Wi-fi netwerk switcht ongewenst naar 5Ghz
Eerst even mijn configuratie
modem CH8568LG
powerline PG9083L-TN
connected 0
powerline PG9073
connected 6
Telenet Access Point
Samsung Galaxy Watch5 Pro (bij de ip-adressen hiervan staat ook het ip-adres van mijn samsung telefoonn, de telefoon is niet apart vermeld als verbonden toestel)
Chromecast Dongle
Mobile Device
OnePlus Nord 2T
Verisure alarm
soms worden deze devices weergegeven bij de modem en verschijnt deze powerline niet
Wifi powerline PG9082L-TN
connected 2
Chromecast Dongle
D-Link Router
Bij de modem heb ik netwerkveiligheid waar bij ik enkel de 2.4 ghz zou kunnen laten werken, deze instelling kan ik echter niet bewaren
Bij de Wi-fi powerline heb ik ook netwerkveiligheid waarbij ik enkel de 2.4 ghz zou kunnen laten werken, deze instelling kan ik echter niet bewaren
Ik heb 2 SSD (2 aparte netwerknamen voor mijn 2.4 en voor mijn 5 ghz wifi verbinding.
Als ik de telefoon verbind op de ssid met 2.4 Ghz staat die soms toch verbonden op 5Ghz, dan geeft die aan dat hij verbonden is maar bij verbindingen (internet surfen) krijg ik altijd een timeout.
Soms geeft die 2.4 Ghz aan en dan gaat alles goed
Mijn laptop is ook verbonden op hetzelfde netwerk en die geeft altijd 5Ghz aan en daar werkt alles goed
Mijn vraag is nu wat ik moet aanpassen en waarom ik bijnetwerkveiligheid geen aangepaste instellingen kan bewaren.
En waarom krijg ik te zien dat op de 2,4 verbinding dat ik opeens een verbinding op 5GHZ heb (en dat ligt volgens mij niet aan het toestel aangezien ik dat zowel op de laptop als op de telefoon heb)?.