Beantwoorden
Driesbx9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Verbinding iPad valt weg

Mijn grootouders hebben een iPad Air. Regelmatig proberen wij te bellen via Facebook Messenger. Maar dit lukt ons niet als zij hun tablet niet gebruiken. We zijn met enkele andere tablets langsgeweest en hebben hierbij het zelfde probleem. Het lijkt ons dat de WiFi wegvalt als de tablet uit staat. Onlangs hebben zij ook een nieuwe Witte router van Telenet geplaatst gekregen. Zijn er nog mensen met dit probleem of hoe kan ik dit oplossen. Hebben alle tips als uitgeprobeerd die op de site van Telenet staan

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Verbinding iPad valt weg

Hey @Driesbx9, dat is wel een heel bizar probleem. Concreet telkens je de tablet daar uitzet valt de wifi gewoon weg? Al eens contact opgenomen met de klantendienst? 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Driesbx9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Verbinding iPad valt weg

Ja we hebben deze al gecontacteerd. Hebben alle software een update gegeven de router gereset. De WiFi verbinding verwijderd en opnieuw ingesteld maar niets helpt

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Verbinding iPad valt weg

Ik denk niet dat dit een probleem van de router is maar een instelling van de tablets. Wil zeggen als ze uit staan ze ook de wifi uitzetten om batterij te besparen. Natuurlijk als je dan messenger hebt openstaan dan bestaat misschien de kans dat hij de wifi niet kan uitzetten. Daarom denk ik toch eerst in de instellingen te kijken dat als je de tablet uitzet de wifi actief moet blijven

Stefan Groenen
0 Likes
b003042
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Happy New Year! Tien op tien! Handje vol!

Verbinding iPad valt weg

Persoonlijk zie ik niet een direct verband met het wifi signaal (en het al dan niet wegvallen ervan) en het gebruik van een tablet.  Laat ons hopen dat de router onafhankelijk werkt van een client (in dit geval tablet).  Ben je zeker dat je gebruikt maakt van het wifi signaal van de router en niet van bvb minder goed signaal van wifree ? Wanneer je hinder ondervindt, kan het hernoemen van het wifisignaal (al dan niet met ander paswoord) nooit kwaad omdat je dan met een nieuwe verbinding werkt.  Veel succes !

 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verbinding iPad valt weg

Zomaar: bij de instellingen van uw Wifi point staat bij de iPad: "verbind automatisch ?" met een schuifschakelaar.

Ik neem aan dat die opstaat anders gaat die niet verbinden bij inschakelen iPad...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verbinding iPad valt weg

"Regelmatig proberen wij te bellen via Facebook Messenger. Maar dit lukt ons niet als zij hun tablet niet gebruiken"

 

Dat lijkt mij redelijk logisch toch ? Of begrijp ik je verkeerd ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbinding iPad valt weg

@Theo2 

 

Hangt ervan af wat men verstaat onder "niet gebruiken".

  • Is de laptop uitgeschakeld?
  • Is de laptop wel aangeschakeld maar is er niemand op actief?

In het tweede geval zal messenger wel degelijk werken en een "belsignaal" afgeven. In het eerst vanzelfsprekend niet.

 

De oproeper merkt het verschil zelf ook: in het tweede geval zal de "beltoon" overgaan, in het eerste geval krijg je de melding dat de correspondent niet bereikbaar is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Driesbx9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Verbinding iPad valt weg

Als u gsm in u broekzak steekt en er belt iemand via Messenger dan gaat u gsm toch ook af.

dit lukt bij hun niet meer

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbinding iPad valt weg


@Driesbx9  schreef:

Als u gsm in u broekzak steekt en er belt iemand via Messenger dan gaat u gsm toch ook af.

dit lukt bij hun niet meer


Een tablet steek je niet in uw broekzak hé ...

 

Vandaar mijn opmerking in het vorige antwoord: wat versta jij onder "niet in gebruik"? Is er niemand op de tablet aan het werken maar staat hij wel aan, of staat hij gewoon af?

 

Als hij gewoon af staat gaat er vanzelfsprekend niks werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Verbinding iPad valt weg

Misschien de netwerkinstellingen herstellen op je iPad, dat al geprobeerd?

0 Likes