Beantwoorden
LordCoeCoe
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Waarom zijn de uploadsnelheden zo laag?

Is het zo moeilijk/duur om de uploadsnelheden te verhogen naar bv. 100 Mbps voor OneUP en 50 Mbps voor One?

 

Max 50 Mbps UP voor business en max 40 Mbps voor particulieren. Waarom krijgen de business mensen 10 extra? 

5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5943
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom zijn de uploadsnelheden zo laag?

@LordCoeCoe 

Dat de Upload hoger gaat zijn er al vele die daar achter gevraagd hebben. Dat zou nu echt iets zijn wat vele zien gebeuren. Enkel denk ik dat Telenet wacht op de uitrol van Fiber tot die gelegd is tot in huis. Eerder zullen we niks hoeven verwachten vrees ik. 

Ja de Business klant krijgt idd een iets hogere Upload. Maar denk ook wel dat er animo voor is als dat nog hoger is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Topicvreter! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

Waarom zijn de uploadsnelheden zo laag?

Het is niet van niet kunnen, maar van niet willen bij Telenet. Het is technisch perfect mogelijk. Kijk naar Ziggo (wat valt onder Liberty Global - de Amerikanen - alsook Telenet uiteraard), waar men perfect hogere snelheden kan waarmaken op hetzelfde soort DOCSIS (coax) netwerk. Alleen, gaan ze de snelheid niet verhogen als de klanten niet weglopen omwille van die reden. Vote dus met je wallet, want bij Orange zijn de uploadsnelheden hoger (voor minder geld), op het netwerk van Telenet. Grappig gewoon.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7799
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom zijn de uploadsnelheden zo laag?

Reeds lang iets dat op mijn wenslijstje staat. Het zou perfect kunnen als ze effectief de 8 beschikbare kanalen voor upload zouden gebruiken. Ze kunnen bijna tot het 4-voud gaan van wat ze nu aanbieden. Ik denk dat het stilaan tijd wordt nu we reeds 2 jaar zonder noemenswaardige verbeteringen zitten en ook een deel van de problemen hebben moeten slikken bovenop de prijsaanpassingen. Gelukkig krimpen ze ons aanbod nog niet zoals bij de consumentenproducten. Zelfde of hogere prijs voor minder inhoud.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 224
Even demarreren... Een bus vol! BINGO! Warming up?

Waarom zijn de uploadsnelheden zo laag?

Voor zover ik het kan inschatten heeft dat voornamelijk te maken met beschikbare frequentie voor US capaciteit, en niet zo zeer willen of niet willen.

Uiteraard kunnen de recente 3.1 modellen wat hogere speed aanbieden, bvb 100Mbps is zeker mogelijk, anderzijds is er het capaciteits gegeven, dus om dat voor iedereen open te stellen gaat het daar te kort komen, zou wel misschien beperkt aangeboden kunnen worden, geen idee.  Het gebruikte US spectrum uitbreiden is waarschijnlijk ook een optie, maar is nogal intensief vermoed ik, want moeten er wat dingen veranderd worden, ook inhome (NIU), en nu met de upcoming fiber roll-outs is dat waarsch het betere pad.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7799
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom zijn de uploadsnelheden zo laag?

In theorie gebruikt de docsis standaard 8 kanalen van 8 MHz breed. Wat na aftrek van de overhead neerkomt op 50 Mbps per kanaal. Blijkbaar gebruikt Telenet maar 4 kanalen. Bovendien zouden ze kunnen enkele kanalen gebruiken van de ruimte die is vrijgekomen door het verdwijnen van de analoge TV kanalen. Ik vrees dat er iets anders speelt. Ondanks dat ze zelf beweren dat hun transitie naar hun nieuw platform nu in orde zou moeten zijn op enkele kleine probleempjes na. Het is niet omdat er maar een beperkt aantal gebruikers zijn die problemen hebben met de portforwarding instellingen, DNS servers enz. dat dit geminimaliseerd moet worden. De dag dat ik hier een deftig alternatief aangeboden krijg op mijn adres met meer upload ben ik, ondanks mijn 23 jaar klant zijn en mijn immer verknocht zijn aan Telenet, weg. Maar ik heb geen alternatief. Dus wakker schieten Telenet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.