Beantwoorden
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi Powerlines: zonder wifi op de modem instellen

Collega's

situatie: wat als ik de wifi op de telenetmodem uitschakel (SSID uitzenden), zal de powerline die wifi uitzendt nog werken?

Concreet: binnen de woning zou ik willen overstappen op eigen ap's (unifi) maar einde van de tuin ligt geen kabel en meshing niet stabiel (te ver), daar zou ik dan via powerline met wifi terras op einde tuin willen doen.

Dus de vraag is: als ik de wifi SSID op de modem uitzet, wat geeft dat dan op de powerlines?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: wifi uit , reactie van de powerlines met wifi

2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerlines: zonder wifi op de modem instellen

De Wifi van de powerlines kan perfect werken zonder Wifi van de telenetmodem.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerlines: zonder wifi op de modem instellen

@dedeke 

Klopt helemaal wat @janne_man aangeeft, de powerline heeft zijn eigen WIFi aan boord. Heeft dus geen WiFi van de router nodig.

Enige waar je aan moet denken: de WiFi powerlines van Telenet dien je te beheren via "mijn telenet", WiFi powerlines van een klassieke dealer beheer je via uw router helemaal zelf,  onafhankelijk van Telenet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.