Beantwoorden
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Mijn wi-fi connectie valt dagelijks uit op mijn imac retina 5K 

3,6 GHz 8-Core Intel Core i9 met Big Sur software. Na aan/uit zetten van de wi-fi connectie werkt wi-fi telkens opnieuw voor redelijk lange tijd. Soms krijg ik de boodschap 'er is een netwerkwijziging gededecteerd'. Bij een zoom meeting krijg ik de melding 'onstabiele wifi verbinding'. Al verschillenden keren gebeld naar telenet en mac support. Als ik geen internetconnectie meer heb, geeft hij toch nog een groen bolletje 'verbonden' met mijn wifi netwerk. 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wi-fi connectie valt dagelijks uit

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel  is dit het enige apparaat in je netwerk wat de wifi problemen heeft of zijn er nog andere toestellen waar je het ook gemerkt hebt ? En hoe ben je verbonden met de wifi is dat met de Telenet router rechtstreeks of staat er een eigen router tussen of een AP ( AccesPoint ) of powerlines ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Mijn imac is het enigste apparaat wat uitvalt. Ik ben verbonden met een originele telenet router. Bedankt voor de snelle reactie !

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel  misschien kan je hier eens kijken in het artikel om je probleem op te lossen. Je kan namelijk je iMac instellen om je wifi te bewaken bij verbindings problemen. Je kan eens proberen of het kan helpen in je probleem. Het zou natuurlijk nog altijd het beste zijn als je met een rechtstreekse kabel kan verbinden want dan heb je de stabielste verbinding. 

 

https://support.apple.com/nl-be/HT202663


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Bedankt, ik ga nu de netwerkbewaking proberen. Ook mijn kabel blijkt iets mis mee te zijn volgens de technieker van telenet. Ga proberen die toch een te vervangen maar niet gemakkelijk als je niet het juiste materiaal hebt... ze laten je toch wel een beetje in de steek bij telenet vind ik. Ze testen het signaal van je kastje, en zeggen dan eigenlijk, trek verder maar je plan...  Eens kijken naar je settings of zo is al teveel...

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel 

En welke kabel is er dan iets mis mee ? 

Het is wel zo dat als een technieker langs komt voor problemen dat deze enkel alleen het eigen materiaal van Telenet controleert en als daar iets mis mee is zal dat vervangen worden. Als het erop aan komt dat het eigen materiaal is dan zal de technieker betalend zijn en eventueel kan de technieker het vervangen als de klant wil. 

Bij een installatie is een technieker wel verplicht alles na te kijken of alles ook correct werkt . Als blijkt dat alles correct werkt dan zal de technieker vertrekken maar als je een dag later problemen hebt kan je een beroep doen op een gratis technieker. Telenet stuurt binnen de eerste viertien dagen gratis een technieker terug als er toch problemen zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Eerst gebeld naar telenet met de vraag of mijn problemen met telenet aan mijn kabel zouden kunnen liggen. Als antwoord kreeg ik te horen 'ofwel werkt een kabel, ofwel werkt hij niet'. Het kan dus niet aan de kabel liggen. Ik moest ook mijn kanaal veranderen van vast naar automatisch. Er kwam een technieker langs, die vertelde mij. Het is toch je kabel, die zal moeten vervangen worden. Dat is dan 75 euro extra betalen graag. Na protest bij telenet hebben ze deze laten rekening laten vallen. Zelf kan ik deze kabel niet vervangen, vermits ik niet weet of ik helemaal opnieuw moet doortrekken, of dat het de aansluiting van internet is op mijn bureau. Dan voorlopig maar overgeschakeld naar wi-fi. Maar ook hier viel mijn internet regelmatig uit. Ik heb vroeger nooit problemen gehad, maar volgens de technieker zou de regen de kleine badkamer zijn, (die ik alleen gebruik voor douche), de deur staar regelmatig open, (dus dezelfde luchtvochtigheid). En vroeger gaf dit nooit problemen. De technieker heeft het signaal gemeten op zijn laptop die hij verbonden had aan de telenet router. Die ga een goed signaal. Geen settings nagekeken op mijn mac, gewoon. Ik heb nu na bewaking van mijn wi-fi opnieuw 'conflicterende landcodes gekregen' als boodschap, dat heb ik vorige keer ook laten zijn, maar hier zijn ze gewoon niet op in gegaan.conflicteren landcodes.jpg

0 Likes
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Die dekselse spellingscontrole !!!  Sorry voor de schrijffouten hierdoor

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel  ik kan je afbeelding niet goedkeuren je hebt er allemaal Mac adressen in staan. Aangezien het een openbaar forum is wil ik je vragen deze als nog te markeren dan zal ik deze goedkeuren. 

 

Misschien dit artikels een lezen en kijk eens of je daar iets mee kan doen.

https://nl.phhsnews.com/how-to-fix-conflicting-country-codes-and-improve-your-mac-s-wi-fi460

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Bedankt voor de sneller reactie, hoe kan ik een afbeelding 'markeren' ?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel  

Aangezien je met een Mac werkt :

 

Links shift + command + 4 dan krijg je een vizier in je scherm en kan je een schermafbeelding maken. Deze zie je dan rechtsonderdaan staan op je scherm. Daar kan je op klikken en dan kan je die afbeelding bewerken en terug opslaan. Op die manier doe ik het ook 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel 

 

Als ik een afbeelding (screenshot of iets anders, maakt niet uit) wil posten open ik die in MS Paint en teken een zwarte balk over hetgeen er niet zichtbaar mag zijn. Niet vergeten op te slaan, en hop, posten maar.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

Hier is de bijgewerkte afbeeldingconflicteren landcodes2.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

@RonnyWertel  

je hebt je netwerken er nog in staan die van jou persoonlijk zijn. 

Sorry hiervoor maar alles wat echt prive is en het staat op een afbeelding moet afgekeurd worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyWertel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Wifi-connectie valt dagelijks uit op iMac Retina

conflicteren landcodes2.jpg