uitzetten op hun Telenet router.
Het is hoger reeds aangehaald, je kan perfect uw eigen WiFi op de Telenet router uitzetten (en al dan niet een eigen WiFi opzetten), maar de WiFree laten aanstaan voor anderen. Het één sluit het ander niet uit. In zulk geval blijf je zelf ook toegang hebben tot anderen hun WiFree.
Je kan natuurlijk ook bewust uw eigen WiFree uitzetten. In dat geval zal je zelf ook nergens toegang krijgen tot WiFree.
Een apart geval zijn de eigenaars van een eMTA modem en (waarschijnlijk ook, ben niet 100% zeker) de E-Router gebruikers: ondanks dat zij geen WiFree kunnen aanbieden aan anderen kunnen zij wel van andermans WiFree gebruik maken. Dat is vroeger ooit anders geweest, maar is intussen aangepast.
Het bewust of onbewust uitzetten van uw eigen WiFree kan dus er inderdaad voor zorgen dat je geen Wifree hebt op andere plaatsen.
Het is ook zo, zoals reeds aangehaald, dat je geen WiFree zal zien als er geen Telenet modems dicht genoeg in de buurt zijn.
Dus goed uitkijken naar je eigen instellingen zoals @StefaanH terecht aan haalt.
Allen bedankt voor de gegeven uitleg.
Heb ondertussen de Telenet WiFree op lokatie kunnen gebruiken. 🙂
Gr, Jef