42184
netweters
|
18608
gesprekken
|
20102
vragen
|
Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!
Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!
Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.
Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!
Dus nu kan dit ook niet meer...
En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.
Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!
01/11 van dit jaar? Zeker? Bekijk de datum nog eens? Of laat daar eens een citaat/afbeelding van zien?
Dit zou volgens mij toch vroeger aangekondigd worden om op 01/11/2023 te verdwijnen...
En als het aangekondigd wordt, in welke context. En misschien zijn er verzachtende/vervangende maatregelen?
Het lijkt mij dan nu nog iets te vroeg om te vloeken en te tieren zonder meer context....
We kunnen bevestigen dat deze informatie klopt: op 01/11/2023 wordt de verouderde dienst WiFree stopgezet. Vanaf dan kan je als Telenet-klant (residentieel of business) niet meer surfen via publieke Home- en Hotspots. Uiteraard kan je onderweg nog steeds surfen via het mobiele netwerk.
Waarom wordt WiFree stopgezet?
Een groot deel van de Telenet klanten gebruikt WiFree vandaag onbewust. Zij hebben in het verleden WiFree aangezet via Mijn Telenet en verbinden automatisch ermee in de buurt van een Home- of Hotspot. Daarnaast krijgen klanten ook steeds meer mobiele data waardoor de nood aan wifi op verplaatsing daalt, wat zorgt dat Telenet de hoge onderhoudskosten niet meer kan verantwoorden.
Bovendien zenden de nieuwste modems (CH8568LG en nieuwer) geen WiFree-signaal meer uit.
Alternatieven
Onderweg kan je uiteraard surfen via het mobiele netwerk. Thuis kan je jouw jouw bezoekers direct toegang geven tot je wifi via de QR-code in de Telenet-app of met de Sofa Service op je decoder. Een snelle scan en iedereen is een recordtempo verbonden.
Communicatie
Alle Telenet-klanten worden hier tussen 1 en 30 september over op de hoogte gebracht via de aanrekening.
@VERTIGO123 ok je hebt 3 maanden geen diensten gehad (waarschijnlijk u verhuis veel te laat aangevraagd) en nu kan je gebruik maken van alle diensten dus waar stelt zich het probleem?
ik heb er nooit gebruik van gemaakt omdat ik genoeg mobiele data heb en het was vooral traag en onstabiel!
en het gras is altijd groener aan de overkant! succes bij Orange of Proximus die het ook niet aanbieden. 😃
Dit slaat in als een bom had het niet gedacht dat dit ging gebeuren
Gaan de abonnement met data omhoog wand je zal meer data nodig hebben
Er zal vanaf november een leeg loop gebeuren daar kunnen we al zeker zijn
Ik ken veel mensen met een gewone data bundel van 10 gb en de gratis free wifi gebruiken en komen goed toe elke maand
maar nu zal er toch van alles moeten veranderen en zet de deur open om te vertrekken
Veel mensen hebben dit gehouden voor hun was het zo de beste prijs
Gaat telenet nieuwe gsm abonnement bij maken of blijft alles bij oude
En zeker gezinnen met kinderen kinderen heb al geen grote data bundel en via free wifi loste het simpel op
Ik denk dat er nog 1 aanbieder dit doet en dat prox
Mijn verhuis te laat aangevraagd? VIER maanden op voorhand!
Ze kregen de verhuis niet in hun systeem!
'Experienced bestweter van mijn @@@@@@@'
Geef je gelijk er zijn hier posters,die echt denken dat ze mogen
zeggen wat ze willen,@TRL en @Santa erg onbeleefd;
Zolang zij geen problemen hebben de rest DE POT OP en
durven dan nog zever posten.
Daar alle communicatie van WiFree over een Telenet server gaat weten ze bij Telenet heel goed hoeveel WiFree nog gebruikt wordt.
Vermoedelijk is dit zo weinig dat het niet meer loont om deze server te behouden en te onderhouden.
Vroeger gebruikte ik ook regelmatig WiFree maar heb dit vervangen door mijn SMARTphone hotspot te laten spelen omdat dit veel sneller werkt.
Ik heb een ONE abo met een GSM en een data kaart, dus geen probleem met beschikbare mobile data.
@VERTIGO123 schreef:Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!
Zucht, waarom toch steeds zo overdreven emotioneel reageren? Telenet maakt commerciële keuzes. De zware investeringen in 5G moeten maximaal renderen. Gratis Wifi past niet meer in dat verhaal.
Niemand dwingt je om klant te zijn bij operator X of operator Y. Dat is je eigen keuze.
Je zal nog verbaast zijn hoeveel gebruikers er zijn en op vakantie zeker een dagje zee en 2deverblijf
en de kinderen een one geven daar denken veel ouders niet aan meer data kaarten uitdelen of zo een stuk of 4
En dan zwijg ik over de studenten
Oude telenet e-mail adressen stop zetten omdat ze toch niet meer gebruikt worden ok
Maar free wifi dat nog veel gebruikt wordt en dit zijn niet de one klanten maar klanten die genoeg hebben bij een beetje internet
en de rest via free wifi doen die stoot je uit die gaan er geen 20 euro extra bij tellen dat zal overstappen worden
@Moaner @VERTIGO123 iedereen mag hier zijn mening geven, maar op een beleefde en volwassen manier. Op de man spelen staan we hier niet toe en ik zie in deze thread op dit moment twee leden in de aanval gaan op de persoon en dat zijn jullie. We zouden het dan ook appreciëren dat jullie het on topic houden en vriendelijk.
@Ex-Netweter
Over welke "gratis" wifi heb je het? Dit is (was) een service waarvoor betaald wordt. We blijven hetzelfde betalen, maar je krijgt in principe minder.
Ik moet wel toegeven: ik heb er vroeger veel gebruik van gemaakt, maar ben op een gegeven moment overgestapt op Surf 1GB. Sindsdien heb ik niet veel meer gebruik gemaakt van TelenetWiFree. Ik heb nu Mobile 5GB en verwacht niet dat ik nu over die limiet zal gaan.
Toch vind in het spijtig dat er een service wegvalt. Als het is om nieuwe technologie zoals 5G te ondersteunen, dan vraag ik me af waarom we nog altijd wachten op andere dingen zoals eSIM en 2FA. Deze kan je tegenwoordig zelfs niet meer als "nieuw" bestempelen, maar wel nodig.