Beantwoorden
VERTIGO123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!

Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!

Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.

Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!

Dus nu kan dit ook niet meer...

En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.

Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!

Tags (1)
145 reacties
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 132
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Je koopt een product, en dan beperkt men al 2 maal dat product: geen triing en nu geen wifree. En in beide gevallen compenseert men dat niet, integendeel, de prijzen zijn de duurste van heel de EU. En dan moet je dank u zeggen. Op een aandeelhoudersvergadering kan je ook geen vragen meer stellen, ze hebben je uitgekocht.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Wij maakten ook gebruik van Triiing en Wifree maar dit is ook verleden tijd.

Wij gebruiken nu One for 1 met 2. Véél handiger en véél minder omslachtig. Altijd en overal onbeperkte data. Niets meer in je kop te steken.

Ook handig op vakantie in de EU!!

Voor ons is dit pakket veruit het goedkoopste!

Wij maken dan natuurlijk gebruik van de "gratis" data-kaart en vaste lijn.

Volgens sommigen hier is dit niet gratis maar als ik er niet voor moet (bij-)betalen dan is dit voor mij gratis.

Als je van deze 2 gratis extra's geen gebruik maakt is het een heel andere zaak natuurlijk.

In het begin waren de 2de Sim enz. nog duurder. Nu is daar ook een goedkopere optie voor (met beperkte data).

Ex-Netweter
 

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Bij de concurrentie heb je veel betere 4G-dekking.

En mensen hebben ondertussen ook wel door dat ze niet elke maand opnieuw 300 GB mobiele data opgebruiken.

Dus waarom zou je nog ONE nemen?

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@Ex-Netweter  schreef:

Bij de concurrentie heb je veel betere 4G-dekking.

En mensen hebben ondertussen ook wel door dat ze niet elke maand opnieuw 300 GB mobiele data opgebruiken.

Dus waarom zou je nog ONE nemen?


4G? Heb ondertussen nog geen probleem ondervonden met 4G en heb ook al op heel veel plaatsen 5G!

Waarom One? Zie mijn vorig antwoord!

Maar ja, we kennen ondertussen @Ex-Netweter al hé....

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Voor mijn situatie kwam ik toe met mijn 20Gb voor 10 euro

Nu heb ik moeten veranderen naar een andere aanbieder omdat ik  WiFree +- 10 GB verbruik had

Totaal heb +- 30GB nodig dat gaat me nu extra 7 euro kosten totaal nu 17 euro

Dit is voor elke persoon verschillend met die 300 gb kan ik niets doen

Je vraag waar zijn ze naar toe in mijn omgeving hebben de meeste laten weten dat ze naar hey zijn vanaf 49 euro heb je internet thuis en gsm abonnement

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

(Wij maken dan natuurlijk gebruik van de "gratis" data-kaart en vaste lijn.)

Zoals je zegt je maakt er gebruik van voor de beste prijs voor jouw

Maar voor andere die moeten een totaal andere pakket hebben dan valt het tegen

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!


@Santa  schreef:

Als je van deze 2 gratis extra's geen gebruik maakt is het een heel andere zaak natuurlijk.

In het begin waren de 2de Sim enz. nog duurder. Nu is daar ook een goedkopere optie voor (met beperkte data).


Bij One for 2 (of One for 3-4-5) is de éérste SIM kaart onbeperkt, vanaf de 2de kan je inderdaad kiezen voor onbeperkt of voor 5GB

Onbeperkt = 300GB binnenland + 40GB EU, de 5GB optie = 5GB (binnenland en EU samen).

Maar misschien weet niet iedereen dat je met 5GB SIM gratis kan switchen tussen 5GB en onbeperkt en omgekeerd (maximaal één keer per facturatieperiode).

Je kan dus - voor je reis vertrekt in de EU - tijdelijk switchen naar onbeperkt (40GB EU), en bij thuiskomst op het einde van de facturatieperiode terug switchen naar 5GB 😁

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@Ex-Netweter Ik werk in gent, dicht bij het station en in ons gebouw heb ik veel betere ontvangst dan mijn collega's bij proximus

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Inderdaad. Velen hebben dat niet nodig maar als ze dit gebruiken om TV te kijken of andere dingen te streamen is dat er rap door. Bovendien zie ik bij andere providers al snel 25€ verschijnen voor een abonnement van 50 GB (buiten de promotieperiode) en zelfs 35€ tot 45€ voor meer of onbeperkt GB. Je zal zo maar 2 tieners in je gezin hebben. ;-). Altijd heel goed vergelijken in jou specifieke situatie. Ik heb zelf in de verkoop ervan gestaan en het gras is niet altijd groener op een ander. Ik heb er veel zien trugkomen die naar een andere provider waren gestapt voor de mooie beloften en achteraf zeiden, ik mankeer dat en dat of het toch even duur was alle kosten bijeen gerekend maar voor minder mogelijkheden. Wees gerust ze ontlopen elkaar niet echt veel hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

We kunnen nog lang zagen over het afschaffen van WiFree. We moeten gewoon accepteren dat dit achterhaald is.

Indien Telenet Wifree niet zou afschaffen, zou het toch een "stille dood" gestorven zijn:

  1. iedereen die naar de E-router heeft geswitcht (wegens de bridge functie) zendt geen WiFree signaal meer uit.
  2. iedereen die een eigen WiFi oplossing gebruikt (Mesh systemen) en dus de modem WiFi uitschakelt, zendt ook geen WiFree signaal meer uit.
  3. iedereen die overschakelt naar de nieuwe 360 modem + pods, zendt ook geen WiFree signaal meer uit.

Het aantal plaatsen waar er nog een WiFree signaal is, vermindert dus zienderogen.

Idem bij Proximus. Proximus heeft zijn "Public WiFi" dienst nog niet afgeschaft, maar iedereen die naar de nieuwe "internet box" switcht (zowel voor VDSL2 als voor fiber) zendt ook geen "Public WiFi" signaal meer uit.

Het aantal plaatsen waar er nog een "Proximus Public WiFi" signaal is, zal dus ook snel verminderen, een een "stille dood" sterven 🤔

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Ik denk dat je vergeet dat Telenet dit al jaren niet meer aan biedt als onderdeel van het product. Dat was een leuke bijkomstigheid dat ze aanboden. Er is inderdaad een tijd geweest dat ze Triing en WiFree aanboden als onderdeel van het abonnement maar dat is al heel lang geleden. Ze bieden al jaren enkel nog abonnementen op basis van, voor internet bijvoorbeeld, Up- en downloadsnelheid en hoeveel data die mag gebruikt worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

We hebben opgevangen dat er problemen zijn gsm netwerk nu dat studenten dit beginnen te gebruiken

dat was voorspeelt de snelheid is opeens gezakt toevallig bij het uitzetten van de wifree

En de ontvangst in de kotten is niet optimaal van de wifi  zal ook toevallig zijn dat ze op de free wifi surfde

omdat dit het beste werkte op die locatie

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

dit begint hier de fabeltjeskrant te worden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

@luc55 beetje serieus blijven, ofwel plaats je hier de bron, indien je geen bron kan vermelden ga ik toch aannemen dat je dit uit je duim zuigt.

Ik denk dat je toch eens moet kijken naar de jeugd, die gebruiken geen wifree, ik zie dat aan mijn eigen kids. Wifree is gewoon te traag.

Ik rij dagelijks met de trein, en het uitschakelen van wifree is toch een frustratie minder. Ik stap op in een klein station, waar wifree was van een dichtbijgelegen huis, iedere keer diende ik mijn wifi uit te schakelen omdat anders mijn apps niet goed werkten door de trage verbinding. Jaren geleden heb ik wifree ingesteld op mijn iphone toen mobiele data nog heel duur was.

In grote stations heb je gratis wifi van NMBS, daar heb ik hetzelfde voor, telkens moet ik mijn wifi uitschakelen omdt anders mijn verbinding te traag is. Ik heb dit vroeger ook eens gebruikt en nu maakt hij altijd verbinding, ik zal dat wifinetwerk eens op vergeten moeten zetten.

Ik zie heel veel studenten in stations, @luc55 denk jij nu echt dat die nog trage wifi gaan gebruiken ipv snelle 5G

Ik wil je ook waarschuwen om openbare wifi te gebruiken, het is gewoon niet veilig. Iemand die zo'n wifi signaal nabootst kan gewoon al je gegevens onderscheppen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

Als de WiFi in een studentenkot nauwelijks werkt dan zal de WiFree ook niet of nauwelijks werken. Koteigenaars moeten leren kabels leggen naar elke kamer en om de zoveel verdiepingen een AP zetten en studenten moeten afleren om elk zijn eigen router te zetten (ook IT studenten) omdat een zogenaamde eigen router beter werkt. En bovendien wat minder filmpjes streamen en internet wat meer gebruiken voor hun studiewerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.