Beantwoorden
zion
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Beste,

 

Ik heb thuis enkele powerlines die maken soms wel en soms totaal geen connectie met de modem (huis icoon - no led) na een full diagnostic of mijn home netwerk heb ik nog steeds het probleem. De helpdesk van telenet heeft alle testen al uitgevoerd zonder resultaat. Ik zou graag mijn powerlines willen vervangen (niet gezegd dat het met nieuwe better werkt) maar ik zou is willen weten of jullie andere ideen hebben? Dit probleem maakt me eerlijk gezegd wel helemaal zot dus wie dit kan oplossen die trakteer ik op een pint of vijf.

 

testen:

 

- Reset modem

- Reset powerlines

- Resync every telenet devices

- Try different wall sockets

- and much much more

 

Bedankt voor jullie hulp

 

Kr,

0 Likes
25 reacties
zion
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

WIFI powerlines - disconnect regularly

@janne_man PG702 en 703. het is echt gewoon random behavior. 

 

bv: ik kijk een film op netflix via de telenet tv box en dan ineens geen connectie meer (ik kijk dan naar de powerline en ik zie de led naast het huisje niet meer brand)

 

Ik vind het vrij verontrustend - ik heb een andere powerline op die bepaalde plek aangesloten maar hetzelfde probleem en dat voor alle plekken thuis. het zou toch wel vrij bizar zijn dat alle powerlines niet werken.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Welke powerlines model heeft u?

idd kan u niet via de browser naar u modem, wel naar de powerlines( hangt af van het model)Indien pg9072-of 9073, is dit hoogstwaarschijnlijk http://192.168.0.52. Met admin/password in te loggen. Bij mij verhielp dit wel enkele probleempjes die ik had met de powerlines.
om naar u modem/router instellingen van Telenet te gaan moet u inloggen met u login/en wachtwoord via mijn telenet. Daar kan u dan aanklikken: je thuisnetwerk,Naast wifipaspoort  waar u u wifiaanpassingen kan doen en ook de instellingen van de powerlines kan bekijken/wijzigen.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Daarom heb ik ingelogd rechtstreeks in de webbrowser in de powerlines: http://192.168.0.52( standaard ip) 

daar ligt u in met admin en standaard:password: en past u alles aan wat u wil: u verandert best het standaard wachtwoord:password. 
bij mij verhielp dit veel problemen 

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Niet ligt:maar logt u in🙄

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Ik logde wel in via ethernetkabel naar de powerlines en de wifi verbinding had ik uitgezet op desktop.

0 Likes
Ploefie
Experienced Meerweter
Berichten: 100
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Bekabel u desktop rechtstreeks op de modem, niet op u powerline 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIFI powerlines - disconnect regularly

@zion 

 

Dat aan- en uitgaan is ofwel een defect aan een powerline, ofwel een storing op een kabel.

Ik vermoed dat de PG9072 verbonden is met de modem van Telenet. Heb je daar al eens gecontroleerd of de netwerkkabel goed insteekt in de PG9072 en in de modem van Telenet. Het lipje aan de fiche moet beletten dat je de kabel uit kan trekken. Indien de aansluiting (langs beide uiteinden) uitgetrokken kan worden zonder het lipje in te drukken, kan dat al die storing veroorzaken.

Steekt die goed in, probeer dan eens met een andere netwerkkabel.

 

0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

WIFI powerlines - disconnect regularly

Als de home led niet brandt lijkt het mij eerder een connectieprobleem te zijn tussen de 2 powerlines die de onderlinge connectie met elkaar verliezen. Als de powerline wel werkt brandt de home led dan groen, oranje of rood? Ik zou in eerste instantie inderdaad een nieuwe set vragen om te kijken of die hetzelfde fenomeen vertoren en als dit ook zo is moet er toch iets zijn op het elektriciteitsnet dat de powerlines verstoord waardoor deze de connectie tussen elkaar verliezen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WIFI powerlines - disconnect regularly

Als je via powerlines werkt en je hebt bepaalde zware verbruikers die actief zijn tijdens de storing, kan het dat zijn. Powerlines werken via frequenties die uw signaal omzetten. Als er plots een grote verbruiker is dat actief is (bijvoorbeeld droogkast) kan het zijn dat deze storingen geeft op het net waar de powerline is aangesloten en dus connectieverlies geeft.

Best dus even cheken of er een toestel actief is tijdens de storingen. Zo kan je dit ook uitsluiten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jelkaddo00
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Beste Zion,

het probleem kan misschien ook aan uw elektriciteitsnetwerk liggen. om dit te testen, raad ik aan om eens te proberen de powerline in het zelfde zekeringnetwerk te steken en dan paar dagen afwachten. mocht dit niet werken raad ik aan om de powerlines in te ruilen in een telenet shop.

0 Likes
Jelkaddo00
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

WIFI powerlines - disconnect regularly

Standaard

 

username: admin

Paswoord: password

0 Likes