|
25.629
netweters
|
158.604
antwoorden
|
|
21.388
vragen
|
Hallo,
Er is niet echt een categorie geschikt voor deze vraag dus ik heb maar een vagere categorie gekozen.
Ik woon nu nog bij m'n ouders, zij hebben Telenet thuis, zo'n allesomvattend abonnement, met TV, internet en mobiele abonnementen. Ik heb dus ook een mobiel abonnement met m'n eigen nummer. Ook sinds ik ben beginnen werken hebben we dit nooit aangepast omdat dit onnodig was.
Nu ga ik verhuizen naar m'n eigen appartement, en aangezien ik geen klachten heb over Telenet wil ik graag zelf een abonnement afsluiten, zeker omdat de "nestverlaters promo" me wel interessant leek, zeker op korte termijn gezien de lagere kosten.
Als ik een pakket wil samenstellen, dan moet ik inloggen of me opgeven als nieuwe klant. Aangezien ik een telenet telefoon nummer + account heb, heb ik ingelogd, maar dan geeft de website aan dat ik geen beheerder ben (uiteraard niet, dat is m'n vader) en kan ik niet verder. Ik heb dan proberen uit te loggen maar dan moet ik inloggen met Itsme. Ik heb dit nu nog niet gedaan omdat ik niet goed snap of ik nu al als klant wordt beschouwd of niet?
Dit is vooral een punt omdat ik m'n huidige nummer al meer dan een decennium heb en niet kwijt wil; het zou me veel hoofdpijn bezorgen als ik een ander mobiel nummer zou hebben plots en ik wil ook liefst geen periode zonder bereik hebben (vlekkeloze overgang als dat mogelijk is).
Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit best aanpak zodat ik m'n nummer kan houden (wat dus al bij telenet hoort) zonder periode zonder bereik? Ben ik een klant of niet? Helaas is er enkel informatie over overzetten van een volledig contract naar een nieuw adres maar niets over huisverlaters.
Dankuwel!!
Ik denk dat het het makkelijkste zal zijn als je dit in een Telenet Winkelpunt of samen met de klantendienst bekijkt.
Voor je mobiele nummer moet een overname gedaan worden, aangezien het losgekoppeld dient te worden van het bestaande klantennummer van je ouders.
Ga langs een Telenet center of bel eens de klantendienst.
Kijk daar samen wat de mogelijkheden zijn kwa pakket en je het beste pakket krijgt wat je wil samen stellen wat je nodig hebt.
Voor je gesmaakt nummer , zoals gezegd hier , dien je een overname aan te vragen dat dit op jou naam komt te staan. Hier kan je de overname bekijken en daar staan de benodigde documenten in die je nodig hebt. Vul dit correct in en zeker je gsm nummer dat dit zo vlot mogelijk verloopt.
Daarna is het wachten op installatie en je bent in orde.
Wel belangrijk natuurlijk om zeker je adres te checken waar je gaat wonen of daar Telenet ook daadwerkelijk beschikbaar is.
Als je kosten wil drukken, dan is het misschien interessanter om eens bij de concurrentie te kijken wat de opties zijn. Als alleenstaande een pakket (met tijdelijke voordelen) nemen is misschien duurder dan dingen te spreiden. Internet (en TV) bij de ene, mobiel abo bij de andere.
Zelf heb ik TV en internet bij Telenet en een mobiel abo bij Yoin. Ik weet niet of je ook wil gaan voor TV, want ik heb een petekind van 24 jaar die enkel internet (onbeperkt) en mobiel bij Mobile Vikings heeft.
Best dat je naar de telenet winkel gaat
Neem de eigenaar mee op wie het abo nu staat (gsm kaart )
Omdat je nieuw bent en alleen gaat wonen krijg je ook een korting
Is zoals toen je studeerde had je ook korting op het Telenet abo
Je moet zelf zien wat je nodig hebt staat er niets tussen kijk eens bij andere spelers
Je kan na de 6 maand gratis veranderen
https://www2.telenet.be/residential/nl/promos/eerste-keer-alleen-wonen.html
@luc55 schreef:Je kan na de 6 maand gratis veranderen
https://www2.telenet.be/residential/nl/promos/eerste-keer-alleen-wonen.html
Je bent nooit gebonden, je kan dus altijd gratis veranderen 😁
Je krijgt 25€ korting per maand gedurende 6 maanden, maar dat bindt je tot niets ...
Daar heb je gelijk in
Maar de kosten die de aanbieder maakt heeft hij dan terug verdiend in die 6 maanden
Nu heb je veel mensen die na een week de prox en Telenet stop zetten om naar een budget aanbieder te gaan
Hebben de mensen veel gewerkt voor eigenlijk weinig , natuurlijk je betaald dan maar 29 euro of 32 euro voor internet
en dat geeft de doorslag voor veel mensen nu