Beantwoorden
Erik69
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

Ik zou graag mijn huidige modem willen vervangen door een draadloze met de nodige boosters indien nodig. Wel wil ik eerst moeten weten of de boosters werken op 3fasig 380V elektriciteitsnet?

Hoogst waarschijnlijk zijn er stopcontacten die op een andere fase zijn aangesloten. Is dit een probleem voor de telenet boosters?

 

Bedankt

0 Likes
11 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@Erik69 

De powerline adapters moeten op dezelfde fase aangesloten worden. Je zal dus moeten zoeken naar stopcontacten op dezelfde fase. Eventueel uitzoeken hoe je de aansluiting van de te gebruiken stopcontacten kan veranderen zodat het samenwerken wel kan. Ook de aarding is van belang. Die hangt wel overal al aan mekaar.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@Erik69  Ik meen dat de huidige powergrid versies van Telenet daar minder last van hebben. Er zit een soort phase-coupler ingebouwd, dacht ik.

Maar om je Wifi te optimaliseren probeer je best om een UTP kabel naar de betreffende ruimte(s) te voorzien en daar een AP op aan te sluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi boosters op 3x380V netwerk

Het klopt wat @igvfer schrijft. De G.hn powerlines gebruiken alle draden. Dus ook de N draad en de aarding.

Devolo die dezelfde technologie gebruikt in de Magic reeksen heeft nu een toestel dat je inbouwt in je zekeringskast waardoor je op alle fases een optimaal signaal hebt.  Zie hier.

 

@Suzyhet zou Telenet sieren indien powerlines van andere merken ook zouden opgenomen worden in de lijst van compatible powerlines bij de reeks die G.hn gebruiken (PG-9072LG-TN en PG-9082LG-TN).

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@janne_man  Hier een beetje informatie over gelijkaardige systemen. Die van Telenet staan er niet tussen maar het is bekend dat deze comtrend zijn. Devolo staat er ook tussen.

https://homegridforum.org/certified-systems/ 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@igvferIn een andere draad had ik ook al eens naar vewezen naar een pagina van homegrid met compatible powerlines. Mijn vraag aan @Suzy gaat om het verduidelijken en vermelden op deze pagina van telenet van compatibele Homegrid powerlines die gangbaar zijn in België. Ik was de link naar de webpagina van Telenet vergeten op te geven (sorry Suzy dat je twee berichten moet lezen ten gevolge van mijn gebrek aan duidelijkheid)

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@janne_man dus de vraag is om powerlines die Telenet zelf niet aanbiedt op te nemen in dit overzicht? Zo niet, corrigeer me dan zeker. 

 

Want de toestellen die Telenet zelf aanbiedt, daarvan weet Telenet natuurlijk perfect welke compatibel zijn met elkaar. Maar van andere toestellen op de markt wordt dit erg moeilijk om te onderhouden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@Suzy @janne_man  Het wordt inderdaad moeilijk voor Telenet om uit te zoeken welke echt compatibel zijn. Maar misschien bij deze een oproep aan de mensen die bijvoorbeeld al Devolo Magic PWL of een ander merk al hebben kunnen doen samenwerken met de laatste versies PWL van Telenet, om dit hier door te geven. Kunnen we dit dan in een ander "draadje" steken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@Suzy 

Mijn vraag is tweeledig. 

1. Ik ben de mening toegedaan dat voor de niet-weter de pagina van compatibele powerlines onvoldoende duidelijk is. Naar mijn mening zou er minstens de tekstuele vermelding moeten bijkomen dat de modellen per lijn compatibel zijn.

 

2. Ik begrijp dat Telenet moeilijk andere merken en modellen kan vermelden. Wat Telenenet wel kan doen is een tekst toevoegen welke technologie, norm of standaard beslissend is om te weten of een toestel al dan niet compatible is. 

Zo meen ik dat er kan gesteld worden dat de tweed lijn van compatibele toestellen compatibel zijn met alle toestellen die de HomePlug norm volgen. De toestellen van de eerste lijn zijn compatibel met alle toestellen die HomeGrid gecertifiëerd zijn.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@janne_man puntje 1 lijkt me ondertussen in orde te zijn. Na jouw feedback hebben ze een wijziging gedaan aan het artikel

 

Voor puntje 2 heb ik de vraag eens gesteld, ben zelf niet zeker of we een sluitend antwoord kunnen geven omtrent de gebruikte technologie. Maar de collega's die hier mee bezig zijn, gaan me daar zeker een antwoord op kunnen geven. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wifi boosters op 3x380V netwerk

@janne_man in verband met puntje twee heb ik ondertussen te horen gekregen dat ze dit niet zullen toevoegen. Telenet wil hier geen "uitspraken" of "beweringen" maken, die dan mogelijks toch niet werken. Met externe hardware kan Telenet namelijk nooit zelf de garantie geven dat het goed zal werken. Al goed dat de powerlines van Telenet qua categorieëren toch al beter worden getoond! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi boosters op 3x380V netwerk


@Suzy  schreef:

...

Telenet wil hier geen "uitspraken" of "beweringen" maken, die dan mogelijks toch niet werken. Met externe hardware kan Telenet namelijk nooit zelf de garantie geven dat het goed zal werken. ...


Daar ben ik het volledig mee eens. 

Ik begrijp ook dat Telenet de gebruikte technologie of norm niet wenst te vermelden.

 

0 Likes