Beantwoorden
MarkVDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

Hallo allemaal,

 

Wij hebben ergens dit weekend een inbraak gehad waarbij onder andere een laptop en de Nintendo gestolen zijn. We proberen uit te zoeken wanneer de inbraak precies gebeurd is en aangezien deze toestellen beide aan de wifi hingen hoopte ik ergens terug te kunnen vinden wanneer ze van de wifi verdwenen zijn. Ik weet dat Mijn Telenet geen geschiedenis toont van verbonden toestellen (staat in ander onderwerp), maar vroeg me af of dit iets is wat ze bij Telenet zelf wel nog ergens kunnen achterhalen?

 

Groeten,

Mark

0 Likes
6 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

Kan de politie een laptop traceren?
 
 
Van zodra het gestolen toestel weer op internet komt, stuurt het een signaal door naar een trackingstation of een door u ingevoerd e-mailadres. Hiermee kan de politie de standplaats van de PC of laptop achterhalen en de dader(s) of heler identificeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

@MarkVDW 

Nee Telenet kan en mag dit nooit achterhalen hoe vervelend het ook is. 

Kan het niet zoals met een gsm toestel achterhaald worden met een 'imei' nummer ? Weet dit niet of dit kan daar gaat mijn kennis niet geheel in mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

@MarkVDW Misschien eens vragen aan Telenet of ze de logs kunnen uitlezen op uw modem. Daar kan je normaal gezien wel zien wanneer deze van de wifi is gegaan. 

Ik weet alleen niet dat Telenet dat wil doen. Je moet hier wel uw mac adres weten van uw wifi van uw laptop, anders kan je lang zoeken.

Laat zeker ook uw gsm blokkeren via het IMEI nummer. Dit IMEI nummer kan in de zwarte lijst komen  te staan. Van zodra deze terug online komt weten ze waar het toestel zich zou bevinden. 

wat betreft uw Nintendo switch: 

Het eerste wat je moet doen is contact opnemen met de klantenondersteuning van Nintendo met het serienummer van je gestolen console. Zij kunnen zien wanneer de dief voor het laatst online is geweest en het IP-adres gebruiken waar de console zich bevindt. Je moet het serienummer van de console, het IP-adres en zo veel mogelijk details aan de politie geven.

Als je creditcard is gekoppeld aan je Nintendo-account, dan kun je deze beter zo snel mogelijk ontkoppelen om te voorkomen dat de dief deze gebruikt om spellen te kopen

Hopelijk krijg je dan snel nieuws over de gestolen spullen, want dit is nooit leuk.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1104
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

Zoals hierboven gezegd, zal je via Telenet niet ver geraken.

 

Voor de laptop

  • Als het een Windows laptop is met Windows 10 of 11, waarbij je een Microsoft account gekoppeld hebt dan kan je het toestel mogelijk terugvinden in je Microsoft account in met de functie "Find my device". Daar zie je de laatst gekende locatie en tijdstip; als je dat hebt toegestaan in de instellingen. (Ik merk wel dat dat niet constant update, zo is de laatste data voor mijn laptop 2u oud terwijl ik die actief aan het gebruiken ben)
  • Voor een MacBook heeft Apple "Find My", die naar eigen ervaring wel wat frequenter update.

Op beide sites kan je je apparaat ook laten vergrendelen, bij Apple zelfs laten wissen (bij wissen zal je natuurlijk wel geen locatie updates meer krijgen mocht het toestel terug online komen).

 

Voor je Nintendo is er helaas niet iets gelijkaardig om de locatie/tijdstip te vinden, Als het een Nintendo Switch is, heb je wel de optie om je account los te koppelen zoals Kristof zegt. mochten je betaalgegevens ingevoerd zijn voor de Store. De registratie van een Nintendo Switch-hoofdsysteem wissen


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarkVDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

@loti @patrick37 @kristofDW @WG94 

 

Hallo allemaal,

Bedankt alvast voor de tips en hulp.

Update: ik heb voor de zekerheid dan toch maar eens naar de Telenet klantenservice gebeld, maar die hebben ook na enig zoekwerk aan hun kant bevestigd dat ze enkel info kunnen zien over huidige verbonden toestellen en dus geen logs kunnen zien die zouden helpen in mijn situatie. Ze dachten dat misschien bij politiebevel bij zware misdaden er nog andere informatie bestaat waar ik als gewone klant en zij als gewone customer service geen machtiging voor hebben, maar daar waren ze niet zeker van.

Zowel de Windows 10 laptop van het werk als de persoonlijke MacBook Air zijn intussen remote gelocked, dus als ze die ooit terug aan de wifi hangen zou er niks meer mee mogen gebeuren. Daarmee hebben we ze nog niet terug, natuurlijk. Ook niks nuttigs te pakken gekregen via "Find My" - laatste locatie was een week oud, van ver voor de inbraak.  Op de Nintendo Switch stonden geen credit card gegevens. GSMs en de iPad hebben ze gewoon laten liggen - volgens politie zien ze dat vaak, omdat die bendes weten dat die toestellen makkelijker te traceren zijn.

All in all blijft het een rottige situatie. We gaan een paar weken wachten in de hoop dat de bende misschien ergens anders tegen de lamp loopt, en dan langzaam een voor een dingen beginnen vervangen.

Nogmaals bedankt voor jullie tips, en fijne dag nog.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Toestellen gestolen - geschiedenis verbonden gebruikers

Ik zou je toch willen aanraden om raad en inlichtingen te vragen aan een Advicaat. Ja dat kost geld. Maar je kam ook kosteloos raad inwinnen. Bij een van in een Justitie Huis bij bij jouw in de buurt. Daar kan je eerste lijns hulp krijgen van een Advocaat.

En bv infomeren om je burgelijke partij te stellen. Ik weet niet of dit in jouw geval nu al kan aangezien de dader van uw diefstal mog niet opgepakt is ? 

Als zich iemand burgelijk partij stelt is men verplicht om in actie te komen. Daar weet ik niet weet ik verder ook hey fijne niet van.

Wens je alvast veel sterkte want een diefstal en inbraak meemaken kan geestelijk zwaar wegen. Dat mag men niet onderschaten.

PS. En ook maatregels te treffen omdit hopelijk in de toekomst niet meer te hoevem mee maken.

0 Likes