Beantwoorden
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Ik gebruik een iPhone 12.

Als ik bij instellingen Wifi ga, krijg ik de TelenetWiFree connectie niet te zien. Zelfde verhaal op de iPhone van mijn vrouw.

De parameter staat aan op de instellingen van mijn Telenet modem. Verder vind ik niets wat ik nog moet aanpassen in de documentaties.

Ik probeer dit nu bij mij thuis. Of zie ik het TelenetWiFree netwerk enkel in de lijst verschijnen als ik buiten bereik van mijn modem ben?

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

@Jef6 

Je kunt in ieder geval niet aanloggen op uw eigen WiFree. Je hoeft niet buiten bereik van uw eigen router te zijn want je kan wel op de WiFree van uw buurman aanloggen (in de veronderstelling dat die mens ook Telenet heeft en WiFree niet heeft uitgeschakeld natuurlijk).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Bedankt.

Lijkt me duidelijk. Ben vandaag nog weg geweest. Op 2 plaatsen gecheckt of er TelenetWiFree in de lijst voorkomt. Niks. 🙂

Veel reclame van Telenet, voor "beperkte service".

Ik ga het nog verder proberen in de komende weken.

Groeten. Jef

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Ik weet niet of het nog zo is maar als je de wifi uitschakelt op je etigen router, krijg je ook geen wifree op een ander.

Ik meen dat er in "mijn telenet" 2 aanpassingen kunnen zijn. Het is natuurlijk ook zo dat wifree gebaseerd is op de modems van andere Telenet gebruikers. Als er geen in die straat zijn heb je natuurlijk niets.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

@igvfer 

Dat klopt niet. Het zijn er 3. Je kan de WiFi uitschakelen op je modem en toch nog toegang hebben tot TelenetWiFree. Er is een aparte instelling voor Wi-Free en Draadloos. Als die opstaan heb je toegang tot TelenetWiFree.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Wat jullie beschrijven heeft invloed over het wel of niet kunnen verbinden met een beschikbaar wifree netwerk.

De vraag hiet betreft echter het scenario dat het wifree netwerk niet zichtbaar is.

 

Welk type Telenet modem gebruik je - liefst even foto of type-nummer vermelden.

Zie je enkel thuis het wifree netwerk niet, of is het nergens zichtbaar? Afhaneklijk waar je woont, moet je tijdens een korte wandeling door de gemeente toch meestal wifree op verschillende plaatsen kunnen vinden.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Je moet het onderscheid maken tussen "Wi-Free zien in de netwerklijst" en "kunnen aanloggen op Wi-Free"

Wi-Free Hotspot zien:

  • Als Wi-Free op jouw modem aanstaat, moet je in jouw netwerklijst ook Wi-Free zien staan.
  • Als je in de buurt bent van een Telenet klant met een WiFi modem, waarop Wi-Free aanstaat, moet je op jouw toestel ook Wi-Free zien staan.
  • Als je geen Wi-Free SSID in jouw netwerklijst ziet staan, dan is het gewoon omdat je niet in een buurt bent waar Telenet klanten hun Wi-Free hebben aanstaan (tenzij er iets mis is met jouw toestel).
  • Hou er rekening mee dat:
    1. veel Telenet modems ergens in een technische ruimte, kelder of garage staan, en dus niet altijd tot op straat doorkomen (tenzij appartementen).
    2. Telenet klanten met een "modem only" (CV7160E) of met een "E-router" (CV8560E) zenden geen WiFi uit (dus ook geen Wi-Free).
    3. Meer en meer Telenet klanten een eigen router gebruiken (for obvious reasons), en hun WiFi op de Telenet modem uitgeschakeld hebben. Gevolg: het aantal Telenet Wi-Free Hotspots daalt ...

Inloggen op een Wi-Free Hotspot:

  • Om Wi-Free te kunnen gebruiken, moet op je eigen modem Wi-Free aanstaan (via "Mijn Telenet"). Er zijn uitzonderingen (vb klanten met een "modem-only").
  • Je hebt een persoonlijk Telenet- of internet login nodig met het bijhorend wachtwoord.
  • Op je eigen modem (thuis), kan je met je eigen login niet aanloggen (wel met de login van een bezoeker). Thuis heeft het natuurlijk weinig om Wi-Free te gebruiken met je eigen login.
  • Er zijn verschillende inlogmethodes:
    1. als je toestel EAP-AKA ondersteunt, en je hebt een Telenet SIM kaart, dan kies bij EAP methode voor "AKA". Dan kan je "verbinden" (zonder in te loggen: identificatie gebeurt via jouw SIM kaart)
    2. als je toestel geen EAP-AKA ondersteunt, of je hebt geen Telenet SIM kaart, dan kies bij EAP methode voor "TTLS" en vul je de andere velden aan (voorbeeld hieronder is voor Android:
      • Phase2 verificatie = MSCHAPV2.
      • CA-Certificaat = Systeemcertificaten gebruiken.
      • domein = authentic.telenet.be
      • identiteit = jouw Telenet- of internet login.
      • wachtwoord = het bijhorend wachtwoord.
      • anonieme identiteit leeglaten.

@Jef6  schreef:

Veel reclame van Telenet, voor "beperkte service".

Ik ga het nog verder proberen in de komende weken.


Dat klagen is niet nodig, het scheelt echt niet aan Telenet, maar aan jou 🤔...

Hou rekening met bovenstaande puntjes, het zal je wel lukken

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

@flip1953 

Je gaat er iets te vlot over wanneer je spreekt van klanten die hun WiFi uitzetten op hun Telenet router.

Het is hoger reeds aangehaald, je kan perfect uw eigen WiFi op de Telenet router uitzetten (en al dan niet een eigen WiFi opzetten), maar de WiFree laten aanstaan voor anderen. Het één sluit het ander niet uit. In zulk geval blijf je zelf ook toegang hebben tot anderen hun WiFree.

Je kan natuurlijk ook bewust uw eigen WiFree uitzetten. In dat geval zal je zelf ook nergens toegang krijgen tot WiFree.

Een apart geval zijn de eigenaars van een eMTA modem en (waarschijnlijk ook, ben niet 100% zeker) de E-Router gebruikers: ondanks dat zij geen WiFree kunnen aanbieden aan anderen kunnen zij wel van andermans WiFree gebruik maken. Dat is vroeger ooit anders geweest, maar is intussen aangepast.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Het bewust of onbewust uitzetten van uw eigen WiFree kan dus er inderdaad voor zorgen dat je geen Wifree hebt op andere plaatsen.

Het is ook zo, zoals reeds aangehaald, dat je geen WiFree zal zien als er geen Telenet modems dicht genoeg in de buurt zijn.

Dus goed uitkijken naar je eigen instellingen zoals @StefaanH  terecht aan haalt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jef6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Telenet Wi-Free staat niet in de lijst van netwerken

Allen bedankt voor de gegeven uitleg.

Heb ondertussen de Telenet WiFree op lokatie kunnen gebruiken. 🙂

Gr, Jef