Beantwoorden
GLKR
Freshman Weetjesweter
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Werkt een Telenet 360° modem samen met een Acces Point?

Beste Netweters,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe F@ST3896LG-TN maar heb ik ook nog een CH7465LG-TN Acces Point. Via enkele forumberichten las ik al dat deze 2 niet kunnen samenwerken en Telenet heeft dan ook de Plume-service uitgeschakeld. Nu vraag ik me enkel nog volgende zaken af:

- Stuurt de CH7465LG-TN nu überhaupt nog signaal uit of is deze louter een switch geworden?
- Indien deze nog signaal uitzendt, houdt deze dan nog rekening met de instellingen op MyTelenet (mocht ik vb de SSID aanpassen)?

Alvast bedankt voor de info!

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel:

5 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Ben je zeker dat je een CH7465LG-TN modem hebt en niet een AP7465CE-TN Access Point?

Het Access Point is compatibel met de F@ST-modem, zolang je geen pods gebruikt..

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

de F@stmodem heeft idd Plume aan boord, dus idealiter combine je die met Plume pods.

Echter kan je ook verkiezen je eigen ding te doen, dus zelf je APs of mesh systeem te kiezen (eender of dit oudere Telenet APs zijn of iets van een ander merk).

In dit geval is het aangewezen om de Wifi van je modem uit te schakelen, gezien je dan mogelijks concurrerende wifi netwerken creert en dus nooit optimaal kan werken, dus uw vb: F@st + TLN AP is mogelijk, wifi best af op de modem, en AP gaat gewoon je Wifi punt zijn.  Het adden van een f@st modem gaat niet automatisch het signaal van je AP killen.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik weet niet welke vraag je gesteld had aan Telenet en wat Telenet juist geantwoord heeft. Vermoedelijk heeft Telenet de Wifi van van de F@ST3896LG-TN uitgeschakeld. Je modem blijft zijn router functie behouden. Je AP (CH7465LG-TN) is met utp kabel verbonden met je modem/router (F@ST3896LG-TN). Alles wat verbonden is met je AP, of dat nu met utp-kabel is of via wifi, krijgt van je modem/router een ipv4 adres.

Je verwart de functie van draadloos met de functie router. Deze twee hebben niets met elkaar te maken. De router deel ipv4 adressen uit en de drager van het signaal is ofwel utp-kabel ofwel draadloos (wifi).

FVDM
Experienced Veelweter
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Heel juist @WG94 .

Ik heb hier zulk een configuratie  F@ST3896LG-TN en AP7465CE-TN en werkt perfect.

GLKR
Freshman Weetjesweter
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Hey @WG94,

Inderdaad, ik was iets te vlug, de AP is de AP7465CE-TN uiteraard. Alright, ik heb Telenet inderdaad de Plume laten uitschakelen op de F@ST maar dan vroeg ik me af of MyTelenet nog werkte voor de SSID op de AP, maar blijkbaar wel dus 😉! De enige downside is dat je niks meer van topologie hebt, maar bon, dat is nog het minste. 

Hey @BandR,

Inderdaad, soms ondervind ik wel dat de wireless eens zou durven hoppen en dat zal, zoals je zegt, te wijten zijn aan mss wat interference tussen de F@ST en de AP. 

Merci voor jullie info hé!