24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo
Ik ben hier voor de eerste keer met een waarschijnlijk simpel probleem.
Ik beschik over twee wifi Wireless Repeaters van verschillend merk beide met wps ondersteuning.
Van telenet een nieuwe witte modem ontvangen wegens verhuis.
Op mijn vorig adres werkte alle perfect om in de tuin te kunnen werken.
Nu heb ik zowat alles geprobeerd (reset modem en repeater enz)
Ik kan deze niet koppelen volgens de handleiding !(druk op modem wps en binnen twee minuten op de wps-knop repeater)
Volgens het boekje zou het zo simpel moeten zijn.
Bij een vriend op een oudere installatie gaat het wel, raar toch.
Waarschijnlijk doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd.
Bij voorbaat dank als iemand hetzelfde probleem heeft gehad en de mogelijke oplossing wilt meedelen.
Moest ik als nieuweling iets fout gedaan hebben met het posten wijs mij gerust terecht.
Groeten van
Marc
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer de repeaters een te koppelen dicht bij uw modem en zie of ze dan werken op de gewenste plaats.
Ik zou je ook aanraden om te kijken of er een betere oplossing mogelijk is in uw nieuwe woning.
Je moet in Mijn Telenet de WPS functie aanzetten. Vroeger stond die altijd aan. Jaren geleden heeft Telenet dat standaard uit gezet. Mijn Telenet, Internet, Je thuisnetwerk, Modem details, WPS, eerst op het hangslotje klikken, als je het begrepen hebt kan je de functie aanzetten.
Hallo
Met deze super bedankt voor de snelle simpele oplossing.
Met vriendelijke groeten van
Marc
Top! @marc1234 Fijn dat @janne_man je kon helpen. Vergeet zijn antwoord niet aan te duiden als oplossing. Dan kunnen onze leden en andere dit snel terugvinden!
Alvast bedankt!