24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Juist op mijn nieuwe factuur gelezen: Telenet Wi-Free verdwijnt op 01/11!
Een regelrechte schande! Nog minder service en nog meer betalen!
Tijdens mijn verhuis heb ik 3 maanden geen internet gehad, noch mobiel noch vaste lijn.
Gelukkig kon ik toen Wi-Free gebruiken!
Dus nu kan dit ook niet meer...
En mijn gsm instellen als hub werkt niet op de computer van mijn werk (Overheid...) want teveel beveiligingen.
Toch eens van mijn hart een steen maken en van provider veranderen...
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree verdwijnt!
Mobile 5GB is zeer weinig ,
Als je nu weg gaat betalen met payconiq wordt standaard moet je iets bestellen de tafel heeft een qr code bestel maar
Na de corona is het hard gegaan en stopt niet
Op veel plaatsen kan ook niet meer met de kaart betalen door dat kaart aanbieder te veel kosten aan aanrekent stoppen winkels er mee
binnenkort gaat visa en mastercard alles opslaan voor de winkels om de kaart te gebruiken in 2024
gelukkig bieden veel zaken wifi aan
Er zijn mensen dat voor die free wifi blijven als weg is zijn wij dat ook
@sb schreef:@Ex-Netweter
Over welke "gratis" wifi heb je het? Dit is (was) een service waarvoor betaald wordt. We blijven hetzelfde betalen, maar je krijgt in principe minder.
Klopt, je krijgt minder voor dezelfde prijs. Ik vergelijk met mobiele data via 4G/5G. Voor Wi-Free moest je geen mobiel abonnement hebben, een vast internetabonnement was voldoende. Dus eigenlijk "gratis" in vergelijking met iemand die naast vast internet ook een mobiel abonnement neemt.
Dat is ook wat Telenet met de afschakeling van Wi-Free beoogt: de klanten die alleen een vast internetabonnement hebben in de richting van ONE en ONEup pushen.
@sb schreef:dan vraag ik me af waarom we nog altijd wachten op andere dingen zoals eSIM en 2FA. Deze kan je tegenwoordig zelfs niet meer als "nieuw" bestempelen, maar wel nodig.
eSIM maakt wisselen van operator veel gemakkelijker, dat probeert Telenet met alle middelen te verhinderen, dus is er nog geen eSIM bij Telenet. Telenet stelt eSIM uit tot het niet meer anders kan. Tot er een iPhone op de markt komt zonder fysiek simkaartslot bijvoorbeeld.
2FA kost gewoon geld en brengt niets op.
Had ik al gezegd dat Telenet louter commerciële keuzes maakt?
Je moet niet zo passief zijn als consument. Niet steeds zeuren en klagen, maar doortastende keuzes voor jezelf maken!
Als deze commerciële strategie je niet zint, kies dan een operator die wel aanbiedt wat jij wil.
Een eSIM is inderdaad handig maar (nog) niet nodig in een smartphone. Die hebben nog allemaal een slot voor een gewone simkaart.
In een smartwatch is het echter wel nodig.
En Telenet heeft een eSIM voor een smartwatch.
Via mijn werkgever heb ik een smartphone met een Proximus abo en die bieden een eSIM aan die werkt in een compatibele smartphone maar niet in een smartwatch ...
Dus voor mij is de keuze van Telenet beter, mijn vrouw (Telenet abo via One) kan gebruik maken van de LTE functie van haar smartwatch, ik kan in mijn smartphone een eSIM activeren, die voor mij geen meerwaarde heeft ten opzichte van een plastieken simkaart, maar kan geen gebruik maken van de LTE op mijn smartwatch ...
Ik ken niemand die hier gebruik van maakte: inloggen is altijd een pain in the ass geweest en als je dan eens op een willekeurige Telenet wi-free zat dan ging het niet vooruit. Meestal was 3G nog sneller. Dus wat mij betreft not a loss.
Wat betreft e-SIM: ik denk dat iedereen wel akkoord is dat Telenet de bestaande problemen met hun IT systeem (die nu al heel lang aanslepen) eerst moet oplossen vooraleer dat ze iets nieuws proberen live te zetten.
@VERTIGO123 ofwel koop je een MIFI router aan en steek er dan een simkaart in. Hier zou Telenet extra data moeten aanbieden, want de databundels die er nu zijn, zijn direct op als je MIFI gebruikt.
Ofwel koop je een goede vpn router/firewall thuis aan en surf je gewoon op de open wifi netwerken die verschillende zaken reeds kan aanbieden.
Zo surf je veilig, gelijk waar je op de wifi zit.
Onderaan de Telemeter staat er nog steeds een reclame boodschap voor Wi-Free, misschien een idee om dit te laten aanpassen 🙂
"Wist je dat je als Telenet-klant ook onderweg kan surfen via Wi-Free?"
@WG94 schreef:Die info klopt momenteel ook nog steeds. Als die er in November nog staat is het een ander verhaal.
Strikt zakelijk gezien heb je gelijk.
Maar ik treed @MartijnS wel bij dat het niet echt fair is van nu nog reclame te maken (en de mensen er aan gewoon te maken) voor iets dat binnen twee maanden verdwijnt.
@MartijnS ik ken er verschillende die van WiFree gebruik maken. Eenmaal goed ingesteld (niet gemakkelijk) werkt dit perfect. Weeral een dienst die verdwijnt en steeds meer betalen. Enkele jaren geleden verdween er nog zo een dienst Trringg, hiermee kon je gratis bellen via voip. Dienst ook verdwenen maar abonnement werd niet goedkoper. Telenet was vroeger steeds vooruitstrevend, maar is nu weggezakt naar een doodgewone leverancier van internet zonder extra’s. Met WiFree was het niet nodig om een groot datapakketjes bij een gsm abonnement van een andere provider te hebben, op veel plaatsen kon je dus verbinden met WiFree. Dit is weer een zet om iedereen naar hun one abonnement te pushen. Arm telenet.
Inloggen gaat automatisch vanaf je free wifi had geen goede ontvangst schakelt over automatisch
We hebben hier nooit klachten over gehad gaan eten en cafe goed ontvangst omdat de zaak telenet heeft
Op mijn factuur stond enkel dat telenet e-mail adressen die niet gebruikt worden verwijdert wordt
Zal op de volgende factuur staan van free wifi
Dat zegen vrienden ook een gewone aanbieder niet meer en niet minder
Ze hebben gezegd dat ze vertrekken
Erg voor de kids nu moet je er 40 euro bij tellen voor sommige dat is nog goedkoop
Dat wordt veranderen voor hun meer gaat niet meer zal minder worden van de prijs
Proximus, met Proximus Public WiFi 😊
Activeer Public Wi-Fi en surf via Wi-Fi | Proximus
Hopelijk volgen ze het voorbeeld van Telenet niet 🤔
Hoewel op de nieuwe Internet Box (Sagem), net als de nieuwe Telenet modem ook geen Hotspot meer aanwezig is ☹️
@sb schreef:@Ex-Netweter
Over welke "gratis" wifi heb je het? Dit is (was) een service waarvoor betaald wordt. We blijven hetzelfde betalen, maar je krijgt in principe minder.
Ik herinner mij toen Telenet deze "gratis" service introduceerde (Press Release "Homespot" 14-12-2011)
Nu terug geklaag en gezaag dat ze het na 12 jaar afschaffen 🤗
Heb er bang voor zij blijven nog alleen over
Zou wel kunnen dat alleen dit over blijft in cafe had je bijna altijd de 2 gehad viel wel op
nu zal prox alleen over blijven een kost bespaart voor de handelaar