|
25.699
netweters
|
159.050
antwoorden
|
|
21.446
vragen
|
Ik heb al maandenlang problemen. Eerst coaxkabel vernieuwd, daarna modem, pods erbij en probleem blijft.
Als ik bel zien ze telkens storingen, ondertussen al 4 techniekers langs geweest en geen enkele weet het blijkbaar. Is dan een week wat in orde om dan terug wegvallende verbinding te hebben.
Ik doe de diagnose via de app en krijg weer dat er iets mis is met mijn thuisnetwerk. Alles is indertussen vernieuwd
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Problemen thuisnetwerk
Hebben ze dan ook gezien wat voor problemen ze zien ? Modem events of andere zaken ? Je kan hier rustig op doorvragen hoor.
Dan de vraag die ik me stel zijn er buiten aan de TAP ook werken gedaan hebben ze daar ook gekeken ? Of hebben ze ju kabel die buiten ligt ook na gekeken of zijn die techniekers enkel in huis geweest ?
Alle vragen die ik me stel zoals eigenlijk een goede technieker de stappen zou moeten overlopen. Zou bellen en je dossier op vragen en nog eens uitleg varen en dit ook eens aanhalen moest bovenstaande niet gedaan zijn.
@Vnst Heb je echt problemen, of geeft de app dit aan? Soms kan het namelijk even duren voordat de app volledig is bijgewerkt.
Ze moeten inderdaad eerst zien of het binnenkomende signaal deftig is en dat er op dat moment geen storingen zijn in je straat.
Als je uw laptop direct met een kabel op je Telenet router hangt en je hebt geen probleem, ligt het aan je wifi of verder in je netwerk.
Dit zou een technieker ook moeten getest hebben natuurlijk.
De eerste technieker zei dat het de coaxkabel was. Deze volledig vernieuwd door een elektricien en aangesloten door een telenettechnieker. Probleem was niet weg, volgende technieker zegt dat tp link weg moet dat daar storingen van komen en zegt 2 pods, dus tp link weg en 2 pods. Paar dagen later niks meer van upload, gebeld naar telenet en hij doet controle van de modem en ziet veel storingen in de modem, modem moet vervangen worden. Naar een telenet winkel geweest, modem vervangen. Na het vervangen van de modem was er een raar probleem, iedere keer ik verander van ruimte moet ik op mijn smartphone de wifi uit en aanleggen om terug verbinding te hebben. En de tv verliest soms ook verbinding.
Gisteren terug gebeld omdat ik weer de diagnose probleem thuisnetwerk krijg. Daar zien ze storingen maar weten niet van waar.
Heb nu weer een afspraak zaterdag maar heb het gevoel dat die techniekers het zelf niet weten. Er is één keer een technieker buiten gaan controleren maar heb daar geen info over gekregen toen ik vroeg of het buiten oké was.
Ik heb problemen dat er met momenten geen verbinding is. Maar de verbinding komt wel terug na 5 minuten.
Als er 'storingen' zijn in je modem zijn dat modem events. Technisch gezien kan je de down's en de up's terug bekijken. Kortom je modem verliest zijn signaal en weer terug aan. Ook is dit na te gaan op meerdere die in je straat zijn aangesloten en als die allemaal hetzelfde vertonen is dit een algemeen probleem buiten. Ja ze hebben dan in de theorie gelijk het ligt aan de kabel maar de praktijk is dan buiten aan de kabel.
Jou buren zitten op die zelfde kabel dus is het niet jou persoonlijke kabel. Daarom zei ik bel eens terug en laat dat eerst grondig uitzoeken , en als ze dat niet op de eerste lijn kunnen laat ze backoffice bellen die kunnen dat zien.
Ik kan die meting niet doen heb die programma's niet maar ik weet wel hoe het werkt.