Beantwoorden
dvg8830
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Wifi timer, urenregeling

Beste,

 

Is het mogelijk om de wifi verbinding met bepaalde toestellen te stoppen op een bepaald tijdstip?

 

bv: wifi verbinding die je kan instellen via mijn telenet om automatish met een gsm van s'morgens 8u tot s'avonds 21u op wifi te kunnen surfen.

Zoals vele ouders een zorg als de kinderen naar bed moeten, en maar blijven surfen op de gsm.

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi timer, urenregeling

Of dat via mijn telenet met een HGW lukt weet ik niet, ik heb een modem-only met eigen router, en daarmee is het perfect mogelijk per MAC adres een time-table op te stellen waarop al dan niet toegang tot het internet verleend wordt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi timer, urenregeling


@dvg8830schreef:

 

Zoals vele ouders een zorg als de kinderen naar bed moeten, en maar blijven surfen op de gsm.


Gsm niet mee naar bed. Opgelost!!!

 

Maar zoals @StefaanH al schrijft is de enkel mogelijk met een een eigen router die deze functie heeft. De HGW van Telenet heeft dit niet.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi timer, urenregeling

Elke maatregel die jij neemt om je kinderen de toegang tot het Internet te ontzeggen zullen zij omzeilen. En als ze zelf niet weten hoe, dan is vast iemand op school die hen graag wil helpen. Nochtans is de oplossing simpel: gewoon gsm afpakken. (Je zou ook de sleutel van de WiFi kunnen veranderen, maar dan maak je het moeilijk voor jezelf.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi timer, urenregeling


@Puchschreef:
Maar zoals @StefaanH al schrijft is de enkel mogelijk met een een eigen router die deze functie heeft. De HGW van Telenet heeft dit niet.

Met een HGW kan dit in principe wél, maar dan moet je het Telenet Security Pack aanschaffen. Daarmee kan je o.a. de internettijd instellen. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van, want deze optie is overbodig en blijft je geld kosten. Dan kan je beter investeren in een eigen router en je HGW inruilen voor een modem-only.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi timer, urenregeling

goh, dat is de discussie of je jouw kinderen altijd zelf de straat over steekt of als je hen LEERT de straat over te steken......wat je ook uitvindt of aanpast, ze vinden altijd een oplossing......(homespot, wifi buren, 4g, 3g.....dual sim met mobile vikings....)

volgens mij pak je best de oorzaak aan (leer hen verantwoord omgaan met hun toestel, hun gsm afnemen kan hier een onderdeel van zijn) 

als je echter zelf alles in handen wil hebben kan je routers kopen (vb meraki) waar je alles perfect kunt managen (speed per wifi, speed per guest, zichtbaarheid wifi, bepaalde sites toestaan, bepaalde sites blokkeren, monitoring,.....) maar deze toestellen zijn natuurlijk iets duurder dan de huis tuin keuken toestelletjes......maar : het kan.........

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wifi timer, urenregeling

Ik gebruik het telenet security pack hiervoor. ik heb het wel nig niet nodig momenteel die instelling maar ooit zal het er wel van komen.

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi timer, urenregeling


@dedekeschreef:
als je echter zelf alles in handen wil hebben kan je routers kopen (vb meraki) waar je alles perfect kunt managen (speed per wifi, speed per guest, zichtbaarheid wifi, bepaalde sites toestaan, bepaalde sites blokkeren, monitoring,.....) maar deze toestellen zijn natuurlijk iets duurder dan de huis tuin keuken toestelletjes......maar : het kan.........

Sorry, maar daar heb je echt geen duurder toestel voor nodig hoor. De meeste routers hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid om toegang tot het Internet te ontzeggen of toe te laten voor bepaalde toestellen en dat op basis van het MAC-adres of (intern) IP. Dat kan zelfs via een tijdschema. Dat zou voldoende moeten zijn voor de OP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi timer, urenregeling

En om @sb aan te vullen: zelfs de allerduurste router zal niet helpen als "the kids" op 4G gaan surfen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes